Interviu exclusiv BMWBLOG: Anders Warming – Director Design MINI

La salonul auto de la Frankfurt, BMWBLOG a avut ocazia sa discute cu Anders Warming, seful departamentului de design MINI. Asa cum era de asteptat, tema principala a discutiei a fost noul model lansat, MINI Coupe.

Noul model a fost anticipat de conceptul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt in toamna anului 2009 si are pregatit debutul pe piata din Romania in toamna acestui an.

BMWBLOG: Care a fost gandirea din spatele tratamentului de design aplicat plafonului noului MINI Coupe?

Anders Warming: Tratamentul aplicat plafonului este ceva foarte specific, ceea ce face coupe-ul deosebit de unic. Toata familia de modele MINI isi are originea in versiunea hatch, si fiecare dintre aceste modele are personalitate proprie. Coupe-ul are un element de diferentiere foarte specific, si anume plafonul. Parbrizul este mai aplatizat, linia curbata indica faptul ca masina are doua locuri, si in plus exista si linia noastra preferanta, care merge pana la spoiler. Numim asta plafon de tip „casca”. Arata ca o casca de baseball intoarsa invers. Si are o atitudine foarte MINI, salbatica. Cand conduci o astfel de masina, in cazul celei prezentate la stand – un John Cooper Works – in trafic poti sa fii sigur ca iesi in evidenta cu plafonul rosu. Acest lucru se vede bine exprimat si in cazul masinii de culoare albastra, unde plafonul este argintiu. Am incercat sa echilibram eleganta cu o declaratie sportiva a liniei plafonului.

BMWBLOG: Exista anumite constrangeri de design pentru marca MINI, ca de exemplu amplasamentul rotilor sau caracterul aripilor, pe care trebuie sa le respectati?

Anders Warming: Sigur ca da. Practic un model MINI trebuie sa exprime agilitate, ceea ce inseamna ca trebuie sa avem roti mai mari, amplasate in cele patru colturi. Masina chiar ofera senzatia tipica de kart, ceea ce se vede din proportii. Apoi, incercam sa plasam modelul MINI pe orbita unui vocabular grafic specific, de exemplu: farurile rotunde, grila frontala de forma hexagonala, manerele cromate ale usilor. Toate aceste caracteristici vor fi integrate pe masina.

Nu are rost sa schimbam starea lucrurilor, vrem sa fim siguri ca in momentul cand oamenii vad masina, sa spuna imediat: „Asta e un MINI”. Desigur ca exista o lista intreaga de caracteristici de acest gen, si unele din ele sunt foarte profunde. De exemplu linia centurii masinii poate parea un detaliu minor, e o linie cromata care separa caroseria de spatiul vitrat, dar aceasta linie este prezenta la modelele MINI de cand am relansat masina, in 2001. Si finisarea aceasta pune foarte bine in valoare separarea spatiului vitrat care este amplasat peste caroserie. Reprezinta unul din acele elemente traditionale care ne plac la designul unei masini.

Suntem pasionati de masini si toate aceste elemente demonstreaza practic acest lucru.

BMWBLOG: La modelul original MINI partile laterale erau destul de verticale.

Anders Warming: MINI-ul original avea o rotunjime specifica a aripilor fata, si o rotunjime la nivelul stopurilor. Aceste caracteristici le-am pastrat.

Totodata, modelul original avea si o parte laterala plata. Cred ca datorita faptului ca modelul acesta este unul modern, ne-am asumat libertatea de a modela putin aripile, care au iesit putin 3D si arata foarte frumos.

BMWBLOG: De unde a venit ideea pentru elementele de design din jurul semnalizatoarelor de pe partile laterale?

Anders Warming: Unul din elementele prezente pe modelul MINI original a fost linia laterala care porneste din dreptul stalpului A, si ne-am legat de asta pentru ca acum avem si capota care se prelungeste pe partile laterale. Cu aceasta ocazie am vrut sa creem ceva care sa arate dragut in jurul semnalizatorului. Semnalizatorul este un element functional dar cred ca in cazul de fata este integrat foarte bine in tablia laterala.

In plus tablia laterala ne ajuta sa diferentiem modelul, iar semnalizatorul este specific acestui model. Asadar, pe de o parte este un element de detaliu functional, si pe de alta parte este o mica bijuterie de care au nevoie aceste tipuri de forme de masini.

BMWBLOG: Cum reusiti sa diferentiati designul interior al diverselor modele?

Anders Warming: Versiunea coupe are o serie de elemente cheie de diferentiere. Plafonul are o forma ce permite sa ai acelasi spatiu la nivelul capului ca intr-un hatch. De aceea afirmam in cazul masinilor MINI ca „sunt mici pe dinafara, mari pe dinauntru”. Cand intri in masina ramai uimit ca este atat de mult spatiu, si la nivelul capului, in locul sentimentului de dezamagire ca nu ai loc suficient.

Al doilea loc unde am facut modificari a fost spatiul din portbagaj. Volumul portbagajului are cu 120 litri mai mult decat cel al versiunii hatch, si asta este o surpriza in plus. Avem linia frumoasa a coupe-ului, partea spate mai coborata, iar cand deschizi portbagajul descoperi un spatiu in care chiar incap o serie de lucruri. Si in plus mai avem si posibilitatea de a instala portbagajul de pe plafon, unde pot fi transportate schiurile si alte produse de acest gen.

Asadar, iata un coupe emotional si tridimensional care te impresioneaza sufleteste, dar care e totodata si practic si logic.

BMWBLOG: Legat de eleronul de pe coupe, acesta se ridica la o anumita viteza sau este ridicat printr-o comanda de catre sofer?

Anders Warming: Eleronul spate este un element aerodinamic functional de care avem nevoie. Am descoperit ca la viteze mari masina devenea putin instabila. De aceea ne-am concentrat pe integrarea eleronului si pe partea de functionalitate a acestuia, caci orice model MINI trebuie sa arate la fel de incitant pe cat se conduce.

Presiunea pe eleronul spate adauga circa 40 kd deportanta si subliniaza totodata si personalitatea masinii. Mai este si un eleron pentru plafon care contribuie si acesta la aspectul estetic al masinii.

BMWBLOG: A primit Mini Paceman unda verde pentru productia de serie?

Anders Warming: Da, va fi un model in plus. Acesta va fi al saptelea membru al familiei MINI si se va corela cu modelul MINI hatch original.

Anders, multumim pentru timpul acordat!

Multumiri speciale lui Alex Seremet – BMW Romania, pentru oportunitatea realizarii acestui interviu!

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account