BMW Group a înregistrat date record pentru primul trimestru 2012

Cele mai bune performanţe în primul trimestru din istoria companiei
Creştere importantă şi în România
Profitul anterior exerciţiului financiar a crescut la 2,13 miliarde de euro
Profitul brut a urcat la 2,07 miliarde de euro
EBIT pentru segmentul auto a ajuns la 1,87 miliarde de euro
Obiectivele pentru anul fiscal 2012 au fost reconfirmate

Începutul anului fiscal a fost unul încununat de succes pentru BMW Group. „Am înregistrat cel mai bun prim trimestru – ca volum al vânzărilor, veniturilor şi câştigurilor – din întreaga istorie a companiei BMW Group”, a declarat Norbert Reithofer, preşedintele Consiliului Director al BMW AG, la München. Motivele principale ale acestor performanţe pozitive sunt cererea mare, la nivel global, pentru oferta atractivă a BMW Group, forţa mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce, precum şi îmbunătăţirile în ceea ce priveşte eficienţa.

Veniturile din primul trimestru au urcat cu 14,1% la 18,293 miliarde de euro (Q1 2011: 16,037 miliarde €). Profitul înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a crescut cu 18,8%, la 2,132 miliarde de euro (Q1 2011: 1,795 miliarde €), în timp ce profitul brut (EBT) a înregistrat un salt de 21,8%, la 2,076 miliarde de euro (Q1 2011: 1,705 miliarde €). Profitul net al grupului a urcat cu 18,1% şi a ajuns la 1,349 miliarde de euro (Q1 2011: 1,142 €).

Marja EBIT pentru primul trimestru este de 11,6% pentru segmentul auto

Numărul de automobile vândute de BMW Group pe parcursul primului trimestru din 2012 a crescut cu 11,2%, la 425.528 unităţi (Q1 2011: 382.758 unităţi), aceasta şi pentru că mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce au înregistrat noi niveluri maxime ale vânzărilor.

Veniturile şi câştigurile în segmentul auto au crescut şi ele în consecinţă: veniturile segmentului au crescut cu 12,4%, la 16,159 miliarde de euro (Q1 2011: 14,373 miliarde €). EBIT a urcat cu 10,0% la un nivel de 1,878 miliarde de euro (Q1 2011: 1,708 miliarde €), ceea ce a dus la o marjă EBIT a sectorului auto de 11,6%. Profitul brut a crescut la 1,820 miliarde de euro (Q1 2011: 1,605 miliarde €; +13,4%). Aceste performanţe deosebite au permis segmentului auto să genereze un flux de numerar de 1,635 miliarde de euro pe parcursul primului trimestru (Q1 2011: 1,624 miliarde €).

Marca BMW a înregistrat, la nivel mondial, o creştere de 11,0% în primele trei luni ale anului, cu vânzări totale de 356.548 unităţi (Q1 2011: 321.175 unităţi). O creştere accentuată s-a înregistrat la noul BMW Seria 1, ale cărui vânzări au crescut cu 20,2%, la 54.160 unităţi (Q1 2011: 45.075 unităţi). Noul BMW Seria 3 Sedan, care se află pe piaţă de la lansarea din luna februarie, a avut parte de un start spectaculos, după ce vânzările din primul trimestru au avut un salt de 13,6%. Numărul total de modele BMW Seria 3 ajunse la clienţi în perioada ianuarie-martie 2012 a avut o creştere de 3,9%, la 91.189 unităţi (Q1 2011: 87.762 unităţi).

Vânzările noului BMW Seria 6 au totalizat 4.651 unităţi (Q1 2011: 789 unităţi). BMW Seria 6 Gran Coupé – primul coupé cu patru uşi din istoria mărcii – va deveni disponibil în iunie şi va oferi un nou impuls. În primul trimestru, BMW Seria 7 a înregistrat un volum al vânzărilor de 17.786 unităţi (Q1 2011: 14.817 unităţi), o creştere de 20,0%.

