Mercedes-Benz SLC – Nume nou și facelift pentru SLK

Mercedes-Benz SLC

Popularul SLK a fost rebotezat Mercedes-Benz SLC și a trecut printr-o operație de modernizare stilistică și tehnologică.

La pragul împlinirii a 20 de ani de la lansare, timp în care a cucerit aproximativ 670.000 de clienți, roadster-ul Mercedes-Benz SLK își schimbă denumitea în SLC, urmând noua politică de denumiri din gama constructorului german. Înlocuirea literei K cu C în cadrul numelui său subliniază înrudirea tehnologică cu Clasa C. Noul apelativ este introdus odată cu împrospătarea stilistică și tehnologică a roadster-ului.

La nivel estetic, rivalul lui BMW Z4 a împrumutat elemente din noul limbaj estetic introdus de Mercedes, ceea ce îl face să semene cu modelul superior SL.

Mercedes-Benz SLC se distinge prin noile faruri de tip LED Intelligent Light System (oferite opțional), plasa grilei frontale cu design stil diamant (disponibilă standard pentru toată gama SLC), decupajele redesenate ale spoilerelor, decupajele cu rol de ventilație din aripile față (care aduc aminte de clasicul Mercedes-Benz 300 SL), difuzorul din spoilerul spate, stopurile cu LED.

Mercedes-Benz SLC

Rafinamentul interiorului a evoluat prin introducerea unor noi inserții de aluminiu sau cu aspect de fibră de carbon. De asemenea, există mai multe opțiuni pentru luminile de ambianță din habitaclu, volan nou acoperit cu piele perforată sau cu Nappa și alternative mai numeroase de tapițerie cu piele tratată să reflecte soarele. Între ceasurile de bord este încorporat standard un ecran multifuncțional cu diagonală de 4,5 inci, iar un ceas analog este oferit opțional. Diagonala ecranului multifuncțional aflat în centrul planșei de bord, între gurile de ventilație ajunge acum la 7 inci.

Mercedes-Benz SLC

Din lista de dotări de siguranță și asistare a condusului fac parte sistemul cu radar care comandă frânarea automată pentru a ajuta la evitarea unei coliziuni sau reducerea forței impactului, sistemul de recunoaștere și afișare a semnelor de circulație, care are și funcția de a alerta prin semnal luminos și sonor dacă șoferul are de gând să facă o manevră care contravine semnelor de circulație detectate. Mai există cameră video pentru manevrele în marșarier și sistem de asistare la parcarea laterală.

Conectivitatea și funcțiile de entertainment sunt și ele argumente importante, astfel că sistemul multimedia Comand Online al lui Mercedes-Benz SLC dispune de navigație care livrează informații în direct despre trafic, conectivitate cu iPhone și iPad, aplicații Mercedes-Benz, acces la internet când mașina este staționară și sistem de comenzi vocale Linguatronic pentru funcții precum navigație, telefon și căutare de muzică.

Acoperișul este acționat electric și poate fi urcat sau coborât inclusiv în timpul rulării, la viteze de până la 40 km/h. Opțional se oferă plafonul vitrat Magic Sky Control, ale cărui panouri de sticlă se închid la nuanță prin simpla apăsare a unui buton.

Confortul în timpul rulării cu plafonul coborât este asigurat și de scaunele încălzite și de sistemul Airscarf care suflă o așa-zisă „eșarfă de aer cald” la nivelul gâtului șoferului și pasagerului, prin gurile de ventilație încorporate în partea de jos a tetierelor.

Mercedes-Benz SLC

Prin acest facelift, Mercedes-Benz SLC sosește cu două motorizări noi.

Modelul de top AMG SLK 55 a fost înlocuit cu Mercedes-AMG SLC 43. Astfel s-a renunțat la V8-ul aspirat de aproape 5,5 litri (421 CP) în favoarea unui propulsor V6 biturbo de 3 litri care dezvoltă 367 CP și 520 Nm și consumă 7,8 l/100km, ceea ce reprezintă o reducere de 0,6 l/100 km. Demarajul 0-100 km/h durează 4,7 secunde în cazul lui Mercedes-AMG SLC 43, față de 4,6 secunde la SLK 55.

Mercedes-Benz SLC

În tabăra adversă, BMW Z4 sDrive35is are un motor cu șase cilindri în linie TwinPower Turbo, tot de 3 litri, care dezvoltă 340 CP și 450 Nm (+ 50 Nm cu overboost). Roadster-ul bavarez sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde.

Mercedes promite abilități dinamice evoluate datorită suspensiilor adaptive și reglabile cu sistem AMG Ride Control, precum și pachetului Handling care include diferențial mecanic cu alunecare limitată pe puntea spate.

A doua noutate în materie de propulsoare este modelul SLC 180 cu un motor pe benzină de 1,6 litri, care produce 156 CP și 250 Nm. Acesta consumă în medie 5,6 l/100 km și demarează de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde. Gama mai include modelele cu motor de 2 litri pe benzină, SLC 200 (184 CP) și SLC 300 (245 CP), și SLC 250 d (204 CP) cu propulsor diesel de 2,1 litri. Pentru acesta din urmă Mercedes declară un consum mediu de doar 4,4 l/100 km.

SLC 250 d, SLC 300 și SLC 43 sunt echipate standard cu transmisia automată 9G-Tronic, care este oferită opțional pentru SLC 180 și SLC 200.

Ținuta de drum poate fi variată prin selectarea unuia dintre modurile  „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Eco” sau „Individual” ale sistemului Dynamic Select, care ajustează răspunsul motorului, transmisiei, suspensiilor și direcției.

Constructorul german confirmă deja că Mercedes-Benz SLC va putea fi comandat începând cu jumătatea lui ianuarie 2016. SLC este așteptat să-și facă debutul public cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, care are loc tot în ianuarie.

Cât privește o nouă generație BMW Z4, cel mai important reper de până acum a fost dat de Klaus Froehlich, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare din cadrul BMW. Acesta a declarat pentru Automotive News că un înlocuitor pentru Z4 este în lucru și că va fi lansat până în 2020.

Mercedes-Benz SLC

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account