Viitorul BMW Z4 nu renunță la transmisia manuală

Noile poze spion cu noul BMW Z4 ne oferă informații despre motorizarea s20i și ne dă indicii despre viitoarea generație a sistemului iDrive.
Ludwig Willisch, șeful BMW America, a dezmințit luna aceasta într-un interviu pentru AutoGuide.com că urmașul roadster-ului Z4 se va numi Z5. Oficialul BMW a declarat: „Va exista o mașină sport, dar nu va fi Z5. Asta este ceva inventat de altcineva.” Iar când a fost presat să ofere mai multe detalii, răspunsul lui Willisch a fost: „Se va numi Z… probabil 4.”
După această confirmare a numelui, aflăm acum dintr-un nou set de poze spion publicate și de Motor1.com că roadster-ul va avea și cutie de viteze manuală, precum și o nouă generație a sistemului iDrive. Prototipul surprins în timpul testelor avea transmisie manuală cu 6 trepte, dar îi lipsea maneta frânei de mână, în locul acesteia fiind un buton pentru frâna de mână acționată electric.
Este de remarcat și sistemul infotainment. Prototipul avea în partea centrală a planșei debord un ecran de dimensiuni mari, asemănător celor de peste 10 inch din noile generații Seria 7 și Seria 5. Așadar, ne putem aștepta că și în cazul noului Z4 aceste ecrane vor fi tactile. Nu ar fi o presupunere deplasată nici posibilitatea ca ecranele tactile să fie completate și de comenzile prin gesturi. Dar cel mai interesant element este designul butonului rotativ pentru iDrive și al comenzilor care îl încadrează. Este un design pe care îl vedem pentru prima oară pe vreun prototip BMW și ne puteam aștepta să fie preluat de restul modelelor care urmează să fie lansate, precum și de versiunile facelift ale actualei game.
Totodată și ecranul digital care ține loc instrumentarului de bord pare să fie nou. În cazul Seriilor 4, 5, 6 și 7, sau al SUV-urilor X5 și X6, pe ecranul digital sunt suprapuse inele care imită contururile ceasurilor de tip analog. Dar în cazul prototipului Z4 ecranul pare lipsit de aceste inele.
Nu în cele din urmă, pe planșa de bord este lipită o fișă în care apar atât numele de cod G29 al noului model, cât și câteva informații despre motorizare. Exemplarul surprins în teste avea motorizarea s20i, ceea ce înseamnă un propulsor turbo de 2 litri, cu patru cilindri, iar conform fișei acesta dezvoltă 320 Nm și 145 kW (aproape 195 CP).
Fișa mai include un detaliu interesant: SoP 11/18. Acesta este un indiciu că producția noului model Z4 s20i este programată să înceapă în luna noiembrie a anului viitor. Nu ar fi de mirare ca motorizările mai puternice, precum sDrive30i sau M40i, să fie lansate înaintea lui s20i. Zvonurile despre noul BMW Z4 mai spun că e posibilă și dezvoltarea unei versiuni cu propulsie hibridă, care include motor pe benzină. Aceasta ar putea avea tracțiune integrală. Platforma tehnică a noului Z4 a fost dezvoltată împreună cu Toyota, care o va folosi pentru presupusul urmaș al modelului Supra. De altfel, producția celor două modele se va desfășura împreună, la fabrica Magna Steyr, începând cu 2018.
