BMW Group pregăteşte Campusul de Producţie Aditivă: competenţa tehnologică în imprimare 3D la scară industrială va fi consolidată într-o nouă locaţie
BMW Group va investi peste 10 milioane de euro într-un nou Campus de Producţie Aditivă. Situat în Oberschleissheim, la nord de München, noul spaţiu va permite companiei să îşi dezvolte în continuare competenţa în acest domeniu de lucru.
Udo Hänle, directorul departamentului de integrare în producţie şi al uzinei-pilot: „Noul nostru Campus de Producţie Aditivă va concentra într-o singură locaţie întregul spectru al competenţei BMW Group în imprimare 3D. Acest lucru ne va permite să testăm din timp noile tehnologii şi să continuăm să ne dezvoltăm rolul de pionier”.
Jens Ertel, directorul Centrului de Producţie Aditivă al BMW Group şi viitorul director al campusului, adaugă: „Noua noastră facilitate va fi o etapă majoră în producţia aditivă la BMW Group. Echipa de acolo va evalua tehnologiile noi şi cele existente atât în domeniul imprimării materialelor plastice, cât şi a metalelor şi le va dezvolta până la maturitzarea în producţie de serie. Obiectivul nostru este de a furniza tehnologia şi lanţul de procese optime, indiferent dacă este vorba de componente individuale, serii de producţie mici sau de producţie la scară largă”.
În cadrul reţelei de producţie BMW Group, noul Campus de Producţie Aditivă va promova cele mai noi tehnologii în acest domeniu în acelaşi mod ca şi o fabrică-pilot şi le va pune la dispoziţie pentru utilizare în cadrul reţelei. O mare parte din activitatea desfăşurată acolo se va concentra pe fabricarea pieselor pentru construcţia de prototipuri, producţia de serie şi soluţiile personalizate. De asemenea, facilitatea va acţiona ca o zonă de formare interdisciplinară şi de proiect, de exemplu pentru inginerii de dezvoltare. Când va fi funcţională la începutul anului 2019, va găzdui până la 80 de angajaţi.
Potenţial major în producţia de serie pentru componentele personalizate ale automobilelor
Producţia aditivă este parte integrantă a sistemului de producţie BMW Group şi are un potenţial semnificativ pentru producţia în serie. Cel mai recent a fost folosită pentru a genera piese pentru BMW i8 Roadster. Jens Ertel: „Cu BMW i8 Roadster, BMW Group a devenit primul constructor de automobile care a imprimat 3D o serie de producţie de câteva mii de piese metalice. Componenta respectivă este un dispozitiv de fixare a capacului de acoperire pentru soft top”. Fabricată din aliaj de aluminiu, elementul imprimat este mai uşor decât echivalentul modelat prin injecţie, dar semnificativ mai rigid. Geometria sa „organică”, inspirată de formele găsite în natură, a fost optimizată în vederea imprimării 3D.
Producţia aditivă câştigă importanţă pentru componente personalizate. De exemplu, noul program MINI Yours Customised permite clienţilor să proiecteze chiar ei anumite componente. De exemplu, încrustaţiile semnalizatoarelor şi benzile decorative de pe bord pot fi imprimate 3D la specificaţiile lor precise.
Producţie descentralizată – producţia urmăreşte piaţa
BMW Group se aşteaptă ca, odată cu trecerea timpului, să devină posibilă producerea de componente direct acolo unde acestea sunt în cele din urmă necesare – o idee care să are un potenţial extraordinar. Jens Ertel: „Imprimantele 3D care funcţionează în prezent în reţeaua noastră de producţie reprezintă un prim pas către producţia locală de componente. Folosim deja producţia aditivă pentru a produce componentele la faţa locului la Spartanburg (SUA), Shenyang (China) şi Rayong (Thailanda). Mergând mai departe, ne-am putea imagina să o integram mai mult în structurile de producţie locale pentru a permite serii mici de producţie, ediţii specifice ţării şi componente personalizabile – cu condiţia să reprezinte o soluţie profitabilă”. Aceasta ar face ca producţia aditivă să aducă un plus de utilitate tehnologiilor de producţie existente.
Investiţii prin BMW i Ventures
Pentru BMW Group, investiţiile în companii start-up s-au dovedit promiţătoare nu numai în termeni strategici, ci şi comerciali. În plus, ele reprezintă o valoare adăugată strategică durabilă. De exemplu, în septembrie 2016, BMW i Ventures, fondul de investiţii al BMW Group, a investit în compania Carbon, având sediul în Silicon Valley, a cărei tehnologie de imprimare DLS (sinteza digitală a luminii) a reprezentat un progres în producţia componentelor cu suprafeţe de înaltă calitate. Tehnica permite procesarea mai rapidă a suprafeţelor mai mari decât ar fi posibil în cazul imprimării 3D convenţionale selective. Carbon şi BMW Group sunt parteneri încă din 2015.
O investiţie suplimentară în producţia aditivă a venit în februarie 2017, de data aceasta fiind vorba de compania start-up Desktop Metal. Desktop Metal este specializată în producţia aditivă a componentelor metalice şi a dezvoltat metodologii extrem de productive şi inovatoare. Acum lucrează îndeaproape cu Centrul de Producţie Aditivă la BMW Group.
În iunie 2017, BMW Group a investit într-o companie numită Xometry, care lucrează în industria lanţului de aprovizionare. Xometry este o platformă web, care conectează între ei furnizorii şi producătorii din diferite sectoare. Proiectele-pilot sunt deja în desfăşurare într-o serie de domenii, inclusiv producţia de piese de schimb. Cooperarea cu parteneri inovatori precum acestea vizează accelerarea adoptării tehnologiilor de producţie aditivă.
Metode digitale de producţie pentru dezvoltarea şi producţia automobilelor
Datorită posibilităţii sale extraordinare de aplicare pentru fabricarea rapidă a pieselor de calitate de aproape orice geometrie, producţia aditivă a fost utilizată la BMW Group în construcţia conceptelor auto încă din 1991. Componentele sunt realizate exclusiv prin utilizarea datelor digitale, eliminând necesitatea unor instrumente clasice cum ar fi unelte de presare şi turnare prin injecţie. În prezent, tehnologia este utilizată cel mai frecvent pentru serii de producţie mici ale componentelor personalizate şi adesea extrem de complexe.
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2017. Cu 2.505.741 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.123.947 BMW, 378.486 MINI şi 3.308 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.
Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este într-o formă excelentă pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul sustenabil al acesteia.
Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.