Noul Porsche Cayenne Turbo S – Cel mai rapid SUV pe Nurburgring

În ultimele câteva luni pare că am fost asaltați de SUV-uri extrem de potente, iar noul Porsche Cayenne Turbo S nu pare să vină pe piață cu un steag alb legat de oglindă. Din contră chiar, noul Porsche Cayenne Turbo S vine cât se poate de hotărât să cotropească tot ce BMW și Land Rover au construit prin noile BMW X5 M și X6 M, respectiv prin Range Rover Sport SVR.

Atunci când a fost prezentat pentru prima oară, noul Range Rover Sport SVR s-a lăudat sus și tare că a devenit cel mai rapid SUV de pe Nurburgring, terminând o tură în „iadul verde” în doar 8 minute și 14 secunde. Ce-i drept, acesta nu este deloc un timp de neglijat. După încercarea reușită a britanicilor, a venit rândul noului BMW X6 M să-și lase anvelopele pe asfaltul de la Nurburgring. Conform declarațiilor lui Herbert Beyer – responsabilul de dezvoltare pentru cele două SUV-uri M – BMW X6 M este la fel de rapid pe Nurburgring ca vechiul BMW M3 Coupe. O concluzie logică este atunci că BMW X6 M parcurge un tur al circuitului în 8 minute și 5 secunde, fiind deja cu aproape 10 secunde mai rapid decât RRS SVR.

Porsche Cayenne Turbo S

Revenind acum la subiectul acestei știri, probabil că cei de la Porsche au simțit, prin noul Porsche Cayenne Turbo S, nevoia să le închidă gura britanicilor lăudăroși. Așa că au luat un monstru de 570 cai-putere și 800 Nm, cu un V8 de 4,8 litri, bi-turbo și i-au dat drumul pe circuit. Rezultatul? Recordul lui Range Rover Sport SVR a fost spulberat cu 14 secunde. Da, 14 secunde! Deși timpul noului BMW X6 M nu a fost oficial comunicat de BMW putem presupune că zvonurile despre care am scris aici sunt adevărate, ceea ce îl face pe noul Porsche Cayenne Turbo S mai rapid cu 5 secunde și decât BMW X6 M.

Porsche Cayenne Turbo S

La sfârșitul anului trecut am realizat un comparativ foto între BMW X6 M și Porsche Cayenne Turbo pe care îl poți revedea aici, comparativ câștigat atunci de X6 M. Lucrurile însă s-au schimbat odată cu apariția noului Porsche Cayenne Turbo S. Acesta sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde și are o viteză maximă de 284 km/h, în timp ce consumul mediu declarat este de 11,5 l/100 km. În plus, noul Porsche Cayenne Turbo S este echipat în standard cu discuri de frână ceramice, cu diametrul de 420 mm pentru puntea față și de 370 mm pentru puntea spate. Transmisia Tiptronic S vine la pachet cu opt rapoarte și transmite, în condiții de aderență optimă, toată puterea către puntea spate. Însă sistemul avansat de tracțiune – Porsche Traction Management – poate să distribuie puterea variabil, până la 100% pe puntea față.

Porsche Cayenne Turbo S

Noul Porsche Cayenne Turbo S va fi disponibil în Germania în cel de-al doilea trimestru al acestui an și va avea, tot în Germania, un preț de pornire de 166.696 euro, cu toate taxele încluse. Ținând cont de faptul că Porsche Cayenne Turbo are în România un preț de listă de 140.910 euro, cu TVA și că acest preț este cu aproximativ 12.000 de euro mai mare decât în Germania, pentru același model, este foarte posibil ca noul Porsche Cayenne Turbo S să ajungă în România la un preț în jurul a 180.000 de euro, cu TVA. De menționat este că valoarea TVA-ului în Germania este cu 4% mai mică din România și de aici apare și această diferență de preț.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account