Interviu in exclusivitate: Thomas Ebner – Product Manager BMW Seria 1

La Salonul auto de la Geneva BMWBLOG a avut ocazia de a sta de vorba cu Thomas Ebner, unul dintre romanii care lucreaza la BMW AG, in Munchen.

Thomas are 32 ani, s-a nascut in Timisoara si a plecat in Germania in 1994.

In prezent este Product Manager BMW Seria 1 din 2008, lucreaza la BMW din 2003 si a avut amabilitatea sa ne raspunda la intrebari, atat cele despre cariera sa, cat si la cele strict referitoare la produsul de care se ocupa, Seria 1.

BMWBLOG: Sa incepem cu cateva lucruri despre tine si cum ai ajuns sa lucrezi la BMW.

Thomas Ebner: Sunt nascut in Timisoara si m-am mutat in Germania in 1994, unde am facut studiile la Facultatea de Economie si Tehnologie. Am absolvit in 2003, iar la sfarsitul lui 2003 am inceput sa lucrez pentru BMW. Dupa cateva experiente temporare in cadrul firmei, si in strainatate si in Germania, mi s-a oferit un job destul de interesant, cu activitati care erau si pentru mine interesante. Chiar de-atunci, de la inceputul activitatii la BMW, am avut mai multe responsabilitati in cadrul firmei, iar acum detin functia de Product Manager BMW Seria 1, din 2008 si pana in prezent.

Am mai ocupat si alte functii, intr-un fel legate de Product Management, dar toate activitatile le-am desfasurat in departamentul de Marketing si Vanzari.

BMWBLOG: Spune-ne ce inseamna un job de Product Manager, in linii mari

Thomas Ebner: Functia de Product Manger in totalitate e un concept foarte larg, poti lucra si te poti dezvolta in mai multe directii. Ca etape – activitatea incepe cu mult inaintea lansarii pe piata, accentul e mai mult pe punerea la punct a tehnologiei, si de a aduce produsul pe piata. Avem o gama perfecta pentru a avea succes pe piata: avem propulsoarele bune, transmisii, tractiunea, discutam si echiparea standard, dotarile optionalele. In plus, la cate piete exista pentru BMW, trebuie sa tinem cont de diferitele necesitati ale fiecarei piete – cum ar fi de exemplu taxarile, mai ales pentru tarile din Vest.

Si in timpul lansarii, bineinteles accentul este pus mai mult pe semnificatie, Product Managerul ocupandu-se si de lansare, care este organizata in sine ca un fel de proiect. In plus mai sunt probleme de viata reala, de exemplu logistice: masini in pre-productie, masini care trebuie sa ajunga la sedinte foto si video, sau care trebuie sa ajunga in showroom.

Practic lansarea pe piata e tot o etapa de dezvoltare a masinii in cadrul ciclului de viata al masinii.

BMWBLOG: Este Product Managerul implicat si in strategia de produs?

Thomas Ebner: Nu, exista un departament separat de strategie care face acest lucru, si dupa ce strategia este pusa la punct, masina se preda efectiv catre Product Manager.

BMWBLOG: Care sunt provocarile pe care le-ai intampinat pana acum, in cariera?

Thomas Ebner: Pot sa spun ca jobul de acum reprezinta pentru mine cea mai mare provocare. Si celelalte joburi anterioare au fost interesante, dar responsabilitatea pe care o ai ca Product Manager este pentru mine cea mai mare. Inainte era vorba de responsabilitati in vanzari si marketing, de stabilirea pretului, a volumului, pentru regiuni anumite, de exemplu Europa. Atunci era vorba de definirea necesitatilor de piata, din punctul de vedere al clientului din Europa. Pe cand acum, responsabilitatea este la nivel global, si iti aduce o mare satisfactie sa vezi ce ai realizat.

BMWBLOG: ActiveE este tot sub responsabilitatea ta? Exista un crossover de responsabilitati intre Seria 1 si Active E?

Thomas Ebner: Nu este in totalitate in responsabilitatea mea, avem un coleg care se ocupa de acesta. Este clar ca mare parte din ActiveE provine de la Seria 1, dar tehnologia este diferita, si se ocupa alt departament de ea.

BMWBLOG: Ce recomandari ai face cuiva care vrea sa lucreze la BMW, intr-un mediu atat de plin de provocari? Care ar fi pre-conditiile necesare?

Thomas Ebner: Bine-nteles ca baza este reprezentata in primul rand de studii. Apoi depinde de telurile fiecaruia in viata. Trebuie sa preiei initiativa, sa nu te temi de provocari noi – acestea existand la fiecare pas, sa fii pregatit sa faci schimbari si daca iti urmezi drumul profesional, atunci vei avea succes.

BMWBLOG: Da-ne cateva detalii despre o activitate pe care o consideri ca fiind cea mai interesanta din partea de Product Management, de pana acum

Thomas Ebner: Pot spune ca atunci cand ma ocup de lansarea produsului pe piata sunt o serie de activitati interesante. E un proiect mare, sunt costuri mari implicate, si de aceea actionezi ca intr-un proiect si trebuie discutat tot proiectul cu partea de finance, cu furnizorii, etc. Dar fiind ca esti cel care cere acest lucru, din punct de vedere al pietei, te poti vedea ca un Project Manager care coordoneaza tot, inclusiv succesul proiectului, astfel ca actvitatile sunt interesante si captivante.

