BMW aduce doua premiere mondiale si doua premiere nord-americane la Salonul auto de la Detroit

La Salonul auto international de la Detroit (NAIAS) isi vor face debutul mondial modelele BMW Concept ActiveE si BMW Z4 sDrive35is; tot acolo vor avea loc prezentarile in premiera nord-americana a versiunilor BMW 740i si 740Li sedan, propulsate de motorul twin-turbo cu sase cilindri in linie si a versiunii BMW 535i Gran Turismo, propulsate de motorul turbo cu sase cilindri.

BMW Concept ActiveE
BMW ActiveE este cel mai recent vehicul electric ce face parte din initiativa BMW Group de a produce vehicule care sa exploreze solutiile de minimizare a impactului asupra mediului, fara sa afecteze experienta condusului, pentru care BMW este atat de recunoscut. BMW Concept ActiveE ii urmeaza lui MINI E, vehiculul in intregime electric, ca fiind al doilea program de test ce are ca scop realizarea unui vehicul electric.

Prin acest proiect, BMW demonstreaza continuarea activitatilor sale de cercetare si dezvoltare in domeniul mobilitatii electrice.

BMW ActiveE Seria 1

BMW Concept ActiveE integreaza inteligent trenul de rulare cu pachetul existent al BMW Seria 1 coupe pentru a oferi patru locuri si un portbagaj de 200 litri. Motorul, special dezvoltat pentru acest model si situat in partea din spate, livreaza 125 kW/170 CP si furnizeaza un cuplu maxim de 250 Nm. Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in aproximativ 8.5 secunde.

Trenul de rulare electric se alimenteaza cu noul sistem avansat de baterii litiu-ion dezvoltat de BMW in cooperare cu partenerul SB LiMotive special pentru BMW Concept ActiveE. Acesta permite o autonomie de aproximativ 160 km. Un sistem inteligent de management al bateriilor permite aceasta autonomie indiferent de conditiile climatice externe. In plus, perioada de incarcare pentru bateriile litiu-ion este foarte scurta, de circa 3 ore, prin alimentare la o sursa de electricitate de 50 amperi la 230/240 volti. Sistemul electric de rulare nu produce emisii de CO2, este puternic si compact.

Prin modelul BMW Concept ActiveE, Grupul BMW demonstreaza continuitatea activitatilor sale de cercetare si dezvoltare din jurul proiectului electric project i in directia obtinerii mobilitatii cu emisii zero, independent de utilizarea combustibililor fosili. Pentru prima oara un concept propulsat exclusiv electric este combinat cu caracteristicile unui model BMW Seria 1 Coupe, si reflecta o noua abordare, ramanand totusi loial valorilor marcii BMW.

 BMW-Z4-sDrive35is

BMW Z4 sDrive35is
Prin combinarea proportiilor clasice cu sportivitatea moderna, noul BMW Z4 Roadster se bucura de primul loc in segmentul sau. Iar acum noul BMW Z4 sDrive35is distileaza potentialul de performanta al roadster-ului pentru a produce unul din cele mai rapide si mai manevrabile roadstere produse vreodata.

Cel mai recent model Z4 se caracterizeaza prin raspunsul imediat si spontan al motorului, sunetele fantastice ale motorului si performantele fascinante indiferent de turatie. Propulsorul beneficiaza de prize de aer marite si de presiune intensificata pentru a elibera mai multa putere cu acelasi standard de eficienta. Combinatia dintre motorul Twin Turbo si injectia directa cu precizie inalta ofera un rezultat pe care un motor aspirat natural l-ar putea produce numai cu ajutorul mai multor cilindri si al unei cilindree mai mari.

Sistemul turbo dezvoltat pentru propulsorul noului BMW Z4 sDrive35is mentine o performanta marita la toate nivelele de viteza ale motorului. Cuplul nominal maxim este crescut la 450 Nm de la 1.500 rpm pana la 4.500. Puterea maxima de 335 CP este livrata la 5.900 rpm.

Gestiunea modificata a motorului de la BMW Z4 sDrive35is permite si utilizarea unei functii Overboost care aduce un plus de cuplu, de 50 Nm. Astfel, varful curbei de cuplu ajunge la 500 Newton-metri, ceea ce confera automobilului o acceleratie deosebit de rapida. BMW Z4 sDrive35is realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in numai 4,8 secunde. Viteza maxima a modelului BMW Z4 sDrive35is este limitata electronic la 250 km/h.

