BMW R 1200 GS – Aventura începe aici

Cel mai important model al gamei BMW Motorrad, BMW R 1200 GS are originile în celebrul R 80 G/S, lansat în 1980, motocicleta care a inventat un segment denumit acum enduro-touring.

Noul R 1200 GS a fost lansat în 2013, marcând o revoluție față de modelul predecesor. Clasicul motor boxer al seriei R a trecut la răcirea parțială cu lichid, folosind un sistem de răcire inovator, care limitează conductele de lichid doar la nivelul chiulaselor, pentru a reduce la minimum plusul de greutate și volum pe care îl implică răcirea cu lichid.

BMW R 1200 GS

O altă modificare importantă a fost amplasarea diferită a galeriilor de admisie și evacuare, aflate acum pe axa verticală (admisie – sus, evacuare – jos), pentru o umplere mai eficientă a cilindrilor. Motorul astfel modificat dezvoltă o putere maximă de 125 CP la 7.750 rpm și un cuplu maxim de 125 Nm la 6.500 rpm, având și un caracter diferit față de predecesorul răcit cu aer/ulei. Puterea este ținută sub control de cele cinci moduri de pilotaj selectabile de la ghidon (Road, Rain, Dynamic, Enduro și Enduro Pro), curba de cuplu și răspunsul motorului la accelerare schimbându-se automat în funcție de modul ales. Modurile afectează și modul în care răspund sistemul de control al tracțiunii DTC și ABS-ul.

BMW R 1200 GS

În privința suspensiilor, s-au păstrat sistemele Telelever pe față și EVO Paralever pe spate, dar acum bascula monobraț este pe partea stângă a motocicletei și evacuarea pe dreapta. Opțional, sistemul Dynamic ESA permite reglarea electronică a suspensiilor (atât ca funcții hidraulice, cât și ca pretensionare a arcurilor) și, în același timp, adaptează caracteristicile de amortizare la suprafața de rulare. Frânele au acum etriere radiale pe față, garantând mai multă putere, fără a pierde din modulabilitate. Designul motocicletei s-a schimbat semnificativ, masele fiind concentrate vizual pe partea frontală și liniile devenind mai tăioase, mai agresive, pentru un aspect mai „fresh” și mai sportiv.

BMW R 1200 GS

Poziția în șa este îmbunătățită prin îngustarea racordului dintre șa și rezervor, iar înălțimea parbrizului este reglabilă manual cu o singură mână, prin intermediul unui sistem simplu și ingenios. Șaua este reglabilă pe înălțime în două poziții. Când și-a făcut debutul, în 2013, noul (pe atunci) R 1200 GS a fost un „coup de grace” pentru concurență, care era deja dominată de vechiul GS, cu ai săi 110 CP și electronica relativ rudimentară față de urmașul său high-tech.

BMW R 1200 GS

Modelul a dominat segmentul său în materie de vânzări încă de la apariția sa, din 2004. Concurența devine din ce în ce mai acerbă în acest segment, KTM lansând un adversar redutabil pentru R 1200 GS materializat în modelul 1190 Adventure, cu un motor V2 de 150 CP și sisteme electronice echivalente cu ale modelului bavarez. În același timp, Triumph, Honda și Yamaha au în gamă modele de capacități și puteri similare, dar decizia clientelei este clară până acum: BMW R 1200 GS rămâne regele categoriei enduro-touring de mare cilindree.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account