DTM Spielberg Cursa 1 – Audi câștigă și doi piloți BMW intră în puncte

Antrenamentele și calificările au oferit câteva piste referitoare la ceea ce va urma în prima cursă în DTM Spielberg. Pe de o parte, Edoardo Mortara a revenit la forma care i-a adus la Spielberg prima sa victorie din DTM acum trei ani. La polul opus, BMW a suferit în sesiunile din acest weekend și prezențele lor în top 10 au fost sporadice. N-a fost prima oară când Augusto Farfus s-a autodepășit în calificări și a plasat un M4 mult în fața tuturor coechipierilor.
Edo Mortara a avut emoții doar în primul tur al primei curse DTM Spielberg, atunci când a patinat ceva mai mult decât Green la plecare și a fost surclasat de englez în primul viraj. Însă liderul campionatului a avut o partitură extrem de scurtă, fiind nevoit să se retragă cu probleme tehnice survenite încă din turul secund. Green a încetinit brusc, iar Wehrlein a fost surprins de Paul di Resta, care i-a subtilizat temporar poziția a doua. Însă cei de la Mercedes au realizat că tânărul pilot de teste al echipei de F1 este singurul capabil să țină pasul cu liderul Mortara și au ordonat rocada, exact ca în prima cursă de la Hockenheim.
Farfus a pierdut poziția a patra în detrimentul lui Vietoris, fiind apoi incapabil să riposteze, chiar și cu avantajul sistemului DRS, clasându-se în final pe poziția a șasea. În spatele său, Ekstrom l-a lăsat pe Gary Paffett să se dueleze cu Marco Wittmann, alt pilot BMW care avea mari dificultăți în a progresa. Pentru campionul en-titre această cursă a fost mai mult un exercițiu defensiv: Rockenfeller a găsit breșa și a trecut, însă Tambay nu, astfel că Wittmann s-a clasat în puncte, pe poziția a noua.
Contactele au fost frecvente, Rockenfeller fiind agresat de către Bruno Spengler, care adesea are porniri bătăioase dincolo de limita regulamentului atunci când materialul de concurs nu îl ajută. El n-a fost de acord cu cedarea poziției nici măcar în detrimentul coechipierului Maxime Martin, chiar dacă punctele erau deja departe pentru ambii.
Revenind la vârf, Wehrlein a ținut pasul cu Mortara, însă ecartul de trei secunde creat la începutul cursei nu a putut fi surmontat. Italianul a făcut o cursă tactică impecabilă și un mare merit îl are echipa sa tehnică. Paul di Resta într-adevăr nu a avut ritmul necesar pentru a ține pasul cu mai tânărul său coechipier Wehrlein, terminând la aproape 10 secunde în urma acestuia. Christian Vietoris a scăpat de presiunea lui Farfus chiar pe final, atunci când Ekstrom s-a apropiat suficient de mult de brazilian pentru a-l sili să recurgă la trase lente, defensive. În ultimul tur, suedezul a forțat și a trecut de Farfus în virajul al patrulea, continuând astfel să-mi maximizeze recolta de puncte.
Însă chiar dacă Audi a arătat excelent și din nouă curse s-au impus de cinci ori, Mercedes a fost în măsură să le dea replica ca și echipă, punctând mai bine (51-40). Pascal Wehrlein, cu trei podiumuri și opt clasări în punte, a urcat la conducere în clasamentul piloților, urmat de Ekstrom și Mortara. Jamie Green putem spune că a scăpat de presiunea șefiei la general și rămâne de văzut dacă postura de urmăritor îi este mai prielnică în a doua parte a sezonului, ce începe chiar mâine.
La finalul primei curse DTM Spielberg, Augusto Farfus a declarat: „Am obținut un rezultat bun pentru că am reușit să-mi mențin poziția din calificări pentru destul de mult timp. Din păcate, în ultimul tur am pierdut poziția a cincea, dar când l-am văzut pe Mattias Ekstrom în spatele meu m-am așteptat să vină și «să mă dea la o parte», lucra care s-a și întâmplat. Privind în ansamblu, mașina noastră nu a fost atât de competitivă pe cât am fi vrut, așa că a fost o cursă dificilă.”
Material realizat de echipa PitStops.ro
- Marco Wittmann a reușit să obțină poziția a noua.
- Augusto Farfus a fost cel mai bine clasat pilot BMW.