7-Series-40

BMW 740i si 740Li sedan
Modelele sedan BMW 740i si 740Li vor fi echipate cu motorul premiat de sase cilindri dispusi in linie, exemplu viu al filosofiei ingineriei EfficientDynamics a BMW. Motorul livreaza o putere tipica unui V8, cu un consum de combustibil tipic pentru un motor cu sase cilindri; noile modele BMW 740i si 740Li ating un echilibru remarcabil intre putere, eficienta si dinamica sportiva a condusului.

Un element cheie al filosofiei EfficientDynamics a BMW este “cilindreea virtuala”, notiune prin care motoarele moderne BMW de cilindree mai mica pot egala sau chiar depasi ca putere motoarele traditionale cu cilindree mai mare si mai multi cilindri. Cilindreea virtuala ofera puterea unui motor mai mare dar pastrand eficienta consumului si emisiile scazute de CO2, specifice unui motor mai mic.

Modelele BMW 740i si 740Li 2011 au in dotare motorul twin-turbo cu sase cilindri in linie, recunoscut la nivel international, ce livreaza o putere de 315 CP la 5.800 rpm si un cuplu de 447 Newton-metri incepand cu 1.600-4.500 rpm. Constructia in intregime din aluminiu a motorului, injectia directa High Precision, sistemul Dublu VANOS de distributie variabila, si Regenerarea energiei din franare sunt doar cateva din tehnologiile utilizate sub umbrela filosofiei BMW EfficientDynamics, pentru a situa modelele 740i si 740Li printre cele mai puternice limuzine cu sase cilindri din intreaga lume. Livrarea puterii catre rotile din spate se face prin intermediul transmisiei automate cu sase rapoarte, bine-cunoscuta pentru schimbarile line si rapide ale treptelor de viteza, si pentru capacitatea de a se adapta in mod inteligent stilului fiecarui conducator auto.

Situandu-se in segmentul navelor amiral ale BMW, modelele 740i si 740Li vor include o gama completa de accesorii si optiuni ce vor permite individualizarea noii BMW Seria 7 pe gusturile fiecaruia.

BMW 535i Gran Turismo echipat cu motorul turbo cu sase cilindri

BMW Seria 5 Gran Turismo combina atributele unei limuzine elegante cu cele ale unui Sports Activity Vehicle modern si ale unui Gran Turismo classic, imbinate superb si armonios intr-un singur autovehicul. Versiunea turbo cu sase cilindri a modelului 535i Gran Turismo va fi echipata cu un nou motor ce combina pentru prima oara tehnologia turbo, injectia High Precision si sistemul variabil Valvetronic intr-un singur motor. Aceasta combinatie unica ofera celui mai nou motor BMW cu sase cilindri in linie un nivel nou de performanta si eficienta in spiritul BMW EfficientDynamics.

Noul motor are o capacitate de 3.0 litri si dezvolta o putere maxima de 300 CP la 5.800 rpm, cu varful curbei de cuplu la 407 Newton-metri, disponibil de la 1.200-5.000 rpm. Acesta egaleaza ca nivel de performanta motorul actual de 3.0 litri twin-turbo cu sase cilindri, dar prin integrarea inovatoare a tehnologiei twin-scroll si a sistemului Valvetronic, noul motor va fi si mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. Atat capacitatea de raspuns cat si eficienta modelului 535i Gran Turismo vor fi imbunatatite si mai mult, odata cu adaugarea noii transmisii automate BMW cu opt rapoarte. Beneficiind de o astfel de putere, BMW 535i Gran Turismo accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 6,2 secunde.

Modelele Z4 sDrive35is 2011, 740i si 740Li 2011 sedan, precum si 535i Gran Turismo echipat cu motorul cu sase cilindri vor fi disponibile la BMW Centers in SUA incepand cu primavara lui 2010.

Conferinta de presa BMW va avea loc luni, 11 ianuarie 2010, intre orele 11:50am – 12:15pm EST (5:50 pm-6:15 pm CET).

[Sursa: BMW]
BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account