CEO-ul BMW M deține un BMW Z3 M Coupe și vrea un M2 CS ca mașină de serviciu

Din 2018, Markus Flasch a preluat postul de CEO al BMW M GmbH, iar de atunci a militat pentru păstrarea plăcerii pure de a conduce, susținând importanța păstrării cutiei de viteze manuală, de exemplu.

Iar acestea nu sunt preferințe formate acum, ci reflectă pasiunea personală a lui Markus Flasch pentru rețeta clasică a plăcerii condusului. De altfel, mașina pe care o alegi poate spune destule despre cum percepi șofatul. Iar în cazul lui Markus, spune că există o pasiune pentru BMW, pentru versiunile M și pentru formate îndrăznețe. Iar asta e valabil cu mult înainte să devină șeful BMW M.

Încă din 2011, când era director în cadrul Magna Car Top Systems, Markus a dezvăluit într-un interviu pentru Automotive News Europe că deține un BMW Z3 M  Coupe. În 2018, declara pentru site-ul britanic carmagazine.co.uk că mașina sa de vis este propriul său BMW Z3 M Coupe. Iar unul dintre motivele pentru care este fascinat de acest model are de a face și cu faptul că a fost un proiect atipic. Întrebat de carmagazine.co.uk dacă divizia BMW M mai îndrăznește să construiască proiecte exotice precum M2-ul pick-up sau M5-ul cabriolet din trecut, Markus Flasch a oferit o explicație interesantă a ceea ce se întâmplă în culise: “Încă se mai poate întâmpla așa ceva și azi, dar adevărul este că acest tip de proiecte devine din ce în ce mai greu de realizat. Modelul M de vis pentru mine este propriul meul Z3 M Coupe. Și acesta a fost un proiect <<submarin>> în cadrul BMW. Nu toată lumea l-a dorit, așa că a fost dezvoltat într-un mod neconvențional. Sunt prieten cu unul dintre foști președinți ai departamentului tehnic, Dr. Burkhard Goeschel, și el mi-a spus cât s-au străduit pentru a dezvolta această mașină. A fost o operațiune secretă, tăcută!”

Chiar dacă este mai greoi procesul de a aduce în producția de serie concepte exotice, Markus Flasch primește de la echipa sa propuneri de acest gen, după cum relatează site-ul whichcar.com.au: “Departamentul meu de ingineri și atelierul de lucru dezvoltă din când în când modele care îmi arată că încă există acest spirit de <<căpitan de submarin>> în unele departamente. Nu cred că putem face modele întregi în acest proces. Este prea formal procesul de omologare. Dar pentru ediții speciale, pe care nu trebuie să le vindem în 500.000 de unități, cultura submarin încă există în bună măsură.”

Proiectul Z3 M Coupe a fost îndrăzneț și a avut drept rezultat o mașină cu o personalitate distinctă, fascinantă, dar polarizantă. De altfel, BMW Z3 Coupe a fost poreclit “pantoful de clovn”, pentru că din profil se remarca lungimea capotei în raport cu cabina mică. Dar “pantoful de clovn” este pe gustul lui Markus Flasch, după cum a declarat site-ului whichcar.com.au: “În primul rând, îmi place cum arată. Apoi, îmi place că este genul de mașină care pornește cu șansa secundă și care nu încearcă să fie considerată frumoasă de toată lumea și plăcută de toată lumea. Și asta a și făcut Z3 Coupe, mai ales versiunea M. E o mașină foarte corectă. Nu e o frumusețe la prima vedere, dar frumusețea ei crește odată cu trecerea anilor. Asta e ceva foarte special. Nu poți spune la fel despre fiecare mașină. Majoritatea mașinilor pierd ceva odată cu trecerea timpului. Mașina asta câștigă cu timpul.”

Fiind o mașină atipică, BMW Z3 Coupe a generat vânzări timide. Versiunea Z3 M Coupe a fost produsă în intervalul 1998-2002 și a avut inițial motorul de 3,2 litri și 321 CP al lui BMW M3 E36. În 2001 a primit motorul lui M3 E46, cu 325 CP.

Având în vedere atașamentul pentru acest coupe compact, cu design nonconformist, tracțiune spate și cutie de viteze manuală, nu este de mirare că șeful BMW M dorește ca mașină de serviciu recent lansatul BMW M2 CS.

Când site-ul whichcar.com.au l-a întrebat care este model M preferat din gama curentă, Markus a răspuns: M2-ul CS. “Este un pachet foarte pur. Cu cutie de viteze manuală. Practic, este tehnologia lui M4 într-un pachet mai compact. Probabil aceasta va fi următoarea mea mașină de serviciu, după M8 și X6 M. Trebuie să fie M2 CS.”

CS-ul este versiunea BMW M2 cu cel mai acut comportament sportiv. CLICK AICI pentru a citi toate informațiile despre BMW M2 CS.

Cu asemenea opinii și preferințe, Markus Flasch ne indică faptul că are o viziune care nu va renunță la spiritul nonconformist și la rețeta care traduce sportivitatea în forma ei cât mai pură. Desigur, electrificarea, implementarea cât mai multor sisteme electronice și cotele de puter amețitoare sunt paliere de dezvoltare inevitabile. Dar putem spera că spiritul lui Markus Flasch se va reflecta cel puțin în proiecte precum versiunile CS.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account