Interviu cu Michael Schmidt, președintele Automobile Bavaria Group: Dezvoltare prin exigență

Se împlinesc 25 de ani de când Michael Schmidt, președintele Automobile Bavaria Group, dezvoltă nu doar cea mai mare reţea de dealeri BMW din Europa centrală și de est, ci impune un etalon în piața automobilelor premium din România, prin calitatea serviciilor. Cu aceeași exigență care definește reputația MHS Holding la nivel european, continuă expansiunea rețelei care cuprinde acum mărcile BMW, Rolls-Royce, MINI, MAN, Opel și Volkswagen. Despre toate acestea, Michael Schmidt ne-a detaliat într-un interviu aniversar ce descrie numitorul comun al succesului.
Anul trecut ați inaugurat la Târgu Mureș noul dealer Opel MHS Motors, care s-a bucurat de un succes local apreciabil. Care sunt standardele și serviciile care atrag clienții către acest nou dealer Opel?
Având la bază experiența de 25 ani a grupului Automobile Bavaria, am implementat standarde similare de calitate și în cadrul dealerului Opel, de la Târgu Mureș. Tratăm clienții cu aceeași atenție, indiferent de brand și punem pe primul plan gradul de satisfacție al lor, în relația cu dealerul. Rezultatele s-au văzut imediat. În luna martie sărbătorim un an de Opel la Târgu Mureș, cu peste 100 de clienți mulțumiți și cu o flotă importantă, de 90 de vehicule. Am organizat un eveniment aniversar în zilele de 22 și 23 martie, care a inclus și lansarea noului model Opel Combo. Noul Opel Combo va completa gama de vehicule comerciale Opel, cu ajutorul căreia vom dezvolta noua strategie de abordare a clienților noștri din zonă. Pregătim un produs de finanțare dedicat pentru marca Opel și dealer-ul MHS Motors, pentru a oferi clienților soluții complete pentru achiziția autoturismului dorit. În zona de
service, Opel MHS Motors oferă pachete avantajoase de service și întreținere iar calitatea serviciilor este oferită la standardele cerute de producător, cu un plus de experiență venită din zona vehiculelor premium.

