BMW Group lider pe piaţa premium de automobile plug-in, performanţe record în România

BMW Group se dovedeşte în 2016 cel mai important producător premium de automobile plug-in (hibrid sau integral electric) la nivel mondial, atât din perspectiva volumelor, cât şi în ceea ce priveşte gama de modele. Compania are o poziţie şi mai dominantă în România, cu mai mult de 1 din 3 automobile plug-in şi 1 din 2 electrice livrate în 2016 purtând sigla BMW.

BMW Group a început un program coerent de dezvoltare de automobile plug-in (hibrid sau integral electric) în urmă cu 10 ani sub numele „Project i”. Primele rezultate au ajuns pe şosele în 2013, sub forma BMW i3, primul automobil electric din portofoliul mărcii. În prezent compania este cel mai important producător premium de automobile plug-in atât în ceea ce priveşte gama de automobile, cât şi numărul total de vânzări. Dacă BMW M şi BMW M Performance sunt dedicate sportivităţii, gama de modele plug-in BMW i şi BMW i Performance asigură reprezentarea unei alte faţete esenţiale a mărcii: eficienţa şi dezvoltarea durabilă. În anul 2016 au fost livrate în total 62255 de automobile plug-in BMW (faţă de 67800 modele BMW M şi M Performance). Obiectivul pentru 2017 este de a depăşi 100.000 unităţi electrice şi plug-in hybrid.

BMW Group are o strategie corentă de dezvoltare şi pentru viitor. În luna martie vor debuta două modele plug-in noi, BMW Seria 5 şi MINI Countryman. Pentru 2018 este programată lansarea BMW i8 Roadster, 2019 va marca debutul unui model electric MINI, iar 2020 o versiune electrică BMW X3. Gama BMW i va fi completată în 2021 cu un nou model, proiectul fiind cunsocut sub numele de BMW iNext.

BMW i este şi o importantă platformă de inovaţii pentru companie, cu proiecte care includplatforma de servicii 360° Electric, soluţia pentru acces la reţele de staţii de încărcare ChargeNow sau aplicaţia pentru accesul locurilor de parcare ParkNow. Proiectele BMW i, aşa cum este soluţia de propulsie hibridă BMW iPerfomance sau folosirea carbonului (CFRP) la scară largă, au fost preluate în modelele gamei BMW. Fondul de investiţii BMW i Ventures a anuţat un plan amplu de dezvoltare cu un buget de investiţii de 500 milioane € în următorii 10 ani în start-up-uri care oferă soluţii smart de mobilitate. BMW i joacă un rol important în dezvoltarea de infrastructură a staţiilor de încărcare de mare putere din Europa (350 kW) într-un proiect multibrand. În plus BMW i3 depăşeşte 20% din totalul automobilelor din flotele de car sharing DriveNow şi ReachNow.

BMW i3 ocupă o poziţie unică pe piaţa globală. Este singurul automobil dezvoltat urmărind amprenta de CO2 şi impactul asupra mediului de la producţie, până la reciclare. Certificarea ISO realizată de TÜV Germania a arătat că modelul are o aprentă de CO2 cu până la 50% mai mică faţă de un automobil convenţional de dimensiuni similare. De altfel, în procesul de producţie BMW i3 se consumă cu 70% mai puţină apă, cu 50% mai puţină energie faţă de resursele folosite de un model convenţional. Se acordă o atenţie deosebită folosirii materialelor sustenabile, iar 100% din energia folosită în procesul de producţie este energie verde.

Performanţe de vânzări BMW i şi BMW iPerformance
Anul 2016 a fost încheiat cu 25528 livrări BMW i3 şi 3752 i8. Au fost livrate în total 34789 modele iPerformance, cel mai de succes fiind BMW X5 xDrive40e iPerformance cu 16250 unităţi, urmat de BMW Seria 3 330e iPerformance cu 11197 unităţi, BMW 225xe iPerformance cu 6725 unităţi.

Dacă la nivel internaţional BMW i3 a obţinut 7,5% din cota de piaţă a automobilelor electrice, în SUA aceasta a urcat la 11,1%, în Germania la 22,5%, în Norvegia la 16,3%, în Olanda la 12,4% şi în Marea Britanie şi Irlanda la 20,3%, pentru a enumera unele din cele mai importante pieţe ale modelului. În acest context, România înregistrează o performanţă record, cu o cotă de piaţă de 60% din toată piaţa de automobile electrice, dacă este considerat şi BMW i3 versiunea cu range extender, sau peste 50% fără aceasta.

În segmentul automobilelor plug-in, mai bine de 1 din 3 automobile livrate în România poartă sigla BMW. La acest rezultat a contribuit şi succesul BMW X5 xDrive40e iPerformance.

„Cu un produs excelent, susţinut de un pachet unic şi puternic de finanţare de la BMW Financial Services şi de programul guvernamental <>, BMW i a fost primit cu un interes deosebit. Am obţinut o cotă de piaţă record în segmentul de automobile electrice.

Încrederea este primul pas important în a te impune pe o piaţă nouă. Prin povestea noastră de succes din 2016 consider că am făcut acest lucru în România. Clienţii au descoperit un produs excelent şi sunt acum cei mai buni ambasadori ai noştri. Aceasta este motivul pentru care sperăm într-un rezultat şi mai bun în acest an.

Succesul BMW i este important nu numai pentru că a sigurat un volum suplimentar pentru noi. BMW i aduce în prim plan două valori importante pentru marcă: puterea de inovaţie şi dezvoltarea durabilă. Mai mult, prin BMW i ne deschidem către un grup nou de clienţi, la nivel internaţional peste 84% fiind clienţi noi pentru marcă”, a explicat Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.

Gama actuală de automobile plug-in BMW Group
În total sunt oferite două versiuni de modele electrice, BMW i3 60 Ah şi BMW i3 94 Ah, două modele range extender (cu motor electric şi generator pentru extinderea autonomiei) BMW i3 60 Ah REX şi BMW i3 94 Ah REX. De tehnologia BMW i beneficiază şi 6 modele plug-in hybrid: BMW i8, BMW X5 xDrive40e iPerformance, BMW Seria 3 330e iPerformance, BMW Seria 2 Active Tourer 225xe iPerformance şi BMW Seria 7 740e (disponibil în trei versiuni, cu ampatament scurt, cu ampatament lung şi cu ampatament lung şi tracţiune integrală).

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account