Diferitele modele ale gamei X au continuat să aibă vânzări foarte bune. În primul trimestru, vânzările BMW X1 au crescut cu 8,4% la 29.532 unităţi (Q1 2011: 27.238 unităţi). Noul BMW X3 a înregistrat un salt important, cu vânzări la nivel mondial care au urcat cu 55,3% la 35.248 unităţi (Q1 2011: 22.693 unităţi). BMW X5 îşi păstrează poziţia de lider al segmentului datorită unei creşteri de 14,7% a vânzărilor, la 26.563 unităţi (Q1 2011: 23.149 unităţi). Vânzările modelului BMW X6 în aceeaşi perioadă au urcat cu 13,7% la 11.048 unităţi (Q1 2011: 9.715).

Şi marca MINI a înregistrat un nou record al volumului de vânzări, primul trimestru aducând o creştere de 12,1%, la 68.210 unităţi (Q1 2011: 60.860 unităţi). Lansarea noilor modele a oferit un impuls performanţelor înregistrat de MINI în privinţa vânzărilor; de exemplu, MINI Coupé a fost livrat către 3.029 clienţi în primele trei luni ale acestui an, în timp ce Roadster – care a fost lansat abia în martie 2012 – a ajuns deja la 980 de clienţi până la finalul trimestrului. Vânzările MINI Countryman au crescut puternic, cu 36,8%, la 22.001 unităţi (Q1 2011: 16.078 unităţi). Marca MINI continuă să genereze o valoare ridicată a combinaţiei de produse vândute: în primul trimestru, 19,6% dintre clienţi au optat pentru MINI One, 44,3% pentru MINI Cooper şi 36,1% pentru MINI Cooper S.

Povestea de succes a Rolls-Royce Motor Cars în cadrul segmentului de superlux continuă cu cel mai bun prim trimestru din întreaga istorie a mărcii, datorită celor 770 de unităţi vândute (Q1 2011: 723 unităţi; +6,5%). Rolls-Royce Phantom Series II a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva la începutul lunii martie şi va fi lansat pe piaţă în cea de-a doua jumătate a acestui an.

Volumul vânzărilor BMW Group a înregistrat creşteri în aproape toate regiunile mapamondului. Vânzările din Europa au urcat cu 0,5%, la 201.063 unităţi. Noi niveluri maxime ale vânzărilor au fost înregistrat şi în America de Nord, dar şi în Asia. Per total, 83.177 de automobile au fost livrate clienţilor de pe continentul nord-american pe parcursul primelor trei luni ale anului, cu 16,7% mai multe decât în acelaşi trimestru din 2011. Vânzările în SUA au urcat cu 16,5%, la 75.931 unităţi.

BMW Group a continuat să înregistreze o creştere masivă în Asia, unde s-au vândut 118.880 unităţi (+31,9%) în intervalul ianuarie-martie 2012. Un total de 80.218 unităţi (+36,6%) au fost vândute numai în China. În Japonia, numărul de automobile vândute a crescut cu 44,4%, la 13.994 unităţi.

BMW Group în România

Mărcile BMW şi MINI au continuat trendul ascendent din ultima perioadă. Cu 431 unităţi livrate în primul trimestru, BMW a înregistrat o creştere de 36,8% şi cel mai bun trimestru din ultimii patru ani. Pentru prima dată în istoria mărcii, BMW X1 urcă pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele, cu 80 de unităţi, surclasând BMW X5 (75 unităţi) şi BMW Seria 5 (71 unităţi). Şi marca MINI continuă trendul ascendent puternic. Cu cele 42 unităţi livrate în primele 3 luni (+61,5% faţă de Q1 2011) a stabilit cea mai bună performanţă din ultimii 5 ani.

Vânzări, venituri şi câştiguri mai mari pentru segmentul motocicletelor

Şi în segmentul motocicletelor, volumul vânzărilor, al câştigurilor şi al veniturilor din primul trimestru a fost mai mare decât cel de anul trecut. Veniturile segmentului au crescut cu 12,8%, la 448 milioane de euro (Q1 2011: 397 milioane €). EBIT a avut o creştere de 19,4%, la 37 milioane de euro (Q1 2011: 31 milioane €), iar profitul brut a urcat cu 23,3%, la 37 milioane de euro (Q1 2011: 30 milioane €). Volumul motocicletelor vândute în primele trei luni din 2012 a urcat cu 7,8%, ajungând la 27.015 unităţi (Q1 2011: 25.049 unităţi). Acesta a inclus 24.373 de motociclete ale mărcii BMW (Q1 2011: 23.109 unităţi; +5,5%), cele mai bune vânzări din primul trimestru în istoria companiei. Motocicletele Husqvarna au înregistrat vânzări mai mari cu 36,2%, la 2.642 unităţi (Q1 2011: 1.940 unităţi).

