Audi Q7 e-tron deschide noi oportunități

Audi Q7 e-tron și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Geneva și este, conform celor de la Audi, primul SUV de tip plug-in hyrbid ce combină un motor diesel cu unul electric și cu un sistem de tracțiune integrală permanentă. Deși noul Audi Q7 a fost prezentat acum ceva vreme și deja am făcut un comparativ foto între Audi Q7 și BMW X5, acum vorbim despre o nouă versiune de motorizare.
Audi Q7 e-tron are un consum mixt de numai 1,7 l/100 km
Sistemel de propulsie de tip plug-in hybrid prind din ce în ce mai mult curaj, iar tehnologia este implementată cu succes pe o serie de alte SUV-uri premium, despre care am scris aici. Totuși, abordarea Audi este diferită pentru că oferă o combinație inedită. Noul Audi Q7 e-tron are un V6 diesel, de 3,0 litri combinat cu un motor electric și cu sistemul de tracțiune integrală quattro și este primul SUV de acest gen din lume. Mai mult, Audi Q7 e-tron promite să ofere un consum mixt de 1,7 l/100 km și sub 50 g emisii de CO2/km. Nu e deloc rău dacă luăm în calcul faptul că mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în fix șase secunde.
373 de cai-putere pentru Audi Q7 e-tron
Audi Q7 e-tron dezvoltă o putere combinată de 373 CP și un cuplu maxim combinat de 700 Nm. Prin urmare, nu e greu de înțeles de ce sprintul 0-100 km/h durează șase secunde și viteza maximă este de 225 km/h. Sistemul de propulsie al noului Audi Q7 e-tron este compus dintr-un V6 disel de 3,0 litri ce dezvoltă 258 CP și 600 Nm. În ajutorul motorului diesel vine un motor electric de 94 kW (128 CP) ce are un cuplu de 350 Nm. Puterea este transmisă celor patru roți prin intermediul unei transmisii automate Tiptronic cu opt rapoarte în cel mai eficient mod cu putință. Combinația complexă integrată la bordul noului Audi Q7 e-tron îi permite mașinii să parcurgă în modul exclusiv electric până la 56 de kilometri, emisiile poluante fiind zero.
Virtual cockpit și pentru Audi Q7 e-tron
Conform celor de la Audi, noul SUV de tip plug-in hybrid vine în standard foarte generos echipat, motiv pentru care interiorul virtual cockpit regăsit deja pe noul Audi R8 V10, precum și pe noul Audi TT, este „inserat” și la bordul noului Audi Q7 e-tron. Printre invoațiile pe care Audi Q7 e-tron le auduce pe piață se numărăr și un mod ingenios de utilizare a sistemului de climatizare care folosește o „pompă de căldură” ce preia energia termică risipită de componentele sistemului electric de propulsie. Astfel, mașina se încălzește mai repede și autonomia este crescută cu până la 20 de kilometri.
Deși va mai dura un an până Audi Q7 e-tron va fi livrat primilor clienți (primăvara lui 2016) vedem acum un mare pas în dezvoltarea durabilă a sistemelor de tip plug-in hybrid pentru a fi implementate în modele de serie. Da, deocamdată tehnologia este costisitoare, dar suntem convinși că lucrurile vor avansa foarte repede.
