BMW ALPINA XB7: Un gigant care ține în frâu 621 de cai furioși

BMW ALPINA XB7 devine cel mai puternic model din gama ALPINA, dispunând de un V8 cu 621 de cai putere.

Pentru vârful gamei X7, BMW oferă modelul M50i cu motorizarea V8 de 4.395 cmc. Acesta are 530 de cai putere și un cuplu de 750 Nm. Cu alte cuvinte, nu oferă un X7 M în toată puterea cuvântului. Dar aici intervine arta inginerilor de la ALPINA, care au creat o mașină menită se bucure în deosebi clientelă precum cea din SUA, care savurează SUV-urile imense cu putere cât să dizloce munții din loc.

E ca și cum americanii au spus: ”Vrem un SUV cu 7 locuri, care demarează ca un BMW M4!”

Iar ALPINA le-a răspuns cu XB7, pentru care a reușit să extragă din propulsorul V8 bi-turbo de 4.395 cmc nu mai puțin de 621 CP între 5.500 și 6.500 rpm și 800 Nm de la 2.000 la 5.000 rpm. Folosind o  transmisie cu 8 trepte ALPINA SWITCH-TRONIC, adaptată cu ajutorul celor de la ZF pentru cuplul crescut, BMW ALPINA XB7 sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,2 secunde. Și face asta cântărind 2.655 kg! Acest timp este egal cu accelerația reușită de un BMW M4 cu transmisie manuală. M4 mai câștigă un vârf de nas dacă are transmisia automată. Dar și așa, comparația este impresionantă.

Mai mult de atât uriașul bavarez gonește de la 0 la 200 km/h în numai 14,9 secunde și atinge o viteză maximă limitată electronic la 290 km/h.

Pentru un control dinamic cât mai bun, BMW ALPINA XB7 dispune de sistem de tracțiune integrală xDrive cu diferențial spate cu alunecare limitată, care este controlat electronic. Acest diferențial pentru puntea spate are putere de blocare a roții care patinează de până la 2.000 Nm.

SUV-ul beneficiază de suspensii ALPINA Sport cu perne de aer la ambele punți. Garda la sol poate fi reglată cu până la 40 mm. Iar agilitatea este asigurată de direcția integrală, care virează toate cele 4 roți, de sistemul antiruliu activ și de măsurile de ramforsare a rigidității, pe care ALPINA le-a aplicat. Reglajul sistemului de direcție și al suspensiei pot fi modificate de șofer după bunul plac, prin selectarea modurilor de rulare pe care le oferă XB7.

Desigur, nu puteau fi uitate frânele, care sunt esențiale mai ales când trebuie controlat un automobil cu tonaj atât de mare. La roțile frontale sunt câte 4 etriere Brembo și discuri de 395 x 36 mm, iar la roțile posterioare sunt discuri de 398 x 28 mm. Opțional, se poate monta un sistem de frânare și mai performant, cu discuri perforate ți plăcuâe de frâne concepute petru a oferi o rezistență crescută la temperaturi înalte. Acestea promit și un feedback mai direct la apăsarea pedalei de frână.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account