Ce ați prefera, un BMW M6 nou cu toate dotările sau un 635CSi de ETCC Grupa 2?
Un BMW 635 CSi a fost recondiționat și modificat întocmai specificațiilor de ETCC Grupa 2 din 1981.
Acest BMW 635CSi este un tribut și totodată o replică fidelă a mașinii de competiții de la începutul anilor ‘80 pe care pilotul Dieter Schmit a condus-o în etape precum cea de la Brno din ETCC (campionatul european de turisme). Mașina a fost construită pe parcursul a 5 ani, iar acuratețea cu care respectă specificațiile și detaliile modelului original i-a câștigat în 2013 certificarea FIA, care atestă că mașina este întocmai celei preparate de Eggenberger la vremea sa.
Exemplarul tribut are un motor de 3,5 litri cu șase cilindri în linie și carter de ulei uscat. Propulsorul dezvoltă 330 CP, ceea ce face mașina cu atât mai mult atractivă pentru cei care vor să participle în competițiile dedicate mașinilor clasice. Motorul este cuplat la o transmisie manuală de curse Getrag, cu 5 trepte. Suspensiile sunt conforme cu cerințele specifice Grupei 2 din ETCC. Sistemul de frânare are etriere AP Lockheed și discuri cu diametru de 330 mm. Șasiul este complet sudat, iar capota, portbagajul și spoilerul față sunt făcute din fibră de sticlă. Nu lipsesc diferențialul (LSD 75%), jantele cu prezon central, iar lista continuă până la cel mai mic șurub care făcea partea din pregătirea mașinii originale de competiții.
Modelul tribut are doar 100 km la bord și este în formă maximă, având în vedere că practic a fost reconstruit în cea mai mare parte. Așadar, cei 330 CP își fac cu adevărat de cap tunând cu un timbru pe care nu îl mai auzim la mașinile de azi. Mașina este acum pusă la vânzare pe site-ul artandrevs.com (click pe link pentru a vedea anunțul), unde găsiți și datele de contact ale vânzătorului. Prețul său este de 175.000 de euro și probabil va crește cu timpul, fiind o mașină de colecție. Este o sumă pentru care azi cumperi un BMW M6 nou-nouț. De altfel, în configuratorul online de pe site-ul bmw.ro prețul de pornire cu TVA inclus pentru unui M6 coupe este de 136.454 de euro. Deci, până la 175.000 euro v-ar rămâne bani pentru a selecta cam toate dotările opționale oferite de BMW pentru coupe-ul său de 560 CP. De exemplu, se poate selecta pachetul Competition care urcă puterea la 600 de cai. Întrebarea este, ați fi tentați să renunțati la un BMW M6 Coupe nou pentru această bijuterie de ETCC Grupa 2 care aleargă ca în zilele ei de glorie?