BMW X5 xDrive40e – Pret, performante si dotari

Top 5 modele BMW în 2015

BMW X5 xDrive40e, deși nu este primul plug-in hybrid al mărcii, este primul model de acest tip aparținând gamei BMW, nu seriei BMW i. Interesant este faptul că BMW poziționează acest model la un nivel de preț foarte atractiv, atât raportat la concurența directă, cât și la restul versiunilor de motorizare din gamă.

BMW X5 xDrive40e este echipat cu un motor pe benzină, de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce dezvoltă 245 de cai-putere între 5.000 și 6.500 de rotații pe minut, în timp ce cuplul maxim este de 350 Nm, disponibil de la 1.350 de rotații pe minut, până la 4.800 de rotații pe minut. În ajutorul motorului pe benzină vine un motor electric, integrat în transmisia automată Steptronic. Motorul electric dezvoltă 83 kW (113 CP) la 3.170 de rotații pe minut, iar momentul dezvoltat de electromotor este 250 Nm, disponibil de la turație zero. Prin urmare, puterea combinată este de 313 CP, iar cuplul maxim combinat este de 450 Nm. Ținând cont de faptul că BMW X5 xDrive40e beneficiază de tracțiune integrală permanentă, dar și de faptul că mașina cântărește 2.305 kilograme (conform normelor EU), este impresionant consumul mediu declarat, acesta fiind de numai 3,3 l/100 km, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 77 g/km. Mai mult, BMW X5 xDrive40e accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde și are o viteză maximă, limitată electronic, la 210 km/h. Ce e cu adevărat important, este faptul că BMW X5 xDrive40e poate rula în modul exclusiv electric (cu zero emisii poluante și zero consum de carburant) până la 31 de kilometri. Viteza maximă în modul complet electric este de 120 km/h. Partea și mai bună este că bateria lui BMW X5 xDrive40e are nevoie de numai trei ore și jumătate pentru a se încărca complet de la o priză casnică obișnuită. Dacă alegi să folosești un BMW i Wallbox, acest timp scade la două ore și 45 de minute. Până aici, toate bune și frumoase.

BMW X5 xDrive40e

Astăzi, BMW a anunțat prețul valabil în România pentru noul BMW X5 xDrive40e, adică 57.400 de euro, fără TVA, respectiv 71.176 de euro, cu TVA inclus. E mult? E puțin? Ei bine, raportându-ne la concurența directă, e puțin. Raportându-ne la celelalte versiuni de motorizare din gamă, e… așa și așa. De exemplu, un BMW X5 xDrive35i (306 CP) are un preț de listă 63.922 euro, cu tot cu TVA. Dar consumul mediu declarat este de 8,5 l/100 km, iar emisiile sunt de 197 g CO2/km. De cealaltă parte, o versiune diesel cu putere echivalentă ar fi BMW X5 xDrive40d (313 CP), aceasta având un preț de listă de 68.510 euro, cu TVA inclus, adică fix 2.666 de euro în minus față de versiunea plug-in hybrid. Dar lucrurile nu se opresc aici. Partea bună pentru BMW X5 xDrive40e este că vine echipat în standard cu sistemul de navigație și cu pachetul Comfort cu suspensie adaptivă, acesta din urmă incluzând amortizoare reglabile electronic pentru puntea față și suspensie pneumatică auto-nivelantă pentru puntea spate. Ce-i drept, dacă tot te gândești să-ți cumperi un BMW X5 nou-nouț sunt aproape sigur că vei opta pentru aceste două echipamente opționale, ceea ce înseamnă că va trebui să mai plătești pentru ele fix 4.620 de euro, cu TVA inclus. (2.726 euro pentru sistemul de navigație și 1.894 de euro pentru pachetul Comfort). Așadar, luând în calcul un nivel similar de echipare, plug-in hybrid-ul este cu exact 1.954 de euro mai ieftin decât versiunea diesel, xDrive40d, și cu doar 2.634 de euro mai scump decât versiunea xDrive35i.

BMW X5 xDrive40e

Acum, dacă te gândești și că impozitul anual este de 8,98 lei, adică doi euro, BMW X5 xDrive40e începe să devină o alegere tot mai atractivă, nu? Mai ales dacă iei în calcul faptul că oricare dintre versiunile de motorizare „rivale” ar avea un impozit anual în jurul a 2.160 de lei, adică aproximativ 480 de euro. Dacă iei în calcul și diferența de consum, chiar îți vine să dai avansul, nu? Ei bine, dacă așa stau lucrurile, trebuie să-ți spunem și despre partea mai puțin plăcută. Da, consumul mediu promis este de 3,3 l/100 km, însă nu vei putea niciodată să-l atingi. Ciclul de testare NEDC a devenit atât de puțin relevant, încât și BMW ne spune că cei 3,3 l/100 km nu pot fi atinși. Conform bavarezilor, în condiții reale de trafic, cu bateria complet încărcată, parcurgând o distanță de 50-60 de kilometri în regim urban, consumul poate fi de 6,5 l/100 km. Dar ține minte, vorbim despre un consum cu bateria complet încărcată, condiții în care cel puțin jumătate din acestă distanță ar trebui să fie parcursă, cel puțin la nivel teoretic, în modul exclusiv electric. Mai mult, tot cei de la BMW ne mai spun că în cazul deplasărilor extra-urbane, cu mașina încărcată și gata pregătită de vacanță, consumul real se apropie de 11 l/100 km, ceea ce nu e deloc puțin în comparație cu un diesel clasic.

BMW X5 xDrive40e

Concluzia e că trebuie să-ți faci bine calculele dacă te gândesști să-ți iei noul BMW X5 xDrive40. Dacă vrei să folosești mașina preponderent în oraș, de acasă la birou, de la birou acasă, la o cafea, la mall, la supermarket, la grădiniță, la scoală sau oriunde altundeva, atunci noul plug-in bavarez s-ar putea să fie alegerea cea mai potrivită. În schimb, dacă-ți vei petrege timpul mai mult în afara orașului, dacă activitatea ta presupune deplasări dese în afara orașului, cu drumuri lungi, atunci, financiar vorbind, un diesel s-ar putea dovedi alegerea mai inspirată și mai economică.

Sursă: BMW

Citește și un material complet despre SUV-urile de tip plug-in hybrid.

BMW X5 eDrive_featured

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account