Cât de rapid e un BMW M5 pe GPL?

BMW M5 pe GPL

În general, alăturarea cuvintelor BMW M5 și GPL este una care nu prea își are locul. Sigur, există o anumită categorie de băieți pentru care logo-urile M5 sunt ușor de procurat și de lipit, chiar dacă butelia de gaz e în portbagaj. Totuși, de data asta chiar vorbim serios despre cel mai rapid BMW M5 pe GPL. Deși isprava nu e deloc nouă, ba chiar are vreo cinci ani, ea aparține celor de la G-Power și nouă ni s-a părut interesantă.

BMW M5 E60 va rămâne probabil în istoria M drept singurul M5 echipat cu un motor V10. Cu o capacitate cilindrică de 5,0 litri, cei zece cilindri ai motorului S85 puneau la dispoziție o putere maximă de 507 CP și un moment motor de 520 Nm, motiv pentru care sedanul atingea suta cu start de pe loc în 4,2 secunde, în timp ce sprintul 0-200 km/h dura 13,9 secunde. Transmisia automată, Getrag SMG III, cu un singur ambreiaj și șapte trepte reușea să schimbe în doar 65 de milisecunde, iar timpul obținut de Nurburgring de BMW M5 E60 este de 8 minute și 13 secunde. Prin urmare, punctul de plecare al celor de G-Power este unul care asigura toate premisele unei reușite.

BMW M5 pe GPL

Scuza tunerului german pentru a trece un BMW M5 pe GPL este legată de protecția mediului și de economie. Da, nu e glumă, cei de la G-Power au ales să convertească acest BMW M5 pe GPL pentru că emisiile de CO2 sunt 15% mai scăzute decât în cazul benzinei și pentru că prețul unui litri de GPL este la jumătate față de prețul unui litru de benzină. Totuși, lucrurile sunt ceva mai complicate decât atât, pentru că G-Power a hotărât să echipeze V10-le M5-ului și cu două compresoare, angrenate prin curele. Pe de altă parte, la momentul acela nimeni nu se mai încumentase să supraalimenteze motorul BMW S85 și să se și laude cu asta. Au fost alese două compresoare angrenate prin curea din simplul motiv al eficienței, întru-cât compresoarele mecanice consumă o mare parte din surplusul de putere pe care îl generează pentru a se pune în mișcare. Compresoarele ASA au un randament de 80%. Pe lângă aceste două compresoare, G-Power a montat în locul „air box-ului” clasic un intercooler agrenat de un compresor mecanic, răcit cu apă, care are rolul evident de a scădea cât mai mult temperatura aerului din admise, iar carcasa respectivă a fost vopsită în tradiționalul portocaliu G-Power. Una peste alta, acest BMW M5 pe GPL a ajuns să dezvolte 660 de cai-putere și 650 Nm.

M5_HURRICANE_GS_07

Pe scurt, acest BMW M5 E60 convertit de G-Power pe GPL accelera de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde și de la 0 la 200 km/h în 11,4 secunde. Și, pentru ca totul să fie marcat în cărțile de istorie G-Power, viteza maximă oficială pe care a atins-o acest BMW M5 pe GPL, înregistrată oficial, a fost de 333 km/h. Adică un record mondial pentru o mașină pe gaz. Sigur, pe lângă componentele de putere, BMW-ul M5 E60 a primit și alte jante, altă suspensie și alte frâne, dar parcă nimic nu mai contează când afli că un BMW M5 pe gaz atingea 333 km/h. În cazul în care ai un BMW M5 E60 și te interesează toată această conversie, inclusiv cele două compresoare și sistemul GPL, trebuie să știi că G-Power îți cere doar 33.571 de euro, fără manoperă.

A apărut numărul doi al revistei BMW Blog România. Revista este disponibilă în rețeaua națională a magazinelor Inmedio și la chioșcurile de distribuție a presei din întreaga țară.

Revista BMWBlog

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account