AutomotiveNews: “BMW pe primul loc in segmentul de lux veritabil in SUA, in 2009”
John Teahen Jr, redactor al publicatiei Automotive News, a publicat un raport care va starni cu siguranta controverse. Raportul sau se axeaza pe vanzarile de autoturisme cu adevarat de lux in SUA, in anul 2009.
S-ar putea sa va intrebati: ce inseamna o masina cu adevarat de lux? Potrivit lui John, acest lucru inseamna orice masina cu pretul mai mare sau egal cu 45.000 USD.
Automotive News Europe estimeaza ca au fost vandute 600.000 masini de lux veritabil anul trecut in SUA. Pe baza numarului de unitati vandute, regele anului 2009 si liderul clasamentului a fost marca BMW, cu 119.219 unitati vandute. Pe locul doi s-a situat vechiul rival Mercedes-Benz, la o diferenta de doar 431 unitati.
Mercedes-Benz a fost liderul in acest segment din 2006 pana in 2008.
Cele 119.219 unitati livrate de BMW semnifica faptul ca 61% din procentul de 196.502 vanzari s-au situat in categoria de lux veritabil. Mercedes-Benz a avut un procent in plus – 62%.
In segmentul general de lux, BMW si Mercedes-Benz au iesit pe locurile doi si respectiv trei, surclasate de rivalul japonez Lexus. Din cifra totala de vanzari a Lexus, 58% au fost reprezentate de modele cu preturi situate sub limita de 45.000 USD. Lexus a inregistrat vanzari de 83.754 unitati de lux veritabil.
Cadillac urmeaza in clasament dupa trio-ul producatorilor straini, cu 64.801 unitati sau 59% din totalul vanzarilor de masini Cadillac.
Audi a iesit pe locul sase.
Raportul complet poate fi citit pe site-ul AutoNews.
