Jaguar F-Pace: debut cu record mondial la Frankfurt 2015

Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace, primul SUV din istoria producătorului britanic, pășește încrezător pe scena de la Frankfurt 2015. Și nu oricum, ci stabilind un record mondial…

Atunci când Jaguar anunță că va aplica designul și tehnologia caracteristice lui pentru a crea un SUV, nu poți să rămâi chiar indiferent. Noi, cel puțin, n-am putut, așa că i-am urmărit evoluția, de la concept futurist la teste din perioada dezvoltării la debutul în producție de serie.

După luni bune de dezvoltare, Jaguar F-Pace își face intrarea la Salonul Auto de la Frankfurt, prezentându-se în toată splendoarea sa și făcând și tumbe pentru public. Nu, serios, chiar s-a dat peste cap, la propriu, pe un loop de 19 metri înălțime. Terry Grant, pilotul care a săvârșit cascadoria, a avut de înfruntat forțe de până la 6,5G în momentul loopului. Revenind la Jaguar F-Pace…

Creatorii săi îl promovează ca „cea mai practică mașină sport”, pentru că Jaguar F-Pace nu este doar un SUV, ci este un „crossover de performanță”. F-Pace este construit pe platformă din aluminiu – un trademark al mărcii deja, folosit și în cazul lui XE și al lui XF – și promite dinamică fără compromisuri, în ciuda lungimii de 4,7 metri. În cea mai ușoară formă a sa – echipat cu un motor de 2,0 litri – Jaguar F-Pace cântărește doar 1.665 de kilograme.

Pe partea de motorizări, sub capota frumos sculptată a lui Jaguar F-Pace sunt disponibile la debut patru motorizări – două pe benzină și două dieseluri.

Jaguar F-Pace

Entry-levelul este dieselul de 2,0 litri, cu 180 de cai-putere, care poate fi cuplat unei transmisii manuale cu șase trepte (RWD/AWD) sau unei automate (doar AWD). Este, totodată, și cel mai economicos motor, cu un consum declarat de doar 4,0 l/100 km.Dieselul V6 de 3,0 litri vine cu 300 de cai-putere și 700 de Newtoni-metru, fiind capabil să sprinteze 0-100 km/h în 5,8 secunde. 

Motorizările pe benzină sunt identice ca cilindree cu cele diesel: I4 de 2,0 litri, cu 240 CP și V6 de 3,0 litri cu 380 de cai-putere, ambele supraalimentate. Fără îndoială, versiunea cea mai performantă este cea V6 pe benzină – 0-100 km/h în 5,1 secunde și o viteză maximă (limitată electronic) de 250 km/h.

Jaguar F-Pace

Acum, că am lămurit partea de performanță, să trecem la practicitate. Din cei 4,7 metri lungime ai lui Jaguar F-Pace, 2,8 metri îi reprezintă ampatamentul – care oferă „confort absolut” tuturor celor cinci ocupanți. Capacitatea portbagajului este și ea impresionantă – un volum maxim de încărcare de 650 de litri.

Infotainmentul este reprezentat de un ecran tactil, cu diagonală de 10,2 inci, care se laudă cu un procesor quad-core și cu un solid state drive (SSD) ca unitate de stocare. Prin intermediul Wi-Fi-ului poți conecta până la opt dispozitive concomitent, iar navigația poate fi arătată și pe instrumentarul de bord digital, cu diagonală de 12,3 inci. Din punct de vedere al materialelor, finisajelor și dotărilor (ne uităm lung la sistemul audio Meridian acum), Jaguar F-Pace pare genul de crossover în care poți să-ți duci liniștit și fericit o mare parte din viața ta.

Jaguar F-Pace

Nivelurile de echipare pentru Jaguar F-Pace sunt Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport, S și First Edition – ultimul fiind limitat la doar 2.000 de unități, disponibil la vânzare în primul an de producție. Până când ne dăm cu el – și vă spunem primele impresii, să aruncăm o privire peste galeriile foto și video de mai jos.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account