Dublă MINI în etapa a zecea a Raliului Dakar 2015
Dublă MINI în etapa a zecea a Raliului Dakar 2015, Nasser Al-Attiyah îşi extinde avansul în clasamentul general la peste 28 de minute
Bucureşti. Nasser Al-Attiyah (Qatar) şi navigatorul Mathieu Baumel (Franţa) continuă să fie echipajul numărul 1 în această ediţie a Raliului Dakar. Tandemul de succes, aflat la comenzile unui MINI ALL4 Racing, a câştigat etapa a zecea din cea mai dificilă competiţie rally-raid din lume şi şi-a extins avansul în clasamentul general. După cea de-a patra victorie de etapă din această ediţie a Dakarului, cei doi sunt urmaţi de echipajul Giniel de Villiers – Dirk von Zitzewitz (Toyota) la 28 de minute şi 22 de secunde.
Orlando Terranova (Argentina) – Bernardo Graue (Argentina) a completat dubla MINI, după ce a încheiat la 1’35” în urma echipajului Al-Attiyah – Baumel. Krzysztof Holowczyc (Polonia) şi Xavier Panseri (Franţa) au fost pe locul al şaptelea în etapa de miercuri, ceea ce îi menţine pe poziţia a patra a clasamentului general.
Olandezii Erik van Loon – Wouter Rosegaar au terminat ziua pe locul al 11-lea, ratând de puţin o clasare în Top 10. Cu toate acestea, batavii se menţin pe locul al cincilea la general. Pe de altă parte, Joan „Nani” Roma (Spania) şi Michel Périn (Franţa) au avut parte de o zi dificilă. Câştigătorii Dakarului 2014 au fost obligaţi să se retragă din competiţie ca urmare a unui accident suferit la kilometrul 193 al etapei.
Miercuri, echipajele au avut de trecut o nouă etapă cu multe dificultăţi în drumul lor de la Calama (Chile) la Salta (Argentina). Drumurile rapide de macadam, aflate la altitudine de peste 4.000 de metri, au fost o provocare majoră atât pentru motoare, cât şi pentru piloţi.
Aerul rarefiat a avut o mare influenţă asupra condiţiei fizice a piloţilor, dar şi a puterii motorului. Cu toate acestea, MINI ALL4 Racing a dovedit şi de această dată că este o maşină fiabilă şi puternică în condiţii extreme.
Etapa a 11-a, de joi, se va desfăşura la o altitudine maximă de 1500 de metri. Cu o lungime de doar 194 de kilometri, proba specială din cadrul etapei va duce caravana de la Salta la Termas de Rio Hondo şi va consta din tronsoane foarte rapide, deseori aliniate printre copaci. Şi de această dată, atenţia piloţilor va fi pusă la încercare.
Clasament general după etapa 10 (Top 5)
1. Al-Attiyah – Baumel (MINI ALL4 Racing) 35h19:37
2. De Villiers – Von Zitzewitz 35h47:59
3. Al Rajhi – Gottschalk 36h02:45
4. Holowczyc – Panseri (MINI ALL4 Racing) 36h43:19
5. Van Loon – Rosegaar (MINI ALL4 Racing) 38h10:50
Ce urmează…
Ziua a 12-a (15 ianuarie 2015)
Start/sosire: Salta – Termas de Rio Hondo (etapa 11)
Distanţă totală: 524 km, probă specială: 194 km, traseu de legătură: 326 km
Echipajele MINI ALL4 Racing în Raliul Dakar 2015
Monster Energy Rally Raid Team
#300 Nani Roma/Michel Périn (ES/FR)
#305 Orlando Terranova/Bernardo „Ronnie“ Graue (AR/AR)
#306 Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri (PL/FR)
X-raid Team
#310 Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU)
#314 Erik van Loon/Wouter Rosegaar (NL/NL)
#319 Boris Garafulic/Filipe Palmeiro (CL/PT)
#329 Aidyn Rakhimbayev/Anton Nikolaev (KZ/RU)
#332 Zhou Yong/Andreas Schulz (CN/DE)
#334 Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE)
Qatar Rally Team
#301 Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel (QT/FR)
BMW Group
Datorită celor trei mărci ale sale – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. În calitate de companie ce operează la nivel global, BMW Group dispune de 30 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări şi are o reţea de vânzări în peste 140 de ţări.
În 2014, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproximativ 2,118 milioane de automobile şi 123.000 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2013 a fost de 7,91 miliarde de euro, iar veniturile au atins pragul de 76,06 miliarde de euro. La 31 decembrie 2013, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 110.351 de angajaţi.
Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale.