BMW M4 – Drift prin istorie
La început a fost Pământul. După mii și mii de ani, în 1975, BMW a fabricat prima generație de Seria 3, pentru ca mai apoi, în 1986 să înceapă fabricația de serie pentru BMW M3 E30. Pasionații au primit extaziați automobilul sport, ale cărui performanțe erau la vremea aceea peste mașinile din clasa sa – 200 CP, o viteză maximă de 230 km/h și un sprint 0-100 km/h în 6.7 secunde. Cea de-a doua generație, BMW M3 E36 a fost lansat în februarie 1992 și a fost primul M3 propulsat de un motor cu șase cilindri, cu o capacitate de 3.0 litri și o putere maximă de 282 CP. A urmat BMW M3 E46, în anul 2000. Acesta a venit echipat cu un propulsor nou, de 3.2 litri, modificat de divizia BMW M pentru a produce cea mai mare putere livrată de un motor aspirat produs vreodată de BMW – 333 CP. Cea de-a patra generație a lui BMW M3 a adus și ea o noutate – motorul V8 aspirat de 4.0 litri, care producea o putere maximă de 414 CP.
În goana după performanță și noutate, BMW a lansat cea de-a cincea generație de BMW M3, care avea să se numeasă acum BMW M4 (versiunea Coupe). L-am văzut de nenumărate ori online, am trecut pe lângă el, am visat la el și așteptăm să câștigăm la loto ca să ni-l cumpărăm. Cu un motor de 3.0 litri cu șase cilindri dispuși în linie, BMW M4 produce 431 CP și un cuplu maxim de 550 Nm și depășește performanţele precedentului BMW M3 cu aproximativ 40%.
Chiar dacă unii spun că senzația nu mai este aceeași ca în cazul generațiilor anterioare, BMW M4 reușește să reproducă o mare parte din acestea și să completeze cu succes „cercul generațiilor M”, sau simbolul M, în cazul materialului video (absolut spectaculos) de mai jos.