Photo: Bereczky Sándor | http://www.facebook.com/bereczky.sandor
Ați anunțat că operațiunile multibrand se vor extinde anul acesta cu un dealer pentru marca Volkswagen la Baia Mare. Când preconizați că va fi inaugurat?
Suntem în proces de amenajare a noului showroom Volkswagen din Baia Mare, care va include vânzări de vehicule noi și rulate, vehicule comerciale Volkswagen și un service dedicat mărcii. Plănuim să inaugurăm locația Volkswagen din Baia Mare la sfârșitul anului în curs.
Având în vedere succesul dealer-ului Opel și perspectiva promițătoare a dealer-ului Volkswagen pe care îl veți deschide anul acesta, luați în considerare oportunități de a extinde rețeaua multibrand cu showroom-uri dedicate și altor mărci?
Suntem în continuă dez voltare, atenți la piață și oportunitățile care apar. Acest lucru ne face să privim cu optimism către extinderea rețelei și pentru aceste mărci.
Care sunt atuurile și prin cipiile care au impus Auto mobile Bavaria în cei 25 de ani de existență drept principalul dealer al mărcilor BMW și MINI în țara noastră?
La 25 de ani de la înființare, Automobile Bavaria este cea mai mare rețea de dealeri BMW și MINI din Europa Centrală și de Sud-Est și continuă să fie lider de piață în rețeaua dealerilor BMW autorizați în România. Am avut anul trecut o creștere a vânzărilor de autovehicule noi BMW de 8% față de anul 2017. În cei 25 de ani de activitate, Automobile Bavaria a vândut peste 45.000 de vehicule și peste 1.050.000 de clienți au vizitat atelierele de service autorizate BMW, MINI și Rolls-Royce. Avem 12 dealeri BMW care acoperă aproape toată țara și astfel putem asigura servicii la același nivel de calitate pretutindeni. Am respectat întotdeauna standardele impuse de prestigiul mărcilor pe care le-am reprezentat și am avut mereu ca obiectiv satisfacția clientului, dincolo de obiectivele de business specifice.
Cum urmăriți să con solidați și să dezvoltați poziția de lider în cadrul rețelei de dealeri BMW în România?
Creșterea cotei de piață pentru mărcile BMW și MINI, împreună cu investiții în proiecte strategice, în zona segmentului de automobile electrice, cu insfrastructura specifică, fac parte din obiectivele pentru anul 2019. În 2019, ne vom concentra să păstrăm evoluția pozitivă din anii anteriori. Ne-am bugetat o creștere peste media pieței susținută dintr-un mix de creștere organică și expansiune regională. Considerăm că segmentul de automobile rulate are un potențial de creștere similar cu cel din anii anteriori.
Anul 2019 va fi chiar mai bogat din punctul de vedere al lansărilor de modele noi BMW. Ce ne puteți spune despre calendarul lansărilor de modele noi în România pe parcursul acestui an?
Anul acesta vom lansa pe piața din România a șaptea generație a celui mai de succes model BMW din toate timpurile: BMW Seria 3. Noul sedan beneficiază de calități sportive îmbunătățite semnificativ, un nou limbaj de design, un plus important de rafinament la interior, precum și de sisteme de asistență, control și tehnologie de conectivitate inovatoare. Mașina este deja disponibilă la dealerii Automobile Bavaria pentru teste și promite o aerodinamică optimizată și motoare îmbunătățite, conform noilor standarde de poluare. Noul Asistent Personal Inteligent BMW și gama extinsă de sisteme de asistare a conducătorului deschid drumul pentru condusul autonom. Un alt highlight, va fi lansarea primului BMW X7, un model din clasa de lux a BMW. Este cel mai nou și mai mare model din portofoliul BMW X și vine cu o nouă dimensiune în segmentul de lux, cu un design remarcabil al interiorului și echipamente sofisticate de ultimă oră. În același timp, trenul de rulare și tehnologia șasiului asigură competențe off-road alături de confort excelent și comportamentul agil pe șosea care definește BMW. Debutul noului BMW X7 face parte din actuala ofensivă de modele pe care BMW Group o derulează în segmentul de lux, un element cheie al strategiei NUMBER ONE > NEXT a companiei. Modelul va fi construit la uzina BMW din Spartanburg (SUA), iar lansa rea pe piață, inclusiv în România, va începe curând. O parte dintre clienții noștri au avut ocazia să îl vadă și au fost plăcut impresionați. Pe lângă cele două modele, avem planificate și alte lansări, dar le vom dezvălui pe parcursul anului.
Mărcile BMW și MINI își extind accelerat gamele de modele plug-in hybrid sau electrice. Cum prefigurați evoluția vânzărilor de mașini electrice în România? Indică vânzările unor modele precum BMW i3 faptul că a crescut interesul românilor față de automobilele electrificate?
BMW își continuă evoluția în electrificare atât la nivel global, cât și în România. Premiera mondială pentru BMW X3 xDrive30e, BMW 330e și BMW X5 xDrive45e și variantele de model electrificate ale noului BMW Seria 7 la ediția 2019 a Salonului Auto de la Geneva confirmă acest lucru. BMW Group și-a consolidat suplimentar statutul de pionier și lider de piață în domeniul automobilelor electrificate cu modelele electrice BMW i3 și BMW i3s, automobilele sport plug-in hybrid BMW i8 Coupé și BMW i8 Roadster, variantele plug-in hybrid ale BMW X5 și BMW X3, BMW Seria 2, BMW Seria 3, BMW Seria 5 și BMW Seria 7, precum și MINI Cooper S E Countryman ALL4. Împreună cu BMW X1 xDrive25Le, produs în China pentru piața locală, BMW Group va avea în portofoliu 12 modele electrificate până la finalul lui 2019. În România, în ceea ce privește vânzările, cât timp vom avea susținerea guvernamentală, prin programul Rabla Plus și o dezvoltare a infrastructurii specifice, ne așteptăm la o creștere a ritmului vânzărilor față de ultimul an.

www.VitzmanPhotography.com
Automobile Bavaria Group nu este doar dealer Rolls-Royce, ci și singurul service din regiune pentru această marcă prestigioasă, iar de curând ați prezentat și în România modelul Cullinan. Ne puteți oferi informații despre numărul de comenzi primite până acum pentru acest model din partea clienților români?
Rolls-Royce Cullinan a stârnit un interes semnificativ în regiune. Am primit solicitări atât din România, cât și din țările învecinate. Nu putem comunica numărul exact al cererilor primite (politica Rolls-Royce), dar vă pot confirma că sunt numeroase, ținând cont de specificul mărcii. Avem o reputație excelentă, ca dealer în Germania și Europa de Sud-Est, și serviciile noastre sunt apreciate de clienți din întreaga Europă. Unele automobile sunt livrate către clienți chiar pe alte continente, iar între timp producătorul ne-a acordat cinci premii importante, în ultimii ani. Cu noul model Cullinan, marca se îndreap tă spre un nou segment de clienți, astfel, nu numai că ne-am mărit portofoliul de modele, ci și plaja de clienți cărora ne adresăm.

www.VitzmanPhotography.com
Ce proiecte există în calendarul din acest an pentru Fundația Michael Schmidt?
Până în anul 2010 am sprijinit multe proiecte ale comunității săsești, însă miam dat seama că este nevoie de o strategie pe termen lung și de un angajament ferm pentru o schimbare reală în zonă. În anul în care am sărbătorit Centenarul României am demarat un proiect pentru prima minoritate care a susținut Unirea, printr-o campanie de promovare a multiculturalității pe plan național: Etnicii germani. 100 de destine în secolul românesc. Anul acesta proiectul continuă cu două evenimente, unul la Sibiu – Muzeul Astra și unul în București. Avem un calendar bogat de evenimente culturale, dar cel mai important rămâne Săptămâna Haferland. De asemenea, vom fi parteneri ai Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu și avem planificat un turneu SoNoRo în Haferland.
