Vânzările de modele electrice BMW au crescut cu 100,3% în trimestrul al treilea din 2023
BMW Group a vândut 93.931 de automobile electrice BMW şi MINI în al treilea trimestru – o creştere de +79,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Marca BMW şi-a dublat încă o dată livrările de automobile electrice din trimestrul al treilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (+100,3%). Astfel, compania a reuşit să transpună interesul clienţilor pentru produsele sale electrice într-o creştere dinamică.
„Succesul vânzărilor din al treilea trimestru arată aprecierea oferită de clienţii noştri gamei largi de produse atractive pentru toate tehnologiile de propulsie. Produsele noastre electrice, în special, beneficiază de o cerere mare la nivel mondial – aşa cum se vede în vânzările noastre de automobile electrice, care au depăşit semnificativ piaţa totală de modele BEV în primele nouă luni”, a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG. responsabil pentru Clienţi, Mărci, Vânzări. „Per total, suntem pe cale să ne îndeplinim obiectivele de creştere pentru 2023”, a continuat Nota.
BMW Group a livrat clienţilor un total de 621.699 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce în al treilea trimestru. Aceasta reprezintă o creştere de la an la an de +5,8%. În al treilea trimestru, compania a continuat să se bazeze pe poziţia sa competitivă puternică pe principalele pieţe-cheie. Între ianuarie şi septembrie, vânzările BMW Group au urcat la 1.836.563 de unităţi (+5,1%).
După cum a anunţat anterior în august, compania se aşteaptă să înregistreze o creştere solidă a livrărilor pentru întregul an 2023 (anterior, o uşoară creştere). Factorii de creştere includ modele din segmentul de preţ superior, precum şi automobilele electrice – se estimează că automobilele electrice vor reprezenta 15% din vânzările totale de automobile în 2023.
Marca BMW rămâne numărul 1 în segmentul premium global
În al treilea trimestru, marca BMW a livrat clienţilor din întreaga lume 549.941 de automobile – o creştere de +6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Datorită gamei sale atractive, marca beneficiază de o cerere mare şi rămâne numărul 1 în segmentul premium global.
Marca BMW raportează o cerere deosebit de puternică pentru automobilele sale electrice; în al treilea trimestru, livrările de automobile electrice s-au dublat din nou faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (+100,3%), la 83.211 unităţi. Între ianuarie şi septembrie, 217.138 de automobile electrice BMW au fost livrate clienţilor.
Modelele BMW Seria 4 şi, în special, cel electric BMW i4, se dovedesc deosebit de populare, în timp ce BMW iX1 şi X1 sunt, de asemenea, foarte căutate. Modelele din segmentul superior de preţ, cum ar fi BMW Seria 7, BMW X7, dar şi BMW X5 şi BMW X6, stimulează, de asemenea, creşterea vânzărilor.
În plus, compania primeşte feedback excelent din partea clienţilor cu privire la noua gamă BMW Seria 5 şi, în special, la modelul electric BMW i5. „Odată cu lansarea noului BMW i5, vom avea pe piaţă un alt automobil electric atractiv, care va accelera şi mai mult mobilitatea electrică. Noile comenzi reflectă deja nivelul ridicat de entuziasm al clienţilor noştri pentru acest model”, a explicat Nota. Odată cu lansarea BMW i5, BMW Group va avea o opţiune electrică în toate segmentele sale de bază.
Povestea de succes BMW M continuă în al treilea trimestru
Cu 48.978 de unităţi vândute la nivel mondial în al treilea trimestru – o creştere de la an la an de +13,2% -, BMW M şi-a demonstrat încă o dată puterea în segmentele profitabile de înaltă performanţă şi performanţă. Vânzările au fost stimulate şi de introducerea noului BMW XM, în urmă cu doar şase luni. După începerea producţiei în iulie, modelele BMW i7 M70 şi BMW i5 M60 sunt cei mai noi membri ai familiei M, combinând M Power electrificată cu cel mai înalt nivel de eleganţă, lux şi confort. Prin urmare, M GmbH se simte încrezătoare în ultimul trimestru al anului 2023 şi este pe drumul spre încă un an-record.
