Noul Ford Mustang ne face cu ochiul
Noul Ford Mustang nu prea ar avea ce căuta pe BMW Blog. Dar, așa cum am spus de mai multe ori, aici nu vorbim doar despre BMW-uri, MINI-uri și Royce-uri, ci și despre concurenții lor. Iar noul Ford Mustang, din punctul meu de vedere, e un concurent serios pentru BMW Seria 4 Coupe. Sau cel puțin una dintre mașinile subestimate care ar putea să-i fure mult din vânzări. Da, da, nu e premium, e american, blabla…
Primul lucru pe care trebuie să-l spun despre noul Ford Mustang e că arată fantastic! Îmi place mai mult decât un BMW Seria 4 Coupe. Mai mult decât un Audi A5 Coupe. Mai mult decât un Mercedes-Benz Clasa E Coupe. Mai mult decât un Jaguar F-Type Coupe. Noul Ford Mustang îmi place mult. Da, sunt subiectiv, dar să spunem că noul Ford Mustang e „plăcerea mea vinovată”. De fapt, ce m-a făcut să-mi dau seama – sau să cred – că noul Ford Mustang este/ar putea fi un succes de piață răsunător e prețul mașinii! Atât de mult m-a atras mașina când am văzut prețul pentru care se comercializează în România ca am inceput instant să-mi calcule de leasing. Și, în general, asta se întâmplă foarte rar. Dar, noul Ford Mustang este accesibil, arată incredibil de bine și, cel puțin pe hârtie merge la fel de bine. Totuși, există o chichiță. În momentul de față, eu n-aș da banii decât pe versiunea echipată cu EcoBoost-ul de 2,3 litri. În România, V8-ul de 5,0 litri este o achiziție mult prea costisitoare. Doar acciza la stat e 6.200 de euro. Impozitul anual e și el în jur de 1.600 de euro. Și tot așa. Da, eu mi-aș lua mâine noul Ford Mustang 2.3 EcoBoost. Nou-nouț, galben. Și m-aș bucura de el în fiecare zi. Și m-aș enerva în fiecare zi din cauza materialelor, a suspensiei sau a transmisiei, dar aș fi fericit.
Așa cum ziceam, argumentul cel mai important este prețul. Practic, dacă mergi acum în orice showroom Ford poți să-ți comanzi un Ford Mustang 2.3 EcoBoost, manual cu șase trepte, pentru 29.839 de euro, fără TVA. Sau 37.000 de euro cu TVA inclus. Crede-mă, e o afacere bună. Cabrio-ul e 41.000 de euro, cu TVA. Și ăsta e o afacere bună! Prin comparație, cel mai ieftin BMW Seria 4 Coupe 435i (306 CP) costă 51.584 de euro, cu TVA. Cel mai ieftin Audi A5 Coupe 3.0 TFSI quattro (272 CP) costă 56.635 de euro, cu TVA. Si are cu 50 de cai-putere mai puțin decât noul Ford Mustang 2.3 EcoBoos. Cel mai ieftin Mercedes-Benz Clasa E 400 Coupe (333 CP) costă 59.867 de euro, cu TVA inclus. Deci toate sunt muuult mai scumpe. Da, niciodată noul Ford Mustang nu o să se apropie de calitatea celor trei nemți, dar pentru mine acest lucru e secundar. Și cu toate asta, mie-mi place.
Desigur, poți spune că noul Ford Mustang 2.3 EcoBoost nu mai are nimic în comun cu bagajul de muscle-car pentru care apreciem atât de mult americanele. Că un Mustang cu un motor de 2,3 litri nu e nici mpcar un ponei, ci mai degrabă un măgăruș leneș. Dacă așa stau lucrurile din punctul tău de vedere, premite-mi să te contrazic. Pe hârtie, noul Ford Mustang 2.3 EcoBoost dezvoltă 317 CP la 5.500 de rotații pe minut și un cuplu de 432 Nm la 3.000 rpm. Ceea ce nu e rău. Tot pe hârtie, noul Ford Mustang 2.3 EcoBoost accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde, are o viteză maximă de 234 km/h și consumă, în medie, 8,0 l/100 km. Rivalii săi despre care vorbeam mai devreme – 435i, A5 3.0 TFSI și E 400 Coupe – sunt ceva mai rapizi. BMW-ul e mai rapid cu 0,4 secunde (0-100 km/h în 5,4), Audi-ul e la fel de rapid (0-100 km/h în 5,8 secunde), iar Mercedes-ul cu 0,6 secunde (0-100 km/h în 5,2 secunde). Dar cât de mult contează asta? Și, mai important, câteva zecimi de secundă compensează câteva zeci de mii de euro?
Sunt de acord și că niciodată în lumea asta noul Ford Mustang nu va fi la fel de dinamic pentru un 435i, cum nu va fi nici pe departe la fel de bine finisat ca un A5 și nici la fel de confortabil ca un E Coupe. Aici nu încape nicio urmă de îndoială. Dar, din nou, Mustangul arată atât de bine că pentru mine, lucrurilea astea nu mai prea contează. De fapt, obiectiv vorbind, singurul argument pe care noul Ford Mustang îl are în fața „rivalilor” săi este prețul și nimic altceva. Din fericire, eu sunt subiectiv! Și copilul din mine întotdeauna va vrea să se joace cu un Ford Mustang, chiar dacă toate argumentele, mai puțin cel al prețului, îl defavorizează.