Noul Mini Cooper SE: în modul Green prin “Infernul Verde”
Noul MINI Cooper SE este prima mașină electrică dezvoltată de concernul BMW în care șoferul poate controla nivelul de recuperare energetică și cel al decelerării. Pentru a evidenția această caracteristică tehnică remarcabilă, inginerii germane au pus la cale un experiment inedit. Este posibil ca noul model electrificat din portofoliul MINI să acopere cei 20,8 kilometri ai circuitului Nürburgring fără ca șoferul să fie nevoit să atingă pedala de frână în acest timp? Răspunsul este da și iată de ce.
În funcție de modul de conducere selectat (care poate fi controlat prin intermediul unui comutator instalat în partea dreaptă a volanului sub consola centrală), ansamblul propulsor full-electric al noului Cooper SE poate direcționa, în funcție de necesitățile punctuale, o cantitate mai redusă sau mai mare de energie către acumulatorul mașinii de îndată ce pedala de frână este eliberată. În consecință, efortul asociat activării generatorului ce acționează motorul electric este crescut sau micșorat.
Pentru acest test, MINI Cooper SE a fost rulat în modul dedicat GREEN, care permite un răspuns mai lent al actuatorului atunci când este cuplată acționarea generatorului agregatului electric. De asemenea, există un modul suplimentar GREEN+ care dezactivează în mod automat majoritatea consumatorilor (cum ar fi sistemul de climatizare și încălzirea scaunelor) pentru a economisi mai multă energie pentru baterie. Modul de recuperare a energiei este activat printr-un comutator amplasat lângă butonul de pornire/oprire a motorului.
Cu toate aceste funcții activate, nivelul de regenerare și cel al de decelerării pot fi adaptate în consecință pentru a se potrivi stilului de condus caracteristic șoferului și profilului acestui circuit. Activarea la timp a comutatorului înainte de a intra în curbele cu lungime extinsă asigură o recuperare eficientă și insesizabilă fizic, în timp ce curbele strânse pot fi abordate proactiv pentru a avea recuperare de energie și decelerare maximă la ieșire, fără ca șoferul să fie nevoit să atingă pedala de frână.
Recuperarea energetică în două faze prezentată pe noul MINI Cooper SE demonstrează modul în care eficiența poate fi asociată cu agilitatea pentru a asigura dinamismul în conducere. Acest lucru este evidențiat în modul GREEN, activat înainte de a aborda șicana Gallow Hill. Aici, modelul electric MINI poate folosi întreaga energie stocată în baterie în perioadele de decelerare recuperativă pentru a traversa în viteză linia de sosire a circuitului german.
Provocarea de la Nurburgring a avut practic un singur scop: acela de a maximiza potențialul pachetului propulsor electric al noului MINI Cooper SE în beneficiul unui condus eficient și relaxat. Cheia în acest caz este să știi cum și când să activezi recuperarea energetică în cadrul decelerării, pentru a stoca energie în cantitate suficientă în acumulatorul de înaltă tensiune al micuței citadine, urmând ca aceasta să fie folosită ulterior pentru stint-uri rapide pe liniile drepte și curbele cu lungime extinsă.
Mai multe informații despre acest experiment inedit cu noul MINI Cooper SE puteți găsi și pe pagina de presă a BMW Group România >> AICI