Un BMW R 1250 GS Adventure a parcurs 363.000 de kilometri în trei ani cu zero probleme!
Să recunoaștem, kilometrii parcurși de un motociclist sau de o motociclistă sunt, atunci când tragem linie, un motiv de fală.
Text: Marc Sandu, motobikes.ro
Și pot alimenta ușor discuția despre cine-i cel mai adevărat motociclist, una despre care Marius Băcilă are un cuvânt de spus aici. Merită citit editorialul, dacă nu cumva ai făcut-o deja, pentru că este unul plin de înțelepciune.
Cine este Erich Zimmermann, cel care face recorduri de kilometri parcurși cu un BMW R 1250 GS Adventure?
Ei bine, se pare că acest legendar motociclist adevărat chiar există și a fost găsit de jurnaliștii de la Motorrad. El nu mai e chiar tânăr, dar nu e nici bătrânelul imaginar cu Honda Goldwing, despre care vorbeam aici. Se numește Erich Zimmermann, e poreclit „Bonsai” și călărește un BMW R 1250 GS Adventure, cu care a parcurs, atenție, 363.483 kilometri, în exact trei ani de la cumpărare.
Germanul spune despre al său R 1250 GS, poreclit Möpi, că merge precum un ceasornic și că nu a consumat un strop de ulei între revizii. Zimmermann nu este un fan al mersului pe asfalt, evită drumurile federale, nu a intrat niciodată pe Autobahn, în schimb cunoaște ca pe propriile buzunare forestierele pe care te poți da legal din Pădurea Neagră!
Practic, un calcul matematic ne arată că neobositul Bonsai a parcurs 330 de kilometri în fiecare zi. Iar acesta e un job în sine, pentru care, sperăm că BMW Motorrad îl va recompensa într-o zi. Pentru că jurnaliștii de la Motorrad au făcut niște calcule, care au darul să te tulbure, așa cum spunea, demult, un entuziast al mersului pe o roată, poreclit „Doctorul”, căruia îi luam un interviu, acum multă, multă vreme.
Care sunt costurile de utilizare?
Așadar, ce e atât de tulburător? Păi, peste 26.000 de euro cheltuiți pe benzină, la un cost mediu de 1,5 euro, per litru estimat de Motorrad. Asta pentru că, potrivit lui Zimmermann, GS-ul s-a mulțumit cu o medie de 5 litri la suta de kilometri. Alți 10.000 de euro au mers pe cauciucuri, și probabil și pentru că e un neamț get beget, Erich nu le-a pierdut numărul, așa cum am făcut eu de exemplu, cu orele de zbor…Mai exact, 33 de gume față și 38 de gume spate au fost tocite de, ai ghicit, prea credinciosul Möpi.
GS-ul botezat Möpi își menține o stare tehnică de invidiat
Modelul BMW R 1250 GS Adventure a avut parte de câte o revizie în fiecare lună, iar din 2021, Erich Zimmerman spune că a extins intervalele de service de la 10.000 la 15.000 kilometri. Germanul a menționat mai în glumă, mai în serios, că benzina și cauciucurile l-au ruinat, dar se pare că economia germană se ține bine, întrucât Bonsai muncește doar două zile și jumătate săptămânal pentru a-l ține pe Möpi în bună ordine. În rest, se dă cu motorul.
„Vreau să subliniez faptul că motocicleta merită laude și nu eu”, spune Erich, care a depășit milionul de kilometri pe diverse motociclete GS. Möpi, spune el, nu a avut absolut nici o problemă, până și jocul supapelor a fost cel corect, la fiecare inspecție, iar elementele mecanice considerate sensibile de către critici pentru acest model, distribuția variabilă ShiftCam și transmisia finală, nu s-au lăsat în vreun afectate de torentul de kilometri pe care l-au avut de înfruntat.
foto via: Motorradonline