BMW “Power BEV” – În goană spre viitorul electric, cu 720 CP

Săptămâna aceasta a avut loc evenimentul #NEXTGEN organizat de BMW pentru a etala tehnologiile pe care le pregătește pentru viitoarea generație de automobile. Prototipul “Power BEV” ne oferă indicii foarte promițătoare despre ce vor fi capabile modelele de performanță BMW echipate cu propulsii 100% electrice.

Acest automobil experimental vă arată familiar, fiindcă inginerii BMW Group l-au creat adaptându-i motoare din cea de-a cincea generație a propulsiei sale electrice unui BMW Seria 5. Concret, au fost montate trei motoare electrice. Unul pune în mișcare roțile punții față, iar la puntea spate fiecare roată este animată de câte un motor. Pe ansamblu, sistemul de propulsie pur electric descătușează peste 720 CP, ceea ce face posibil un sprint 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde!

Însă demarajele amețitoare în linie dreaptă nu au fost singurul focus al inginerilor BMW Group. Mașina aste a fost construită cu scopul de a pune zâmbetul pe buzele șoferului atunci când acesta abordează virajele cu aplomob. Deci nu se vrea a fi doar o ghiulea, ci și o mașină agilă, în buna tradiție BMW. În acest sens, motoarele electrice de la puntea spate joacă un rol esențial. Ele au așa-zisa funcție “e-torque vectoring”. Adică sunt controlate separat, ceea ce optimizează felul în care resursele lor sunt transpuse în forță motrică.

BMW explică faptul că rezultatul este mai eficient și mai precis decât în cazul unui diferențial cu alunecare limitată, deoarece este posibilă gestionarea puterii livrată de motoarele electrice în orice condiții de rulare. Asta înseamnă un avantaj față de diferențialele cu alunecare limitată, care reacționează întotdeauna la diferența de viteză de rotație între roțile antrenate.

Practic, acesta este un preambul pentru abilitățile dinamice ale inevitabilelor modele BMW M electrice. Totodată, BMW confirmă că SUV-ul BMW iX3, care va debuta anul viitor, va beneficia tot de a 5-a generație a propulsiei electrice. Doar că, spre deosebire de prototipul “Power BEV”, BMW iX3 va avea doar un motor electric, în loc de 3.

Nu în cele, BMW dă dovadă de responsabilitate prin faptul că această noua generație de propulsie electrică nu folosește pământuri rare.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account