BMW M3 CSL se vinde scump. Foarte scump.
BMW M3 CSL a fost și este în continuare unul dintre cele mai apreciate modele M produse vreodată de BMW. Drept dovadă pentru acest lucru stau și prețurile uneori extreme pe care proprietarii lui BMW M3 CSL le cer pentru respactiva mașină. Modelul din cazul de față este disponibil spre vânzare pe Classic Driver, iar prețul cerut este de „numai” 142.350 de euro.
Acest BMW M3 CSL a fost produs în 2003 și a fost livrat către un client din Italia, în luna iulie a aceluiaș an. Cu 37.000 de kilometri la bord, cu toate actele care să ateste veridicitatea acestui lucru și cu ultima revizie efectuată în octombrie 2014, la 36.939 de kilometri acestă mașină se află într-o stare impecabilă. Sau cel puțin așa pare. Printre echipamentele opționale de la bordul acestui BMW M3 CSL putem să enumerăm climatizarea automată, farurile Xenon, sistem de alarmă, senzori de ploaie sau CD-playerul.
Dacă te întrebi de ce ar cere cineva atât de mulți bani pe un BMW M3 CSL din 2003, atunci poate ar trebui să-ți explicăm. BMW M3 CSL a fost produs din iunie până în decembrie 2003 și apărut pe piață la doi ani după lansarea oficială a modelului M3 E36 din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 2001. Acronimul „CSL” înseamnă, de fapt, „Coupe, Sports, Lightweight”, iar acest valoarea sa se regăsește în raportul de 3,85 kg/CP. Da, BMW M3 CSL cântărește doar 1.385 de kilograme, fiind cu aproximativ 110 kg mai ușor decât un M3 E46 normal. Acestă reducere de greutate a fost obținută prin utilizarea unui compus care acum apare din ce în ce mai des: plasticul ranforsat cu fibră de carbon. Astfel, plafonul, fețele de uși și consola centrală, alături de alte componente, au fost produse în fibră de carbon. Pe lângă reducerea greutății, BMW M3 CSL a primit și ceva mai multă putere, adică 360 de cai-putere.
Pe lângă toate acestea, BMW M3 CSL a beneficiat și de o cutie de viteze specială, secvențială, cu sistemul Drivelogic și modul M Track. Prin intermediul padelelor de pe volan, schimbările de trepte durează doar 0,08 secunde, un timp similar cu cel obținut de transmisiile monoposturilor de F1 din acea vreme. Echipat în standard și cu sistemul Launch Control, BMW M3 CSL atinge suta în 4,9 secunde, în timp ce sprintul 0-200 km/h durează 16,8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Și, pentru că a fost gândit ca o mașină care să se descurce de minune pe circuit, BMW M3 CSL are și un sistem DSC mult mai permisiv care, în modul M Track, permite atingerea unor forțe de accelerație gravitaționale foarte ridicate și nu intervine decât în cazuri extreme.
BMW M3 CSL a fost produs în doar 841 de unități în versiunea cu volan pe partea stângă, iar acest lucru îl transformă într-un model de colecție care-și vinde scump caroseria. Dacă acest exemplar merită sau nu cei aproape 150.000 de euro pe care posesorul îi cere, rămâne de văzut, pentru că noi am găsit și modele mai ieftine.
Urmărește și testul nostru video cu noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive: