BMW Seria 7 plug-in hybrid

Încet-încet, BMW devine lider al tehnologiei hybrid în piața auto. Divizia BMW i a luat prin surprindere toți producătorii auto introducând nu doar cea mai bună mașină hybrid pentru mediul urban – BMW i3 – ci și „supercar-ul” hybrid – BMW i8. A fost o chestiune de timp până când tehnicile și tehologiile dobândite în urma dezvoltării celor două hibride au fost implementate și pe alte modele BMW. X5 xDrive40e a fost primul plug-in hybrid (care nu face parte din divizia BMW i) anunțat de BMW și, după cum ne-am imaginat, bavarezii nu aveau să se oprească aici. În urmă cu puțin timp, au anunțat și o versiune plug-in hybrid al noului BMW Seria 3, iar acum, odată cu lansarea minunatei nave amiral – BMW Seria 7 – pe lista versiunilor de motorizare disponibile se află și 740e xDrive.
Lansat pentru a concura cu Mercedes-Benz S550 Plug-In Hybrid, BMW Seria 7 740e xDrive va folosi tehnologiile noi dezvoltate de către BMW și divizia BMW i. Pentru început, inginerii de la BMW au utilizat intens plasticul ranforst cu fibră de carbon. Noua strategie poartă numele EfficientLightweight și le-a permis bavarezilor să obțină o scădere cu până la 130 de kilograme în cazul noului Seria 7, comparat cu generația precedentă. Și au reușit să facă asta cu toate că nivelul de confort și cel al echipamentelor oferite vor înregistra un surplus notabil. Mai exact, noul BMW Seria 7 beneficiază de o structură din carbon. În construcția “celulei de siguranță” a pasagerilor s-a folosit intens plasticul ranforsat cu fibră de carbon, alături de oțeluri de înaltă rezistență a componentelor precum montanții B. Folosind aceaste materiale nu s-a realizat doar o scădere semnificativă a greutății, ci și o rigiditate structurală și torsională mult mai ridicată. Acestă tehnologie a fost împrumutată, după cum spuneam și mai devreme, de la modelele BMW i.
Dar nu este singurul lucru împrumutat de la ele. Seria 7 740e xDrive va funcționa într-un mod asemănător cu cel al lui i8 – motor termic, motor electric și transmisie automată Steptronic. Set-up-ul va consta într-un motor de 2.0 litri TwinPower în patru cilindri, un motor electric, o cutie automată Steptronic cu opt viteze, care transmite toată puterea atât către puntea față cât și către puntea spate prin sistemul avansat de tracțiune integrală xDrive. Motorul electric va fi alimentat de o baterie litiu-ion, amplasată sub bancheta din spate, pentru o mai bună distribuție a greutății și care poate fi încărcată prin orice tip de priză, BMW i Wallbox sau stație de încărcare publică.
