BMW 3.0 CS din 1974 vândut cu 89.100 de dolari la o licitație RM Sotheby’s
În intervalul 23-30 iulie 2020 a avut loc sesiunea de licitații online ”Open Roads, North America” organizată de RM Sotheby’s. Cu această ocazie a fost licitat și un impecabil BMW 3.0 CS.
Mașina a fost foarte atent îngrijită. Este un model din 1974 cumpărat atunci de un client din SUA. Al doilea său proprietar a cumpărat mașina în 1987 și a menținut-o într-o stare foarte bună și a decis să se despartă de ea abia cu ocazia sesiunii de licitații online organizată de RM Sotheby’s din această lună. În tot acest interval, cel de al doilea proprietar a ținut modelul BMW 3.0 CS într-un mediu cu climă controlată. Este un semn de recunoaștere a valorii istorice pe care o poartă 3.0 CS. În 2009 mașina a fost restaurată parțial. Elementele din cauciuc, pielea din interior, vinilinul, lemnul, ornamentele de aluminiu, motoarele geamurilor electrice și componente din plastic au fost înlocuite cu elemente provenite de la furnizori din Germania. Componentele de crom au fost refinisate, iar materialul plafonului, parbrizul și luneta au fost înlocuite.
Totodată, mașina a fost revopsită în culoarea în care a ieșit din fabrică, adică Nachtblau. Această operațiune de revopsire a costat peste 18.000 de dolari. Iar nuanța crem a tapițeriei a fost aleasă întocmai pentru a respecta combinația cromatică în care 3.0 CS era prezentat în broșurile originale. Interiorul se mai distinge și prin volanul aftermarket Nardi, cu design în stilul anilor în care a fost produs BMW 3.0 CS. Nu lipsește plafonul electric. În timp ce la exterior au fost montate bare de protecție după specificațiile modelului pentru Europa. În cadrul recondiționării, acest BMW 3.0 CS a primit și o cutie de viteze manuală Metric Mechanic Inc, cu 5 trepte. De la montarea acestei transmisii mașina a circulat mai puțin de 5000 de mile (8046 km).
În cadrul licitației online ”Open Roads, North America” organizată de RM Sotheby’s, acest exemplar BMW 3.0 CS a fost vândut cu 89.100 de dolari. Dar acesta este doar un preț, fiindcă valoarea pe care 3.0 CS a avut-o pentru reputația mărcii BMW este inestimabilă. 3.0 CS cu motor de 3 litri cu 6 cilindri a făcut parte din generația de coupe-uri E9 și a înlocuit în 1971 modelul 2800 CS. De asemenea, 3.0 CS a reprezentat baza pe care ulterior BMW a dezvoltat legendarul 3.0 CSL. Performantul 3.0 CLS avea să câștige Campionatul European de Turisme de 6 ori între 1973 și 1979 și are în portofoliu victorii în clasa sa la La Mans, Spa și Daytona.
Mulțumim pentru generozitatea cu care RM Sotheby’s ne-a susținut oferindu-ne dreptul de a utiliza pozele și informațiile de mai sus pentru realizarea acestui articol în cadrul BMWBlog.ro.
(Courtesy RM Sotheby’s)