JANTA.RO oferă anvelopele producătorului NOKIAN, care a inventat cauciucurile de iarnă

NOKIAN este considerat inventatorul anvelopelor de iarnă și se remarcă în rândul producătorilor de cauciucuri premium prin durabilitatea, performanțele și tehnologiile avansate ale produselor sale. În configuratorul JANTA.RO poate fi descoperită toată gama de anvelope NOKIAN, pentru un spectru amplu de automobile și bugete.

Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö, adică fabrica de cauciuc finlandeză care avea să devină NOKIAN Tyres, a produs din 1934 anvelopele Kelirengas (Wheather Tyre), care făceau istorie fiind primele cauciucuri cu profiluri adânci în banda de rulare, capabile să agațe zăpada. Anvelopele Kelirengas erau folosite de camionete și autobuze, pentru a străbate drumurile care în anii 1930 erau majoritar neasfaltate și rareori erau deszăpezite cu plugurile. Practic, striațiile adânci ale anvelopelor Kelirengas eliminau nevoia montării unor lanțuri pentru a se rula pe zăpadă.

Iernile foarte grele și zăpezile abundente sunt condițiile meteo care definesc orașul finlandez Nokia, unde a fost construită prima fabrică de cauciucuri NOKIAN. De altfel, nici un alt producător de anvelope nu are fabrica amplasată într-un punct atât de nordic. Dar tocmai din acest motiv NOKIAN a devenit o companie expertă în producerea și dezvoltarea continuă a cauciucurilor de iarnă.
Istoria NOKIAN Tyres a început în 1898, când a fost înființată fabrica de cauciucuri Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö. În 1967 avea să se formeze Nokia Corporation, un joint venture cu divizii pentru producerea cauciucului, hârtiei și cablurilor. Iar compania NOKIAN Tyres Limited a fost înființată în 1988, având ca principală activitate producerea de anvelope.
În 2005 NOKIAN Tyres a inaugurat a doua sa fabrică, în Vsevolozhsk, Rusia. Iar în 2020 a început producția și la a treia fabrică NOKIAN, aflată în Dayton, Tennessee (SUA).

REPUTAȚIA NOKIAN TYRES ESTE SUSȚINUTĂ DE INOVAȚII ȘI RECORDURI IMPRESIONANTE

După producerea în 1934 a anvelopei de iarnă Kelirengas pentru camionete, compania Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö a lansat în 1936 prima anvelopă de iarnă pentru automobile de pasageri. Aceasta se numea Hakkapeliitta, un apelativ care este folosit și în prezent, pentru a desemna performantele anvelope de iarnă NOKIAN.
În clipul de mai jos, NOKIAN ne prezintă istoria primei anvelope de iarnă, precum și a recordurile stabilite în deceniile ce au urmat:

În 1961 anvelopele de iarnă ale companiei finlandeze aveau să fie primele care au integrat nituri metalice. Iar în 2014 NOKIAN a revoluționat din nou această tehnologie, prezentând conceptul primelor anvelope de iarnă cu nituri metalice retractabile. Aceste nituri sunt utile pentru păstrarea aderenței pe zăpadă sau gheață, însă nu sunt recomandate pentru rularea pe asfalt. De aceea, NOKIAN a proiectat soluția ideală: prin simpla apăsare a unui buton, niturile ies în afara benzii de rulare, sau se retrag în profilul anvelopei. Iar controlarea niturilor are loc simultan la toate cele 4 roți.
În clipul de mai jos puteți vedea cum funcționează această tehnologie:

În 2013 NOKIAN a stabilit recordul pentru cea mai înaltă viteză atinsă de un automobil pe o suprafață înghețată. Recordul de 335,713 km/h a fost înregistrat de pilotul “Iceman” Janne Laitinen la volanul unui Audi RS6 echipat cu anvelopele Nokian Hakkapeliitta 8 cu nituri.
NOKIAN Tyres și Laitinen, care avea la acel moment peste 25 de ani de experiență în testarea anvelopelor de iarnă, stabiliseră și recordul anterior de 331,61 km/h, recunoscut de Guinness World Records în 2011.
În clipul de mai jos puteți vedea cum a fost stabilit acest record pe un traseu din Golful Botnic (cel mai nordic braț al Mării Baltice).

