În vizită la BMW Welt
Unele mărci sunt atât de încărcate de istorie, de povești de succes ori de groază și dramă, încât un astfel de loc este modul de a mulțumi sorților, dar și oamenilor care i-au plimbat pe valurile succesului sau ale falimentului.
Dacă tot am dat o tură pân la Munich, am poposit în drumul nostru și pe la BMW Welt. Ce este BMW Welt? La prima vedere pare un mall dedicat mărcilor din grup și pasionaților BMW. Poți să vii aici să bei un suc și să mănânci un covrig, să faci o cursă pe un simulator alături de prieteni, să te pozezi cu fiecare model expus acolo și să zici că-i mașina ta, să-ți cumperi accesorii de tot felul, sau doar să caști gura, pentru că-i cu intrare liberă.
Dacă ești doar un trecător pe acolo, merită să vizitezi fiecare stand doar pentru efortul aflat în spatele decorurilor, dar dacă ai treabă la BMW Welt, există o sumedenie de servicii pe care-ți poți cheltui banii și timpul, de la închirierea unui BMW M3 pentru câteva ore sau zile, până la ridicarea mașinii pe care ți-ai comandat-o, asistat de niște oameni prezentabili de la BMW. Nu trebuie să te sperii dacă la un moment dat vezi în jurul tău doar asiatici, sau babe MC, face parte din peisajul normal. Pentru că sunt foarte mulți asiatici care vizitează chestii în general, dar și pentru că sunt mulți asiatici care-și cumpără BMW.
Este un loc unde poți să vii cu prietenii sau familia pentru câteva ore de relaxare, dar și unul unde poți să iei parte la prezentări, conferințe, expoziții, concerte, etc. Pare o oază de cultură auto, care combină ideea de showroom, cu cea de lounge și shopping. Treci de la o atmosferă de muzeu, la una de expoziție, apoi la cea de cafenea sau de sală de jocuri și nu te gândești că toată treaba asta este doar un mod ingenios și foarte scump de a promova marca. Asta pentru că totul este foarte prietenos, indiferent dacă vrei sau nu să-ți cumperi un BMW. Ce-i drept, dacă te plimbi pe acolo mai mult decât trebuie, s-ar putea să ieși puțin spălat pe creier.
Clădirea în sine este foarte spectaculoasă și are o arhitectură care colorează locul, undeva în vecinătatea sediului central BMW și Olimpiapark. Se vede că nu-i o chestie construită de chinezi în grabă. A costat vreo 200 de milioane de dolari, iar construcția a durat patru ani. Dar dacă ai o marcă pe care vrei s-o promovezi așa cum trebuie și cum merită, atât clienților actuali cât și celor potențiali ori celor care urmează să ne nască, par niște bani foarte cheltuiți. Oferă un plus atât pentru oraș, atrăgând o mulțime de turiști, dar și pentru clientul care vrea să informat și răsfățat în același timp. Dacă ai timp să treci pe acolo, s-ar putea să nu mai ai timp pentru altceva.