Prim trimestru de succes pentru segmentul serviciilor financiare

Sectorul „Financial Services” a avut şi el parte de un început de an foarte bun. Veniturile segmentului au totalizat 4,800 miliarde de euro (Q1 2011: 4,183 miliarde €), 14,8% mai mult decât primul trimestru al anului anterior. Profitul brut a avut un salt de 1,2%, la 434 milioane de euro (Q1 2011: 429 milioane €).

Numărul contractelor de leasing şi de finanţare existente cu dealerii şi cu clienţii retail la finalul perioadei de raportare au crescut cu 12,8%, la 3.646.111 contracte. Acest nivel include 260.038 contracte ale ING Car Lease (ICL) Group, care a fost achiziţionat în 2011. Numărul de contracte noi de finanţare şi leasing semnate în perioada ianuarie-martie, a crescut cu 10,5%, la 305.984 contracte, 22.367 dintre acestea fiind atribuite ICL Group. Domeniul leasingului a urcat cu 24,9%, iar finanţarea prin credit cu 4,3%.

A crescut şi forţa de muncă

Forţa de muncă a BMW Group a crescut în primele trei luni ale anului 2012. Numărul de angajaţi la nivel mondial a urcat cu 5,4%, la 101.260 oameni, la finalul perioadei de raportare (Q1 2011: 96.045). Unul dintre motive pentru această creştere a fost achiziţionarea ICL Group. În plus, lucrătorii şi inginerii talentaţi au continuat să fie recrutaţi pentru a menţine ritmul cu cererea tot mai mare de automobile BMW Group, pentru a impulsiona inovaţiile şi pentru a pune accentul pe dezvoltarea noilor tehnologii.

BMW Group îşi reconfirmă obiectivul pentru acest an

Pe fondul volumului de vânzări înregistrat în primul trimestru al acestui an, a numărului mare de comenzi, a gamei de modele noi şi atractive, precum şi a lansării cu succes a noului BMW Seria 3 Sedan, BMW Group este încrezător în privinţa acestui an. Obiectivele stabilite pentru întregul an rămân aceleaşi: „În continuare ne dorim să înregistrăm noi recorduri ale vânzărilor şi ale câştigurilor brute pentru 2012”, a declarat Reithofer. „BMW Group intenţionează să înregistreze o creştere peste media pieţei pe parcursul acestui an şi se aşteaptă să aibă recorduri ale vânzărilor pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce”, a mai adăugat Reithofer.

BMW Group continuă să vizeze o marjă EBIT cuprinsă între 8 şi 10% pentru segmentul auto. Dacă se ia în considerare faptul că nu va înregistra o înrăutăţire climatul economic, BMW Group previzionează o marjă EBIT pentru 2012 la limita superioară a intervalului. Investiţiile în noi tehnologii şi extinderea reţelei de producţie vor duce la cheltuieli mai mari pentru anul fiscal 2012.

Segmentul serviciilor financiare continuă să aibă ca obiectiv o rentabilitate a capitalului de cel puţin 18% pentru anul fiscal 2012. Previziunile pentru acest an se bazează pe o stabilitate a climatului economic.

Prin „Strategy Number ONE”, BMW Group a stabilit cadrul succesului din viitor. Acest lucru se reflectă şi în dezvoltarea pozitivă a volumului vânzărilor, a veniturilor şi a câştigurilor. Creşterea profitabilă va fi realizată prin lansarea de noi produse în toate segmentele de automobile şi prin implicarea pe noi pieţe. BMW Group vizează, la nivel global, un volum al vânzărilor de peste două milioane de unităţi în 2016.

* Datele pentru T1 2011 au fost ajustate parţial pentru schimbările din politica de contabilitate pentru produsele în leasing
1. Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare pre-pensionării şi cei cu venituri reduse
2. Segmentul auto
3. Câştiguri per acţiune ordinară/preferenţială

[Sursa: BMW]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account