BMW ar putea construi un nou model supersport pe platforma Neue Klasse a viitoarelor mașini electrice
Frank Weber, membru în consiliul de management al BMW AG și responsabil pentru departamentul de dezvoltare, a declarat pentru publicația australiană whichcar.com.au că din perspectiva tehnică este posibilă construirea unui supercar pe platforma Neue Klasse care va debuta în 2025 și este proiectată special pentru a integra propulsii electrice.
Jurnaliștii whichcar.com.au au menționat în dialogul cu Frank Weber faptul că din planul de electrificare a gamei BMW lipsește un model care să aibă rol de vector de imagine, așa cum au fost legendarele M1, Z1, Z8 sau i8. Iar replica dată de oficialul companiei bavareze a fost promptă: „Greșit. Nu avem nici o problemă să ne imaginăm un model foarte emoțional bazat pe matricea Neue Klasse.”
CLICK AICI pentru pentru a citi interviul integral pe site-ul whichcar.com.au.
Desigur, Frank Weber încă nu poate divulga prea mult din planurile BMW, iar acest răspuns pe care l-a oferit nu este o confirmare că un supercar electric va fi construit prea curând. Însă responsabilul departamentului de dezvoltare subliniază clar că arhitectura Neue Klasse are specificațiile potrivite pentru un asemenea proiect.
Neue Klasse este o nouă generație de automobile despre care BMW a anunțat deja în repetate rânduri că o va lansa până la mijlocul acestui deceniu. Acesta va fi concentrată în mod clar pe sisteme de propulsie electrice. Automobilele din Neue Klasse vor beneficia de platforme proiectate din start pentru a încorpora propulsiile electrice, ceea ce reprezintă un avantaj față de actualele modele BMW, care au platforme ce trec prin adaptări pentru a integra diversele tipuri de propulsii cu ardere internă, plug-in hybrid sau electrice.
Totodată, BMW a anunțat că până la sfârşitul deceniului, va implementa o nouă baterie „solid state” pentru utilizarea în automobile electrice produse în serie. De altfel, constructorul german a confirmat că plănuiește să prezinte înainte de 2025 un prim automobil demonstrativ care încorporează această tehnologie a bateriilor „solid state” solid state.
Acestea sunt indicii despre faptul că BMW dezvoltă în ritm accelerat tehnologiile care îi vor permite să construiască automobile electrice cu nivel înalt de performanță și eficiență.
După ce hibridul i8 și-a încheiat cariera în urmă cu 2 ani, fanii au așteptat vești despre un posibil succesor al acestui sportiv exotic. Iar BMW a crescut anticiparea prezentând în 2019 conceptul BMW Vision M NEXT. Acest automobil supersport părea un demn înlocuitor pentru BMW i8, atât din perspectiva designului îndrăzneț, cât și a propulsiei. BMW Vision M NEXT beneficia de o propulsie plug-in hybrid care promitea să dezvolte 600 CP (441 kW) cu un tandem format dintr-un motor turbo pe benziă, cu 4 cilindri, și un motor electric. Promitea să atingă viteza maximă de 300 km/h și să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3 secunde. De asemenea, propulsia plug-in hybrid îi permitea să ruleze și în mod exclusiv electric, având autonomie de până la 100 km. Eficiența și versatilitatea lui BMW Vision M NEXT era datorată și faptului că putea rula cu tracțiune integrală sau cu tracțiune doar la puntea spate.
Toate aceste specificații îl recomandau pe BMW Vision M NEXT drept un succesor potrivit pentru BMW i8. Însă planurile BMW s-au schimbat între timp, care a decis să parieze până la urmă pe producerea în serie a unui SUV plug-in hybrid ultraperformant. Este vorba despre modelul prefigurat de conceptul BMW XM. Acesta va intra în producție la finalul lui 2022. Și va avea un sistem plug-in hybrid cu V8 și motor electric, capabil să descătușeze 750 CP.
Nu în cele din urmă, trebuie să ținem cont de faptul că Frank Weber a evitat să pronunțe cuvântul supercar. În schimb a ales să se refere la „un model foarte emoțional”, ceea ce lasă loc pentru interpretări diverse. Cu alte cuvinte, poate că viitorul model exotic din gama BMW nu va fi neapărat o mașină supersport cu 2 locuri. Dar, oricum arhitectura Neue Klasse este proiectată pentru a susține o varietate amplă de caroserii, cu dimensiuni foarte diferite.
Așadar, pare că în prezent BMW se asigură că are o bază tehnică versatilă și modulabilă pentru noua eră electrică. Astfel, își va permite să derive proiecte, de la modele compacte și eficiente, până la supersportive sau SUV-uri puternice, în funcție de cerințele din piață.
CLICK AICI pentru a vedea detalii și clipuri video despre BMW Concept XM.