Poze spion: BMW M5 2011
Primavara si vara sunt cele mai interesante anotimpuri pentru fotografii de poze spion, si cu siguranta si pentru cei care ‘vaneaza’ viitoarele modele BMW. Inca o data vedem facandu-si aparitia undeva in Germania modelul BMW M5 2012.
Acest prototip reperat recent ni se infatiseaza pentru prima oara fara camuflajul obisnuit din jurul blocurilor optice fata, si ne da sansa sa vedem in intregime inelele LED.
Putere
M5-ul va mosteni transmisia cu dublu ambreiaj unica modelului, care are la baza transmisia cu sapte rapoarte ce echipeaza in prezent M3-ul. Va fi disponibila si transmisia cu opt rapoarte, alaturi de sistemul stop-start. Cutia DCT va fi actionata prin intermediul clapetelor situate pe volan. Noul M5 va avea ca dotari optionale si discuri de frana din fibra de carbon si componente ceramice, chiar daca nu de la inceput.
BMW M5 2012 este propulsat de o varianta imbunatatita a motorului ce echipeaza BMW X5 M si X6 M. Agregatul de 4,4 litri V8 twin-scroll va livra o putere de 578 CP si avea varful curbei de cuplu de 718 Nm. Acceleratia 0-100 km/h ar trebui sa dureze in jur de 4,4 secunde, desi ne asteptam ca pe circuit sa se inregistreze timpi mai redusi.
Constructie
Pentru a mentine o greutate proprie redusa, BMW va folosi din plin fibra de carbon si piese din aluminiu, incepand cu un plafon din fibra de carbon. Caroseria va fi o combinatie de structura unitara din aluminiu in partea din fata si un bloc sasiu-caroserie din otel la habitaclu si partea din spate. In fata vom gasi o suspensie independenta cu lonjeroane MacPherson, iar in spate un sistem multi-link.
Design
Caracteristicile aerodinamice tipice M5 si BMW M sunt prezente si pe modelul viitor. Odata cu marirea grilei centrale a noului cinciar, priza centrala de aer s-a diminuat. Arcele rotilor sunt evazate pentru a adauga greutate caroseriei atletice a versiunii F10. Pragurile laterale sunt mai reliefate si conduc la o aerodinamica mai buna.
In partea din spate sunt prezente in continuare cele patru conducte de evacuare clasice, impreuna cu un difuzor bara spate reliefat si o priza de aer centrala.
Dupa cum putem vedea si la prototipul de test, BMW continua sa testeze diverse tipuri de roti.
Noul BMW M5 2012 va debuta oficial la Salonul Auto de la Geneva in 2011, dar primele fotografii oficiale si detaliile tehnice vor fi dezvaluite in noiembrie anul acesta.