Brabus și Mansory la Salonul Auto de la Frankfurt – Mitraliere și pistoale
Unii tuneri nu pot fi ținuți departe de lumea bună și odată ajunși la petrecerile unde se servește șampanie și caviar în loc de bere și cârnați, scot limba fără nicio rușine la oricine se împiedică de standardele impuse de bunul simț colectiv. Tot ei sunt și singurii de la petrecerea aia care se distrează cu adevărat.
Pribegind printre standurile cu mașini de serie ți se face la un moment dat poftă să calci strâmb, să intri pe o alee întunecată care te duce într-un loc imprevizibil, posibil periculos. Ajungi acolo însă și descoperi că nu te așteaptă vreun tâlhar cu o bâtă de baseball, vreo fată promiscuă și nici vreun cobinator cu lanț de aur care vrea să-ți vândă ceva ilegal. La Brabus, de exemplu, mare ne-a fost mirarea să vedem un stand amenajat cu Mercedes-uri clasice – Pullman-uri, SL-uri, Gullwing-uri, așezate într-un țarc deschis tuturor curioșilor.
Pierdeai cu siguranță cel puțin o jumătate de oră doar pentru a te minuna de condiția în care au fost păstrate și pentru a admira detaliile unor vremuri de mult apuse. Să nu credeți însă că Brabus au venit la Salonul Auto de la Frankfurt îmbrăcați la papion și patru ace. Papion, pălărie și umbrelă aveau ei, dar și costume de trening, stați liniștiți. Una dintre mașinile lor cele mai controversate a fost un Maybach Brabus. Nu am înțeles ideea ori necesitatea unei astfel de mașini, dar dacă îi mai puneau niște mitraliere aurite pe capotă măcar nu o luam în serios. Mai vedeai pe acolo un SLS, un SL și un S Coupe, mașini lucrate cu ceva mai mult simț de răspundere, dar tot ciudat arătau lângă cele clasice, restaurate. De fapt, cele două standuri arătau ca două țări cu conflict la graniță. Unii doreau să rămână conservatori, alții insistau cu progresul industrial.
Mansory au fost însă cei care și-au dorit neapărat să iasă în evidență la Frankfurt. Standul lor nu era cu nimic mai prejos decât al unui producător și se vedeau banii cheltuiți în exces de la o poștă. Au venit cu Mercedes-uri, Bentley-uri, Rolls-uri, Land Rovere, Porsche-uri, Lamborghini și chiar ski jet-uri.
Cele mai supărate au fost Mercedes-ul S63 AMG Coupe de 1.000 CP, un LAmborghini Huracan complet carbonizat, de 1.250 CP, un Bentley GTC de 1.001 CP și un AMG G63 Mansory Gronos Black Edition de 840 CP, construit în doar șase exemplare. Cel mai frumos exemplar a fost însă un Rolls-Royce Wraith de 740 CP și 1.000 Nm vopsit într-o culoare unicată, pe nume Bleurion. La final, plimbarea prin standul cu tuning este ca o plimbare la grădina zoologică, unde vezi foarte mult zoo și foarte puțină logică.