Cum să construiești un BMW M2 dintr-un 2002

Dacă iei un motor S14 dintr-un BMW M3 E30 și-l pui într-un BMW 2002 înseamnă că ai construit primul BMW M2?

Tipul ăsta spune că și-a construit propriul garaj după ce fratele său l-a concediat pentru a 50-a oară. Se declară fanatic, un adevărat pasionat de tot ce înseamnă mecanică fină. Service-ul său se numește Bavarian Workshop si este specializat în BMW, Porsche, MINI, Mercedes sau Audi. Vin la el tot felul de oameni. De la unii care vor să-și schimbe doar uleiul și filtrele la o mașină nouă, până la unii care-și doresc restaurări ori restomod-uri. Cei din urmă sunt și clienții lor preferați pentru că vin cu propuneri indecente, dar și cu sume de bani la fel de indecente.

Un client de-al lor a venit într-o zi cu un BMW 2002 moștenit de la tatăl său și le-a cerut o restaurare completă. În timpul unei vizite de inspecție a depistat în garajul lor un 2002 twin-turbo de care s-a lăsat foarte impresionat și a pus întrebarea pe care o așteptau toți mecanicii de acolo – „Puteți să-mi faceți și mie ceva de genul ăsta?” „Câți bani ai?”, au întrebat ei.

BMW 2002 a fost BMW-ul care a dat naștere unei clase noi de sedanuri – mică, ușoară, sportivă, compactă, dar accesibilă. Era o mașină care făcea  multe lucruri bine și asta a atras mulți clienți familiști care-și doreau o mașină versatilă, dar și adevărații împătimiți de condus, care nu doreau să împartă experiența cu nimeni. A fost mașina care a făcut din BMW o marcă recunoscută în toată lumea, iar datorită succesului său BMW a reușit chiar să plătească dividente către acționarii săi după 20 de ani. Cea mai sportivă versiune a 2002-ului a fost 2002 Turbo – model foarte rar, construit în doar 1.670 de exemplare, care se vinde foarte scump acum.

Cei de la Bavarian Workshop au decis să construiască un 2002 cu o emblemă M, iar asta înseamnă multe provocări tehnice, dar și o cheltuială considerabilă. Rezultatul este un BMW 2002 care ascunde caracterul celui mai iubit BMW M3 din toate timpurile. Nu-i ușor să găsești un motor S14 dintr-un M3 E30 și probabil că nu-i ieftin, dar oamenii tocmai asta au făcut – au instalat un motor de BMW M3 E30 (nu au specificat ce versiune) într-o caroserie de BMW 2002. Pe lângă motor, trenul de rulare este în mare parte transferat tot de la un M3 E30. S-au ocupat și de interior așa cum trebuie, iar rezultatul este un BMW 2002 (M2) care costă cât un BMW M5 nou, plus o mașină obișnuită de zi cu zi. Mai spune-ți ceva.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account