Autocar: „BMW Megacity va fi o masina scumpa”
Publicatia britanica Autocar citeaza o sursa oficiala BMW in legatura cu pretul primului vehicul complet electric produs de BMW, ce urmeaza a fi lansat in productie in 2013. Vehiculul Megacity este dezvoltat in cadrul programului Project i si va fi comercializat sub marca BMW „i”.
Sursa celor de la Autocar a confirmat unele din supozitiile noastre: vehiculul Megacity va fi o masina scumpa, si va fi un produs premium. In Marea Britanie, supervedeta Nissan Leaf va costa 23.350 GBP si se anticipeaza ca vehiculele Megacity vor avea preturi mai mari decat Leaf. Sursa BMW a mai declarat ca avansul tehnologic va duce la scaderea preturilor mai apoi in viitor.
In cadrul unei prezentari anterioare, Adrian Van Hooydonk, Directorul de design BMW, a declarat ca vehiculul Megacity va arata si se va conduce ca o masina premium, si nu va fi un compromis intre aspect, performanta si siguranta. „Vehiculul nostru Megacity va fi semnificativ mai usor decat masinile conventionale, si in ce priveste sustenabilitatea, va stabili noi standarde de-a lungul intregului proces cu valoare adaugata”, a spus si Norbert Reithofer, Presedintele Consiliului de administratie al BMW AG, anul trecut la Salonul auto de la Beijing.
Dupa nenumarate ore de munca si bani investiti in cercetare si dezvoltare, si dupa terminarea testelor cu MINI E, noua familie Megacity va indrepta BMW intr-o noua piata unde compania intentioneaza sa devina liderul global in masini electrice premium.
La momentul lansarii, vehiculele Megacity vor fi oferite in varianta cu doua usi si patru locuri. Masina va avea o lungime de cca 4 m. In viitor, sub-brandul MCV va include inca doua modele. Primul va fi lansat in 2015 si este denumit ICV, prescurtarea de la Intracity Vehicle, si va fi o masina cu doua usi si doua locuri. In 2017 va fi lansat UCV – Urban Commuter Vehicle – care va fi mai lung decat MCV initial, va avea patru usi si va putea transporta cinci pasageri.
BMW Megacity este propulsat de o baterie litiu-ion cu capacitate de 35 kWH, amplasata sub podeaua vehiculului. Propulsia spate ramane element component al filosofiei BMW, astfel ca puterea este transmisa rotilor spate printr-un motor electric amplasat in spate, ce livreaza 150 CP. Autonomia de rulare asteptata este de maxim 160 km, iar viteza maxima de 153 km/h.
Se zvoneste ca anul acesta vom vedea si un concept Megacity, ce va fi prezentat la unul din principalele saloane auto
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro