VIDEO: Pentru cel mai înalt nivel de confort în segmentul de lux, BMW i7 trece prin teste acustice la noua locaţie FIZ North

Izolaţie fonică optimizată, aeroacustică şi confort la vibraţii: pentru a asigura cel mai bun confort oferit vreodată de un model al mărcii, noul BMW i7 este supus unei game variate de teste în laboratoarele BMW Group şi pe bancurile sale de testare. Programul de testare este conceput şi pentru a asigura compatibilitatea electromagnetică.

BMW i7 este dezvoltat cu obiectivul de a combina plăcerea caracteristică de a conduce cu un nivel de confort care este într-o clasă proprie. În acest context un factor-cheie îl reprezintă proprietăţile acustice. Nivelul de confort din interiorul sedanului electric de lux este determinat în mare măsură de gradul în care zgomotele deranjante pot fi ţinute departe de pasageri. Există o varietate de surse potenţiale de zgomot care trebuie luate în considerare în acest caz, aşa că prototipurile de preserie ale BMW i7 – şi într-adevăr toate celelalte variante de model ale viitorului BMW Seria 7 – sunt supuse unui program amplu ca parte a testării lor acustice.

La Centrul de Cercetare şi Inovaţie (FIZ) din München, inginerii de testare şi dezvoltare verifică întreaga gamă de emisii acustice ale automobilului. Zgomotul motorului şi de rulare sunt analizate în detaliu, precum şi confortul aeroacustic şi al vibraţiilor pentru a determina pe deplin proprietăţile acustice ale noilor sedanuri de lux. Aceasta include, de asemenea, alinierea precisă a protecţiei acustice a pietonilor şi a sunetului de motor emis în interiorul BMW i7 – acesta din urmă fiind dezvoltat ca parte a BMW lconicSounds Electric, o colaborare între BMW Group şi Hans Zimmer, compozitor de coloane sonore la Hollywood.

Conducătorul BMW i7 are de ales: linişte sau BMW lconicSounds Electric dezvoltat în colaborare cu Hans Zimmer

Bancurile de testare acustică de la noul centru de dezvoltare şi cercetare, FIZ North, al Centrului de Cercetare şi Inovaţie al BMW Group (FIZ) sunt special concepute pentru a îndeplini cerinţele de mobilitate electrică şi pentru a permite simularea realistă a tuturor situaţiilor de condus. Orice zgomot neplăcut înregistrat de inginerii de dezvoltare în timpul drive testelor pe şosea poate fi recreat şi eliminat selectiv. Dinamometrele cu role, cu acoperiri de suprafaţă interschimbabile, permit măsurarea şi validarea acusticii condusului şi a zgomotului anvelopei pe toate suprafeţele de drum care sunt relevante pentru traficul de zi cu zi, oriunde în lume.

BMW i7 aspiră să redefinească standardele înalte ale segmentului de lux – iar acest lucru se aplică şi confortului acustic. O mare importanţă a fost acordată furnizării de putere fără zgomot a motorului electric. Factorii care contribuie aici includ optimizarea acustică a unităţilor de propulsie electrice, un concept de montare specific modelului şi o încapsulare a zgomotului nou dezvoltată pentru motoarele electrice. Luate împreună, aceste măsuri permit ca BMW i7 să realizeze o decuplare acustică eficientă pe o gamă largă de frecvenţe, asigurând astfel un confort acustic maxim în interior în toate situaţiile de condus. Drept urmare, conducătorul sedanului electric de lux are întotdeauna de ales să se bucure fie de liniştea caracteristică a motorului, fie de acustica puternic emoţională a BMW IconicSounds Electric dezvoltat în colaborare cu Hans Zimmer.

Rigiditatea crescută a caroseriei în partea din faţă şi anvelopele cu un absorbant de spumă în interior pentru izolarea fonică integrată contribuie, de asemenea, la creşterea la un nivel remarcabil a confortului acustic şi de vibraţii al noilor sedanuri de lux.

Testare acustica pe bancul de încercări climatice şi în tunelul aerodinamic

Pentru a putea testa eficacitatea tuturor măsurilor şi în condiţii climatice extreme, inginerii de dezvoltare de la FIZ North folosesc un banc de testare climatice şi acustice special conceput în acest scop. Toate condiţiile relevante la nivel global pot fi simulate şi o mare varietate de surse de zgomot pot fi analizate şi optimizate, cum ar fi acustica sistemului de aer condiţionat şi ventilaţie în întregul automobil – în special la temperaturi foarte scăzute sau foarte ridicate.

La fel ca acustica de rulare a motorului şi a anvelopelor, zgomotul ambiental poate fi redus selectiv. În acest scop, aeroacustica BMW i7 este perfecţionată în tunelul aerodinamic acustic. Suprafeţele clare ale caroseriei, mânerele integrate ale uşilor, oglinzile exterioare optimizate aerodinamic şi o caroserie aproape complet închisă contribuie la rezistenţa aerodinamică scăzută a sedanului de lux, dar şi la crearea unei acustici excelente.

Materiale inovatoare pentru izolare fonică optimizată

Pe lângă zgomotul şi vibraţiile emanate de automobilul în sine, sursele de zgomot din exterior pot afecta în primul rând experienţa de confort în timpul condusului. Noul simulator acustic de la FIZ North permite simularea în condiţii de laborator a zgomotului emis în traficul de zi cu zi – aceasta include, de exemplu, sunetele emise de şantierele de drum şi de trecerea camioanelor. Numeroase difuzoare sunt folosite pentru a proiecta aceste sunete din toate direcţiile pe prototipurile automobilelor pentru a testa eficienţa izolaţiei fonice interioare.

Izolarea fonică foarte eficientă, dar şi optimizată din punct de vedere al masei, este posibilă prin utilizarea materialelor inovatoare dezvoltate împreună cu construcţia acustică uşoară. Una dintre modalităţile prin care se realizează o ecranare remarcabilă a zgomotului extern şi intrinsec este prin intermediul amortizoarelor de sunet încorporate în ornamentele montanţilor, scaune, căptuşeala plafonului şi suportului din spate. Împreună cu sticla confort, care împiedică pătrunderea zgomotelor nedorite prin geamuri, acest lucru adaugă nota finală de perfecţiune experienţei de client. Există, de asemenea, elemente din fleece (fibre sintetice) în uşi şi pe ornamentele pragurilor şi ale pasajelor roţilor care reduc zgomotul de rulare, maximizând astfel experienţa de confort.

Testarea intensă a compatibilităţii electromagnetice

Prin analizele lor detaliate şi optimizarea precisă, inginerii de dezvoltare şi de testare caută să se asigure că noile sedanuri de lux oferă cea mai bună experienţă de confort realizată vreodată la un BMW. Aceasta include şi o analiză a compatibilităţii electromagnetice (EMC). În aşa-numita hală de absorbţie EMC de la FIZ, prototipurile noilor sedanuri de lux sunt expuse la câmpuri electromagnetice puternice, pentru a testa susceptibilitatea sistemelor lor electrice la interferenţe şi pentru a vedea cum interacţionează cu mediul.

Inginerii de testare sunt capabili să analizeze rezultatele diagnostice transmise de automobil în timp real prin cabluri de fibră optică. Programul de testare din sala de absorbţie EMC permite o protecţie completă a întregului automobil, asigurând funcţionarea absolut fiabilă a sistemelor de control şi asistare a suspensiei şi recepţia fără interferenţe a datelor online, a semnalelor telefonice, radio, TV şi de navigaţie.

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account