BMW eDrive promite un viitor pe hidrogen

BMW eDrive promite un viitor pe hidrogen

BMW eDrive hidrogen

BMW eDrive nu mai este demult doar o simplă găselniță de marketing, iar zilele acestea, în cadrul unui workshop dedicat inovațiilor BMW, bavarezii au arătat viziunea lor asupra viitorului motorizat. Dintre invovațiile prezentate, cel mai tare ne-a atras atenția un rechin negru, care merge „pe hidrogen” și te face să uiți de monovolumele cu șapte locuri ale bavarezilor.

Viitorul BMW eDrive are la bază celule de combustibil pe hidrogen

Colaborarea dintre Toyota și BMW pare că a dat roade pentru că avem de-a face cu o mașină desprinsă parcă din Mad Max, dar care e mai atentă cu mediul decât un Prius și care ascunde sub caroseria de bad-boy unul dintre cele mai avansate sisteme de propulsie pe bază de hidrogen din lume. BMW nu este la prima „prezentare” de acest gen, pentră că în 2006 a prezentat lumii conceptul BMW Hydrogen 7 ce a devenit prima limuzină de lux alimentată cu ajutorul hidrogenului. Totuși, un mare avantaj pentru BMW în dezvoltarea tehnologiilor cu propulsie pe hidrogen l-a constituit începerea colaborării, în 2013, cu Toyota.

BMW eDrive hidrogen

BMW eDrive se va baza pe hidrogen, însă BMW ne promite că toate atributele mărcii în materie de sportivitate, dinamică și confort vor fi implementate în modelele viitorului. Mai multe, viitoarele modele vor avea o autonmie extinsă, vor avea zero emisii poluante, dar și un timp de alimentare foarte scurt. Atributele cheie ale vehicului demonstrativ sunt un motor electric ce dezvoltă 245 de cai-putere, o baterie de voltaj înalt pentru a stoca energia, un rezervor de hidrogen în forma unui tunel poziționat între cele două punți, precum și celulele de combustibil și sistemele auxiliare. Acestea din urmă sunt primele rezultate ale colaborării cu Toyota.

BMW eDrive hidrogen

Primele componente ale sistemului FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) ar trebui aprobate până în 2020

Presupunând că toate lucrurile merg conform planului și că cei de la BMW împreună cu Toyota vor avea componentele sistemului FCEV aprobate până în 2020, totul depinde și de o infrastructură care să permită „alimentarea” cu hidrogen. BMW se prezintă ca pionierul acestui sistem de propulsie ce combină celule de combustibil pe hidrogen cu sistemele electrice de propulsie deja implementate pe modele de serie. Mai mult, tot bavarezii ne promit o serie de avantaje pe care nu le putem ignora. Deplasare exclusiv electrică, zero emisii poluante, livrarea instantanee a puterii grație motorului electric, un sistem inteligent de management și stocare a energiei, o autonomie de peste 500 de kilometri, dar și un timp de încărcare de sub cinci minute.

BMW eDrive hidrogen

Cum funcționează întregul sistem?

Practic, sistemul FCEV convertește hidrogenul stocat în rezervor în energie electrică și vapori de apă. Bateria de voltaj înalt devine practic doar o componentă de stocare a energiei, astfel că dimensiunile ei vor fi mai reduse decât ale bateriilor convenționale. Hidrogenul este stocat într-un vas de presiune criogenic (cryogenic pressure vessel) și, în funcție de vehicule, poate asigura o autonomie compatibilă cu cea a modelelor echipate cu motoare cu ardere internă. Mai mult, un plin de hidrogen se va putea face în același timp ca un plin de motorină…

BMW eDrive hidrogen

FCEV ca parte integrantă a Efficient Dynamics oferă o arhitectură flexibilă

Pe termen lung, scopul BMW este de a integra celulele de combustibil pe hidrogen în strategia BMW Efficient Dynamics, pentru a crea un portofoliu variat, cu o arhitectură flexibilă ce poate fi adaptată în funcție de model sau de cerințele clienților, precum și în funcție de legislațiile în vigoare. Prin urmare, propulsoarelor TwinPower Turbo, tehnologiilor plug-in hybrid BMW eDrive sau Power eDrive, precum și vhiculelor complet electric – BMW i3 – li se adaugă o nouă „formă” de propulsie: Fuel Cell Electric Vehicle. Acesta din urmă combină tehnologia celulelor de hidrogen cu sistemele electrice BMW eDrive.

BMW eDrive hidrogen

Viitorul sună bine pentru BMW și Toyota. Mai important este însă faptul că viitorul arată bine și pentru noi, pasionații auto. Dacă o parte din modele viitoare ale gamei BMW, fie ele și electrice, alimentate cu hidrogen, vor arată precum acest vehicul demonstrativ, atunci poate că mașina sport nu va muri, ci se va transforma, exact așa cum a făcut-o de multe ori de-a lungul istoriei.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account