Alte modele Porsche, Audi și VW „trișează” testele

Volkswagen

Dacă n-ar fi fost suficientele cele câteva milioane de modele aparținând grupului Volkswagen care au fost acuzate de „păcălirea” testelor de emisii și despre care conducerea grupului a recunoscut deja că au existat echipamente pentru păcălirea testelor de emisii, Agenția de Protecție a Mediului din SUA face noi acuzații. Printre modelele incluse în această nouă acuzație se numără Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg și mai multe modele Audi.

Se pare că Agenția de Protecție a Mediului din SUA a determinat că sunt câteva mii de modele Audi, Porsche și Volkswagen, echipate cu propulsorul diesel de 3,0 litri, în configurație V6, care conțin echipamente pentru păcălirea emisiilor poluante. În cea de-a doua avertizare privind încălcarea reglementărilor prevăzte de Acordul pentru Aer Curat (Clea Air Act), Agenția de Protecție a Mediului din SUA a informat că producătorii au instalat echipamente de păcălire a emisiilor pe mai multe modele, prin care se numără Volkswagen Touareg (2014), Porsche Cayenne (2015), dar și cele ma noi modele Audi A6, Audi A7, Audi A8 și Audi Q5. Agenția de Protecție a Mediului din SUA explică: „Grupul Volkswagen a instalat un software în unitatea centrală de comandă care detectează atunci când mașinile sunt suspuse testelor de emisii. Atunci când vehiculul detectează că este supus unui control, sistemul de comandă operează la temperaturi mai scăzute. În acest mod, vehiculele îndeplinesc condițiile de testare. În momentul în care procedura de testare s-a încheiat, sistemul de păcălire a emisiilor conduce unitatea centrală de comandă la parametrii «normali» de funcționare, iar emisiile de NOx cresc automat. În aceste cazuri, emisiile de NOx sunt de nouă ori mai mari decât cele prevăzute de legislația în vigoare.”. Tot conform Agenției de Protecție a Mediului din SUA, această nouă încălcare a legislației este valabilă pentru aproximativ 10.000 de modele ce au fost vândute din 2014 încoace, dar și pentru un număr nedeterminat de modele 2016.

Porsche

Pe de altă parte, Grupul Volkswagen neagă aceste acuzații spunând: „Volkswagen AG susține că niciun astfel de dispozitiv nu a fost inclus la bordul modelelor echipate cu motorul diesel de 3,0 litri. Volkswagen va coopera pe deplin cu Agenția de Protecție a Mediului din SUA pentru a lămuri aceste acuzații.” Mai mult, conducerea Porsche Cars North America se declară „surprinsă” de aceste noi acuzații: „Până la aceste acuzații, toate informațiile noastre sugerau că Porsche Cayenne Diesel respectă în tocmai normele de poluare.” Dacă aceste acuzații se vor dovedi adevărate – și sunt șanse foarte mari ca acest lucru să se întâmple – criza în care se afla grupul Volkswagen se va adânci considerabil. Mai ales că, așa cum s-a întâmplat și în cazul celorlalte motorizări, cel mai mare număr de modele comercializate nu a fost nici pe departe în SUA, ci în Europa. Astfel, dacă și motorizarea diesel de 3,0 litri se dovedește a trișa testele de poluare, atunci grupul Volkswagen are și mai mult de pierdut.

Porsche

Sursă: WorldCarFans, Automotive News

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account