Hartge H36 – Ursul supradotat

Tuning-ul nu a fost inventat de băieții care știu să toarne fibră de sticlă și să monteze difuzoare de bas în portbagaj.

Hartge H36 a început ca un proiect de tuning la comandă și a devenit în scurt timp modelul de top din gama lor. Conversiile au început încă din 1981, dar în 1985 cei de la Hartge au primit certificat de producător din partea celor de la BMW, la fel ca ALPINA. Lucrurile au început să devină serioase, așa că au ales un motor serios pentru proiectul lor – un M88 dintr-un BMW M1.

Hartge H36 (3)

A fost construită între 1985 și 1989 în doar șase exemplare și asta a transformat-o într-o mașină foarte rară pentru perioada ei și extrem de rară pentru perioada de acum. Motorul este piesa de rezistență a mașinii – un M88 de 280 CP și 340 Nm montat pe o caroserie de 1.300 de kilograme a transformat complet mașina. Performanțele erau din altă lume pentru anii 80 – accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5,9 secunde și o viteză maximă de 254 km/h. În ciuda motorului mai mare, inginerii de la Hartge au reușit o distribuție a maselor între punți de 52% cu 48%, astfel încât Hartge H36 era un gremlin de circuit numai bun.

Hartge H36 (2)Hartge a continuat conversiile, dar puține exemplare au beneficiat de engine swap-ul cu motorul original M88, mai târziu fiind preferate versiuni derivate din acesta, motoare care au echipat mașini ca BMW M5 E28 sau BMW M635 CSi.

Sursa – Bimmerpost

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account