BMW va construi 1,5 milioane unitati pe an dintr-un motor nou cu structura modulara
Va prezentam o noua prognoza venita din partea BMW. Intr-o discutie cu jurnalistii de la Automotive News , Norbert Reithofer, Directorul executiv BMW, ne permite sa aruncam o privire pe planurile de viitor ale marcii.
BMW lucreaza in prezent la dezvoltarea unei noi familii de motoare modulare pe benzina si motorina, ce includ si primele unitati cu trei cilindri similare unitatii diesel ce a debutat anul trecut pe conceptul BMW Vision.
Se spune ca noile motoare vor propulsa peste 1,5 milioane de vehicul anual, un nou punct de referinta pentru BMW, caci aceasta cifra reprezinta cu 200.000 unitati mai mult decat vanzarile totale pe glob pentru BMW Group.
Inca o data revine in atentie tractiunea frontala BMW, caci unele din aceste motoare noi cu trei si patru cilindri vor propulsa si noile si deja controversatele vehicule.
Modelele cu tractiune spate vor beneficia si ele de aceste motoare.
Desi nu a fost stabilit vreun termen limita pentru acest obiectiv optimist, Reithofer a declarat ca BMW intentioneaza sa vanda 2 milioane vehicule pe an in cadrul Grupului, pana in 2020.
Deoarece tractiunea fata BMW ramane unul din subiectele principale in aceste zile, Reithofer declara ca noua arhitectura va fi aplicata la 700.000 pana la 1 milion de astfel de masini, incepand cu 2014 sau 2015.
Dupa cum am mai relatat, marca MINI va fi prima ce va beneficia de aceasta arhitectura, incepand cu lansarea celei de-a treia generatii, in 2014.
Dr. Klaus Draeger, Directorul de dezvoltare al BMW, a declarat ca noua arhitectura va fi aplicata la o serie de vehicule cu lungimea intre 3800 si 4300 mm.
Conform publicatiei Automotive News, Reithofer a mentionat ca marca BMW va oferi mai multe modele cu tractiune fata, dar a refuzat sa dezvaluie mai multe detalii, deoarece „si dl. Winterkorn stie despre asta”, referindu-se la Martin Winterkorn, Directorul executiv al Volkswagen AG.
Cererea pentru un model BMW cu tractiune fata e determinata de cresterea cererii pentru modele mai mici si cu un consum de combustibil mai redus, o cerere guvernata si de reglementarile drastice privind emisiile de CO2, ce vor intra in vigoare in 2012.
Citand cateva rapoarte de marketing, Reithofer a declarat: “Ne asteptam ca segmentul de masini mici premium sa creasca cu 4 pana la 6 procente anual, pana in 2020,” segment ce nu poate fi ignorat de niciun constructor de modele premium.
Reithofer si publicatia Automotive News ofera si o justificare pentru aceasta decizie controversata de a produce masini cu tractiune fata:
Decizia de a crea o noua arhitectura este determinata si de vremurile actuale. Constructorii auto se afla sub presiunea crescanda de a imparti investitiile intre marci sau cu alti parteneri, pentru a economisi bani.
Reithofer a declarat ca decizia de a dezvolta singuri o noua arhitectura a fost cea mai buna solutie pentru BMW.
“Va trebui sa ne punem urmatoarea intrebare: Ce putem face de unii singuri pentru a crea economii de scara? Odata ce vom construi platformele noastre modulare, vom putea sa-i abordam si pe altii si sa le propunem sa participe si ei”, a spus acesta.
Asadar vremurile se schimba, iar aceasta decizie, desi nepopulara, ar putea sa se dovedeasca o mutare excelenta pentru BMW. Pana la urma, acum cativa ani am avut de-a face cu o situatie similara, cand BMW a anuntat intrarea sa pe piata SUV-urilor, o mutare care s-a dovedit a fi foarte benefica pentru BMW. Si Porsche a procedat la fel…
[Sursa: Automotive News]