BMWBLOG: Cu cine colaborezi cel mai strans in cadrul proiectelor?

Thomas Ebner: Product Managerul are o functie centrala, el e responsabil de tot din punct de vedere vanzari si marketing. El face parte dintr-o echipa de proiect alaturi de alte 6-7 persoane, in majoritate ingineri si specialisti, si de un Project Leader, responsabil de absolut tot, si care decide si tehnologia.

Eu reprezint partea de vanzari si marketing si lucrez cu toti colegii de la marketing si comunicare, pe fiecare piata in sine, concentrandu-ne mai ales pe pietele mari – Germania, SUA, si necesitatile specifice ale acestora.

BMWBLOG: Ok, trecand acum la intrebari mai specifice, legate de Seria 1. Spune-ne care este cel mai popular Seria 1, cel mai bine vandut?

Thomas Ebner: Cel mai bine vandut model este versiunea in cinci usi, 118d, care e perfect ca raport pret/calitate si consum de combustibil, si este apreciat pe piete mari ca Anglia sau Spania.

BMWBLOG: Ai putea spune ca versiunea BMW Seria 1 Coupe e mai popular in SUA decat in Europa?

Thomas Ebner: Da, in SUA modelul Coupe are mai mult succes. 25% din modelele BMW Seria 1 Coupe produse sunt vandute in SUA. La nivel global proportia de modele Coupe vandute, fata de total modele Seria 1, e de 12%.

BMWBLOG: Cate masini Seria 1 sunt vandute cu transmisie manuala fata de transmisie automata?

Thomas Ebner: Raportul transmisie manuala/automata depinde si de model, dar pe ansamblu este de 60%/40%, iar pe modelele 135i de exemplu procentul de modele cu transmisie automata se ridica pana la 70%.

BMWBLOG: Intrebarea era in corelatie cu un curent de opinie care spune ca BMW vinde din ce in ce mai putine modele manuale.

Thomas Ebner: Chiar si in SUA sunt intr-adevar clienti care cer cutie manuala, procentul se ridica chiar la cca. 15%, chiar daca estimarile arata ca nu prea sunt masini cu transmisie manuala in acea tara.

BMWBLOG: Care este soferul ideal pentru BMW Seria 1?

Thomas Ebner: In primul rand pentru Seria 1 vorbim de un sofer sportiv, ca la orice alt model BMW. Se observa deja atentia fata de mediu si preferinta pentru motoarele 116d, 119d, ceea ce arata ca sunt soferi care ruleaza cu atentie mare la consum. Asadar avem pe de o parte consumul, pe de alta parte sportivitatea.

BMWBLOG: Ce parere ai despre faptul ca multi soferi nu-si dau seama ca ei conduc o masina cu propulsie, si nu cu tractiune fata? Stim ca sunt foarte multi care conduc Seria 1, si chiar sondaje realizate de BMW care demonstreaza asta

Alex Seremet – BMW Romania: As vrea sa raspund eu aici. Eu cred ca este aceeasi situatie ca la motorul turbo: nu trebuie sa stii ce inseamna, ci sa stii ce beneficii ai. Noi asta incercam sa transmitem mai departe oamenilor – pana la urma nu e atat de important pentru client cum am facut noi masina respectiva, ci cum se simte el la volan. In Seria 1 ar trebui sa se simta mai bine fata de orice model din competiţie, la acelasi nivel de motorizare. Ca senzatie, raspuns al volanului, ar trebui sa fie cea mai buna in clasa – si asta se reflecta in distributia 50%-50% si propulsia spate.

Este foarte greu sa ai in Seria 1 tractiune spate, dar aceasta e expresia marcii, si inginerii BMW sunt singurii care au reusit asta. Dar cel mai important lucru este ca totusi clientul trebuie sa stie ca tractiunea spate ofera cea mai buna senzatie de condus.

Si inca un lucru pe care oamenii nu il inteleg – masinile sportive sunt cele mai sigure. Atunci cand faci o masina sportiva, este automat mai sigura la viteze mari si deci se comporta mai bine si la viteze mai mici.

BMWBLOG: Care e cel mai mare competitor al lui Seria 1 in Europa, din punct de vedere al vanzarilor?

Thomas Ebner: Este vorba de Audi A3 cu trei usi si Sportback si A3 Cabrio. Cu aceasta masina ne comparam, volumul este foarte mare si are succes sin in Romania. Poate ca avantajul vine din experienta, dar poate ca la urmatorul salon vom reduce din diferenta.

BMWBLOG: Cum sta Seria 1 in Romania, ca vanzari?

Thomas Ebner: In Romania, din cate am vazut, de la lansare cred ca s-au vandut circa 1000 bucati, in comparatie cu Germania, unde avem peste 300-400.000 unitati vandute. Una din cauze ar fi ca in Romania cumparatorii sunt mai orientati catre modelele X. Din raportul pret-calitate, Seria 1 are o oferta foarte buna, dar mentalitatea in Romania este orientata catre X5 si X6 si modelele de lux.

Din aceasta perspectiva Romania se aseamana cu tarile din Orient, Sud-Est, China. Poate se va schimba situatia, inca nu vad in Romania, dar poate ca lumea va incepe sa aiba grija de mediu, si poate atunci va incepe si Seria 1 sa se vanda.

Thomas, iti multumim pentru timpul acordat!

Multumim Alex Seremet – BMW Romania pentru oportunitatea realizarii acestui interviu!

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account