MINI lansează noi modele pe drumul către portofoliul exclusiv electric
Marca MINI a livrat 70.384 de automobile (+2,6%) clienţilor din întreaga lume în al treilea trimestru. Cele mai recente ediţii limitate MINI – MINI John Cooper Works 1to6 Edition şi MINI Clubman Final Edition -, ambele cu caracteristici exclusive de design şi echipare, contribuie la popularitatea puternică a automobilelor mărcii MINI. În perioada iulie-septembrie, MINI a vândut 10.720 automobile electrice MINI Cooper SE şi MINI Cooper SE Cabriolet (-0,4%). Odată cu noul MINI Cooper electric ce a fost lansat recent şi cu lansarea viitorului MINI Countryman electric în 2024, marca MINI continuă să îşi respecte drumul către un portofoliu exclusiv electric.
Rolls-Royce se pregăteşte pentru primele livrări Spectre către clienţi
Rolls-Royce Motor Cars a vândut 1.374 de automobile în al treilea trimestru (-9,0%). Acest lucru a fost în conformitate cu aşteptările, având în vedere că producţia modelelor Dawn şi Wraith a fost întreruptă în al doilea trimestru, iar unităţile de producţie ale mărcii din Goodwood se pregătesc pentru primele livrări către clienţii Rolls-Royce Spectre în săptămânile următoare. Interesul pentru super coupé-ul electric rămâne extrem de ridicat, iar lista de comenzi este deja plină până în 2025. Rolls-Royce continuă să livreze creaţii Coachbuild şi Bespoke, iar cererea pentru modelele Phantom, Ghost, Cullinan şi Black Badge rămâne una puternică. Cu o listă de comenzi robustă şi 4.555 de automobile (-3,1%) vândute de la începutul anului, compania se apropie cu încredere de sfârşitul anului.
BMW Motorrad: vânzările din al treilea trimestru confirmă cererea ridicată continuă a clienţilor
BMW Motorrad a livrat un total de 52.037 (+0,5%) de motociclete şi scutere clienţilor în perioada iulie-septembrie a anului său centenar 2023. Pe baza recordului de vânzări anterioare înregistrat în prima jumătate de an, cererea puternică a clienţilor pentru motociclete şi scutere BMW Group a continuat în al treilea trimestru. Gama de produse extrem de atractivă, cu lansarea de succes pe piaţă a unor noi modele inovatoare, cum ar fi fascinantul Power Roadster M 1000 R, pune bazele succesului BMW Motorrad. Odată cu viitoarea lansare pe piaţă a noului R 1300 GS, BMW Motorrad va avea cel mai important produs al anului în showroomuri până la sfârşitul celui de-al patrulea trimestru. Fiind cea mai de succes motocicletă premium din lume, Boxer GS reproiectat va oferi un impuls major pentru vânzările BMW Motorrad.
Vânzări BMW şi MINI în regiuni/pieţe
În China, BMW Group a vândut 210.331 de automobile BMW şi MINI în trimestrul al treilea (-1,8%).
În SUA, 91.849 de automobile BMW şi MINI au fost livrate clienţilor în perioada iulie-septembrie a acestui an. Aceasta reprezintă o creştere de +7,8%.
În Europa, vânzările de automobile BMW şi MINI au totalizat 221.496 de unităţi pentru al treilea trimestru (+12,9%).
În Germania, în această perioadă au fost înmatriculate 70.901 de automobile BMW şi MINI.
Vânzările BMW Group în T3/2023, pe scurt
Trimestrul III 2023 | Comparativ cu anul anterior (%) | În acest an, inclusiv septembrie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group | 621.699 | +5,8% | 1.836.563 | +5,1% |
BMW | 549.941 | +6,2% | 1.621.267 | +5,7% |
– BMW M GmbH | 48.978 | +13,2% | 143.665 | +15,4% |
MINI | 70.384 | +2,6% | 210.741 | +0,7% |
BMW Group electrificate 1 | 139.943 | +41,6% | 385.411 | +36,1% |
BMW Group electrice | 93.931 | +79,6% | 246.867 | +92,6% |
Rolls-Royce | 1.374 | -9,0% | 4.555 | -3,1% |
BMW Motorrad | 52.037 | +0,5% | 164.908 | +3,5% |
1 Automobile electrice şi plug-in hybrid
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe
Trimestrul III 2023 | Comparativ cu anul anterior (%) | În acest an, inclusiv septembrie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa | 221.496 | +12,9% | 670.119 | +6,4% |
Germania 2 | 70.901 | +17,9% | 205.775 | +11,4% |
Asia | 271.561 | -0,8% | 783.189 | +2,0% |
China | 210.331 | -1,8% | 602.911 | +1,7% |
America | 113.407 | +8,9% | 338.093 | +9,8% |
SUA | 91.849 | +7,8% | 277.132 | +10,9% |
2 Date de înmatriculări provizorii