BMW M4 GTS vs BMW M3 GTS – Băieți răi
După ce BMW M3 CSL a pus bazele unei specii rare de M-uri, M3 GTS a venit să mai scapere niștescântei în rândul modelelor M exclusiviste, iar noul M4 GTS pune astăzi încă un alineat la scenariul unei povești despre cum este să fii un BMW mai ușor, mai puternic și mai rar. Ceva asemănări și deosebiri există însă.
Diferența majoră între cele două modele este în primul rând motorul. BMW M3 GTS are sub capotă un V8 aspirat de 4,4 litri ce dezvoltă 450 CP în timp ce BMW M4 GTS are un șase linie supraalimentat de 500 CP. Deși este are un motor mai mic, produce cu 16% mai multă putere decât V8-ul, grație și sistemului de injecție cu apă care crește semnificativ puterea, dar scade temperatura motorului și adaugă doar 10 kilograme la greutatea mașinii. Unul îți oferă performanțe și senzații plăcute în zona roșie a turometrului, altul are grijă să nu-ți lipsească puterea pe toată plaja de turații.
Raportul putere/greutate este și el mai bun în cazul noului model. La 1.510 kilograme BMW M4 GTS este cu 20 de kilograme mai ușor decât M3 GTS și are un raport putere/greutate de doar 3 kg/ CP, față de 3,4 kg/ CP ai predecesorului său. Asta-l face mai rapid în sprintul până la suta de kilometri (3,8 secunde față de 4,4 secunde), dar și cu 20 de secunde mai rapid pe Nurburgring. Să câștigi 20 de secunde în cinci ani e mare lucru, mai ales că M3 GTS-ul a fost mai rapid decât un M3 E46 CSL pe același circuit cu doar două secunde.
Diferențele de preț între cele două nu sunt foarte mari – 142.600 euro pentru BMW M4 GTS și 136.850 de euro pentru BMW M3 GTS (conform BMW Blog USA). Totuși, BMW M4 GTS se va produce în 700 de unități, un număr semnificati mai mare decât cele doar 138 de M3-uri GTS fabricate, deoarece BMW M4 GTS se va vinde pentru prima dată și în America de Nord. Șansele sunt ca un M3 GTS să fie mult mai valoros odată cu trecerea timpului. Pentru că este mai rar, dar și pentru că va rămâne probabil în istorie singurul M3 cu un V8 sub capotă.
Sursa – Bimmertoday