BMW Group a inregistrat cresteri importante ale veniturilor in primul trimestru 2010
Atat veniturile si volumul de vanzari, cat si profiturile BMW Group au crescut semnificativ in primul trimestru 2010 comparativ cu anul anterior. Veniturile grupului au crescut cu 8,1% la 12.443 mil.Euro (Q1 2009: 11.509 mil. Euro). Profitul inainte de impozit a crescut la 508 mil. Euro (Q1 2009: pierdere de 198 mil.Euro), in timp ce profitul net a inregistrat valoarea de 324 mil.Euro (Q1 2009: pierdere de 152 mil.Euro). Profitul operational (EBIT) a fost de 449 mil.Euro (Q1 2009: pierdere de 55 mil.Euro). Numarul total de masini BMW, MINI si Rolls-Royce vandute a crescut cu 13,8%, pana la 315.614 unitati (Q1 2009: 277.264 unitati).
“BMW Group a inceput cu bine anul 2010. Ne-au crescut in mod semnificativ castigurile in primul trimestru, si acum am revenit pe traseul de crestere pe aproape toate pietele”, a declarat Norbert Reithofer, Presedintele Consiliului de Administratie al BMW AG. “BMW Group continua sa inregistreze progrese in ce priveste Strategia sa Numarul 1″, a adaugat el.
In conditiile unei cresteri crescute a cererii de masini premium, si odata cu lansarea noului BMW Seria 5, care va aduce cu siguranta un surplus de vanzari incepand cu al doilea trimestru, compania poate privi cu optimism restul anului: “Ne asteptam ca veniturile sa creasca in mod dinamic de-a lungul anului”, a subliniat Reithofer.
BMW Group se afla pe calea cea buna in directia indeplinirii obiectivelor pentru intregul an, si intentioneaza sa obtina in 2010 venituri mai mari decat in 2009, facand un pas inainte inspre realizarea obiectivului propus pentru 2012, cand BMW preconizeaza o marja EBIT aferenta gamei automobilelor de 8-10%.
Sa vedem pe scurt cum au evoluat fiecare din segmentele grupului BMW din punct de vedere financiar, in primul trimestru al anului 2010.
Segmentul auto raporteaza EBIT de 291 mil. Euro pentru primul trimestru
Segmentul automobilelor a inregistrat o evolutie buna in primul trimestru. Profitul operational de 291 milioane euro (comparativ cu pierderea de 251 mil. Euro din Q1 2009) a crescut de peste trei ori fata de Q4 2009 (93 mil. Euro). Profitul inainte de impozit a crescut la 220 mil. Euro (Q1 2009: pierdere de 471 mil. Euro), in timp ce veniturile au crescut cu 11,1% pana la 10.672 mil. Euro (Q1 2009: 9.605 mil.Euro).
- Volumele de vanzari au crescut pe aproape toate pietele europene si asiatice, precum si in SUA. Cresteri spectaculoase s-au inregistrat in Asia, de 55,7%, pana la 58.918 unitati. In China (inclusiv Hong Kong si Taiwan), BMW Group a vandut mai mult de dublul unitatilor vandute in Q1 2009, si anume 36.607 unitati (+100,5%).
- Marca BMW a inregistrat o crestere globala de 13,8% in primul trimestru, vanzarile atingand 265.809 unitati (Q1 2009: 233.498 unitati).
- Motorul principal al cresterii vanzarilor de automobile BMW in Q1 2010 l-au constituit livrarile de modele BMW Seria 7 si BMW X5/X6, cu un total de 33.723 unitati (+9,5% fata de anul trecut – 30.784 unitati). Si BMW Z4 Roadster a inregistrat un plus de vanzari de 313,4% (6.461 unitati in Q1 2010 comparativ cu 1.563 in Q1 2009). Toate modelele BMW Seria 3 au ramas lideri de piata in segmentele lor. BMW Seria 1, cu un total de 1 milion de unitati produse de la lansarea sa in 2004, a reprezentat inca o componenta a cresterii vanzarilor grupului.
- Numarul masinilor MINI vandute a crescut cu 13,6%, pana la 49.526 unitati (Q1 2009: 43.592 unitati), din care MINI Cabrio (5.954 unitati), Clubman (7.404 unitati) si MINI (36.168 unitati). MINI Countryman va fi pus in vanzare in a doua jumatate a lui 2010, ceea ce va stimula cresterea cererii.
- Marca Rolls-Royce a inregistrat cea mai buna performanta de pana acum, vanzarile crescand cu 60,3% in Q1 2010, pana la 279 unitati (Q1 2009: 174 unitati). Noul Rolls-Royce Ghost a avut un mare success, 158 unitati fiind vandute in aceasta perioada.
- A crescut nivelul stocurilor, in urma cresterii puternice din China si a introducerii pe piata a noului Seria 5 sedan. Timpii mai mari de transport ai vehiculelor catre pietele emergente, in special in Asia, au condus la un volum mai mare al productiei in avans. Cresterea stocurilor a avut ca rezultat cresterea cu 445 mil. Euro a capitalului de lucru pentru segmentul auto. Acesta a fost principalul motiv al descresterii fluxului de numerar (323 mil. Euro). Lichiditatea s-a mentinut la un nivel ridicat in Q1, la sfarsitul perioadei fiind de 9,7 mld. Euro
BMW Motorrad inregistreaza profituri mai bune in primul trimestru
BMW Motorrad inregistreaza profituri si venituri mai bune in primul trimestru, datorate cresterii volumului de vanzari. Veniturile in acest segment au crescut cu 21% pana la 351 mil.Euro (Q1 2009: 290 mil. Euro). Profitul operational al segmentului a crescut cu 14,3% pana la valoarea de 32 mil. Euro (Q1 2009: 28 mil. Euro) iar profitul inainte de impozit a crescut cu 15,4% pana la 30 mil. Euro (Q1 2009: 26 mil.Euro).
Livrarile de motociclete au crescut substantial in Q1 2010, cu 20,9%, pana la 20.840 unitati (comparativ cu 17.232 anul trecut). S 1000 RR, lansata in decembrie 2009, a devenit acum disponibila in toata lumea. Versiunile imbunatatite ale modelelor R 1200 GS si R 1200 RT sunt disponibile pe piata din februarie 2010.
Crestere accelerata a profiturilor din segmentul Serviciilor financiare
Segmentul Serviciilor financiare a inregistrat o dezvoltare pozitiva in ultimele luni. Veniturile segmentului s-au ridicat la 4.004 mil. Euro in Q1 2010 (Q1 2009: tot 4.003 mil. Euro). Profitul inainte de impozit a fost de 222 mil.Euro (Q1 2009: 72 mil.Euro) datorita noilor contracte cu marje mai bune, si costurilor de refinantare semnificativ mai scazute. Profitul operational aferent segmentului a crescut in primul trimestru pana la valoarea de 213 mil.Euro (Q1 2009: 70 mil. Euro).
La data de 31 martie 2010, segmentul Servicii financiare avea in portofoliu un numar de 3.107.568 contracte de leasing si de credite de finantare, cu 3,3% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Volumul fortei de munca la sfarsitul primului trimestru: 95.787 angajati
BMW Group inregistra la sfarsitul primului trimestru 2010 un numar de 95.787 angajati (31 martie 2009: 99.112 angajati), cu 3,4% mai putin decat anul precedent. Comparativ cu finalul anului 2009 (96.230 angajati), volumul fortei de munca a ramas practic neschimbat (-0,5%).