După 2025, BMW intenționează să lanseze modele de serie alimentate cu hidrogen

BMW Group prefigurează că spre finalul acestui deceniu propulsia pe bază de hidrogen va deveni viabilă, deoarece până atunci va crește suficient disponibilitatea hidrogenului obținut sustenabil, numărul de stații de alimentare va ajunge la un nivel extins, iar costurile de producție ale sistemelor de propulsie cu pile de combustibil vor deveni competitive în raport cu motorizările convenționale.

Jürgen Guldner, vicepreşedinte BMW Group pentru tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen şi proiecte de vehicule, explică: “Propulsia cu pile de combustibil poate deveni o opțiune pentru clienții noștri. În deosebi pentru cei care conduc distanțe lungi și au nevoie de flexibilitate, sau pentru acei clienți care nu au acces la surse de alimentare cu electricitate în mod regulat.”

Ca și restul constructorilor care mizează pe tehnologia pilelor de combustibil, BMW a renunțat la folosirea rezervoarelor cu hidrogenul lichid, în favoarea celor cu hidrogen în stare gazoasă ținut în rezoervoare la presiune de 700 bar. Motivul pentru această alegere este că hidrogenul lichid trebuie menținut la temperaturi foarte joase, ceea ce nu este practic. De asemenea, stațiile de alimentare au trecut și ele la tehnologia de 700 bar, renunțând la alimentarea cu hidrogen lichid. Este un pas esențial în standardizarea tehnologiilor pentru propulsiile cu pile de combustibil. Astfel, industria automobilistică și furnizorii și producătorii de hidrogen lucrează la unison.

A doua generație a propulsiei cu pile de combustibil este dezvoltată de BMW în colaborare cu Toyota. Iar prima aplicație a fost prefigurată de conceptul BMW i Hydrogen NEXT, prezentat anul trecut. BMW a anunțat că acest SUV cu hidrogen va fi produs într-o serie limitată, care va fi comercializată din 2022. Va fi doar un proiect pilot, dar specificațiile preliminare pentru propulsia acestui model sunt încurajatoare. X5-ul cu pile de combustibil va avea două rezervoare de 700 bar, care împreună au o capacitate de şase kilograme de hidrogen și asigură circa 500 de kilometri de autonomie. Conform BMW, tehnologia cu hidrogen garantează o autonomie ridicată indiferent de condiţiile meteo, iar alimentarea cu hidrogen durează 3-4 minute. Acestea reprezintă avantaje față de propulsiile pur electrice. Frigul reduce considerabil autonomia mașinilor electrice, iar alimentarea lor încă durează mult.

„Sistemul de propulsie cu pile de combustie pentru BMW i Hydrogen NEXT generează până la 125 kW de energie electrică din reacţia chimică dintre hidrogen şi oxigenul din aerul ambiental”, explică Jürgen Guldner. BMW i Hydrogen NEXT va livra per total 374 CP integrând a cincea generație a propulsiei electrice BMW eDrive și având o baterie de voltaj mare. Jürgen Guldner explică faptul că bateria nu va fi alimentată de la priză. Deci nu vorbim despre un plug-in hybrid. Bateria este realimentată în mers cu energia din pielele de combustie cu hidrogen și cu ajutorul sistemului de recuperarea a energiei la frânare. Automobilul emite doar vapori de apă.

“După modelul BMW i Hydrogen NEXT din 2022, vom lua în considerare să facem o primă ofertă pentru clienți în intervalul de timp dintre 2025 și 2030.” Acest lucru va depinde de cererea din partea clienților, infrastructura din anumite piețe, disponibilitatea hidrogenului la stațiile de alimentare și de optimizarea prețurilor. De altfel, BMW urmărește scăderea prețurilor prin reducerea cantității de platină folosită de aceste propulsii cu hidrogen.

Pentru asimilarea eficientă a costurilor și pentru ca rezervoarele și componentele propulsiei cu hidrogen să aibă loc fără afectarea spațiului pentru pasageri, SUV-urile mari sunt cele mai indicate modele în ceea ce privește producția de serie, după cum subliniază și domnul Jürgen Guldner: “Momentan, a doua generație a propulsiei cu pile de combustibil pe care o dezvoltăm este pentru X5. Încă nu am decis care va fi primul model cu hidrogen produs în serie. Credem că propulsia noastră cu pile de combustibil este cel mai bine potrivită pentru modelele noastre mai mari. Deci familia de modele X sunt candidați buni.”

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account