BMW X6
BMW X6
BMW X6

DTM Moscova Cursa 1: Reparația morală a lui Wehrlein

Pentru prima oară în istorie, o manșă din Rusia nu a fost adjudecată de poleman, de vreme ce Wittmann nu i-a putut rezista lui Wehrlein pe zona DRS. Pilotul Mercedes a revenit la șefie în clasament, primind o frumoasă compensație după Spielberg în momentul atacului hazardat al lui Ekstrom asupra lui Glock.

Marco Wittmann a continuat forma bună din antrenamentele de vineri, reușind să semneze cel mai rapid tur în sesiunea de calificări. În urma sa, Werhlein și Green asigurau un echilibru între cei trei constructori cum nu se mai văzuse de la începutul acestui sezon foarte polarizat, în care Audi, BMW și Mercedes au alternat prestațiile dominante. Ekstrom a reușit o clasare pe grilă pe poziția a șasea, foarte bună în contextul balastului suplimentar, însă suedezul era convins că s-ar fi putut și mai mult fără o mică ezitare pe turul rapid. Totuși, Mattias se afla mult în fața altor rivali, precum Mortara (12), Paffett (20) sau Vietoris (24).

La start, Tom Blomqvist a plecat slab de pe poziția a cincea, ajungând să fie atacat în primul viraj de Miguel Molina. Spaniolul a încercat să evite un contact cu debutantul britanic și s-a răsucit în mijlocul pistei, fiind evitat de toate mașinile până la ultimul din grup, Vietoris. Germanul a percutat puternic modelul RS5 DTM și cei doi au încheiat prematur cursa, atrăgând o neutralizare de 6 tururi. Rockenfeller apucase însă să-l răsucească pe di Resta, trimițându-l pe ultima poziție.

Restartul a găsit modelele BMW cu pneurile mult sub temperatura optimă, motiv pentru care Wittmann, Glock și Felix da Costa s-au aflat imediat sub presiunea urmăritorilor. Portughezul a fost devansat de Rockenfeller, în timp ce Ekstrom căuta cu disperare o cale de a-i subtiliza locul 4 lui Glock. Atacul a venit în turul 11, însă locul ales de liderul campionatului s-a dovedit nefast, virajul 7 fiind mult prea rapid pentru a permite un blockpass pe interior. Ambele mașini au sfârșit în glisiere, iar Spengler, Juncadella și compania au urcat două poziții în urma erorii costisitoare a lui Ekstrom.

Neutralizarea a fost necesară pentru alte trei bucle, după care s-a reluat duelul aprins pentru prima poziție, unde Wittmann făcea eforturi supraomenești pe zonele DRS să-l țină în spate pe sprintenul Wehrlein, care nu era deloc presat din spate de Green. După mai multe tentative, Pascal a găsit breșa în ultimul viraj și a trecut la conducere, iar BMW-ul campionului en-titre nu a avut puterea de a riposta la următoarea trecere pe zona DRS.

Totul părea să ducă spre un prim podium mixt în 2015, în cea de-a 11-a manșă DTM. Însă modelul Audi pilotat de Green a fost surclasat pe ultimii metri ai cursei de către Spengler, după ce n-a deschis flapsul mobil atunci când ar fi trebuit. Astfel, chiar dacă victoria le-a scăpat printre degete, cei de la BMW ar putea fi mulțumiți cu prestația din prima manșă moscovită, net superioară față de ceea ce arătaseră în Austria. Mai mult, după cursă s-a descoperit că mașina lui Wittmann era afectată pe final de cursă de o pană lentă, așa că putea fi mult mai rău.

Juncadella a terminat în grupul fruntaș, pe un excelent loc 5, în fața lui Edoardo Mortara. Gary Paffett a făcut o cursă fantastică de recuperare, de pe 20 până pe 7, fiind extrem de clinic în depășirea curată a rivalilor rând pe rând. Blomqvist a putut să rămână în top 10, devansându-i pe Muller și Rocky, ultimii ocupanți ai locurilor ce aduc puncte. 19 piloți au încheiat cursa, ultimul fiind debutantul Antonio Giovinazzi, care a afișat un ritm bun și nu s-a precipitat în atacuri pripite. În afara celor două accidente, a mai abandonat și Adrien Tambay, cu partea frontală avariată, așa cum se întâmplă adesea în pluton pe un traseu îngust precum Moscow Raceway.

Pentru Wehrlein a fost o binemeritată revenire la vârful ierarhiei, odată cu cea de-a treia victorie din carieră și a doua din această stagiune. El este cel mai tânăr învingător din DTM, cel mai tânăr lider la general, iar dacă seria sa fastă va continua, ar putea să-i răpească și recordul de cel mai tânăr campion al seriei celui pe care l-a învins astăzi, Marco Wittmann. Momentan, se află la 8 puncte în fața lui Ekstrom, iar Mortara și Green au punctat și ei (britanicul după o pauză de cinci curse), aceștia fiind cvartetul de favoriți la titlu. Wittmann a realizat o operațiune bună, urcând de pe 9 pe 5 la general, însă cu 69 de puncte se află la două victorii de liderul Wehrlein, ajuns la cota 119.

În DTM mai sunt 7 curse până la finalul stagiunii, următoarea având loc mâine, pe același traseu moscovit.

Material realizat de echipa Pitstops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account