De asemenea, în 2012 NOKIAN Tyres și pilotul Laitinen au înregistrat și recordul pentru cea mai mare viteză atinsă de o mașină electrică pe gheață (252,09 km/h).
Iar în august 2016 NOKIAN Tyres a uimit din nou stabilind recordul de viteză pentru o mașină condusă pe doar 2 roți. La volanul unui BMW Seria 3 Coupe (din generația E92) s-a aflat pilotul Vesa Kivimäki, care a condus cu 186,269 km/h pe pista aeroportului Seinäjoki. Pentru a se reuși această ispravă înregistrată de Guinness World Records, NOKIAN Tyres a creat anvelope speciale cu tehnologia sa de ranforsare cu fibre de aramidă. Această fibră este folosită în industria aviatică și de apărare, fiind regăsită în vestele antiglonț. Aramida este cea din care au fost create materiale cu rezistență înaltă, precum Kevlar-ul.

În timpul rulării pe două roți, pereții laterali ai anvelopelor suferă o tocire intensivă și rapidă. Din acest motiv NOKIAN a creat pentru stabilirea recordului o versiune specială a anvelopelor sale, care au ranforsare suplimentară cu fibre de aramidă integrate în compoziția cauciucului. Mersul pe 2 roți a fost o cascadorie prin care NOKIAN a promovat faptul că utilizează fibra de aramidă pentru gama sa de anvelope. Acesta este unul dintre motivele pentru care anvelopele NOKIAN sunt recunoscute pentru durabilitate și pentru faptul că au un nivel ridicat de rezistență la perforări.
Vezi în clipul video de mai jos cum a fost stabilit recordul de viteză pentru rularea pe două roți:

Anvelopele NOKIAN pot beneficia și de Flat Run Technology, ceea ce înseamnă că pot rula și dacă suferă o pană. Mai exact, dacă în mașină este doar șoferul, anvelopele cu pană mai pot rula chiar și 150 de kilometri (sau 50 km, dacă mașina este complet încărcată). NOKIAN recomandă în acest caz să se circule cu o viteză care nu depășește 80 km/h.
În 2015, anvelopele NOKIAN WR D4 au devenit primele cauciucuri de iarnă care au fost cotate cu cea mai înaltă clasă (Clasa A) pentru aderență pe carosabil ud, conform etichetei care trebuie să însoțească toate anvelopele comercializate în Uniunea Europeană. Iar în același an, NOKIAN WR SUV 3 au fost primele anvelope de iarnă care au primit Clasa A de performanță atât pentru aderență pe carosabil ud, cât și pentru eficiența energetică (se referă la rezistența la rulare, care influențează consumul de combustibil).
Totodată, NOKIAN dezvoltă constant compoziția elaborată a anvelopelor. Se combină cauciucul sintetic cu cel natural, care permite ca elasticitatea compoziției să fie păstrată pe un spectru mare de temperaturi. Anvelopele NOKIAN integrează și o proporție mare de silica, un compus care înlocuiește negrul de fum nociv, îmbunătățește aderența pe carosabil ud și contribuie la scăderea consumului de combustibil reducând rezistența la rulare.

NOKIAN a perfecționat și tehnologia CRYO CRYSTAL. Aceasta a adus o evoluție majoră pentru aderența pe care anvelopele NOKIAN o asigură pe zăpadă și gheață. Secretul sunt niște particule bio care au forma unor micro cristale dure precum un diamant. Particulele integrate în compoziția benzii de rulare a cauciucului se comportă precum niturile, agățând în mod eficient gheața și zăpada. De altfel, tehnologia CRYO CRYSTAL a fost creată de NOKIAN special pentru anvelopele care nu au nituri. Iar producătorul finlandez menționează că anvelopele cu tehnologie CRYO CRYSTAL pot reduce cu câțiva metri distanța de frânare de la 80 km/h, pe carosabil acoperit cu gheață. De asemenea, tehnologia CRYO CRYSTAL își păstrează eficiența chiar și când tocirea anvelopei este pronunțată, iar adâncimea fantelor din banda de rulare se apropie de nivelul de 4 mm, care este maximul de uzură acceptat de legislațiile europene pentru anvelopele de iarnă.
Anvelopele NOKIAN pot integra și tehnologii pentru reducerea zgomotului de rulare, ceea ce oferă un plus de confort. Cauciucurile cu tehnologie Silent Sidewall au o compoziție specială în marginea dintre banda de rulare și peretele lateral. Această compoziție de materiale are calitatea de a reduce vibrațiile și zgomotul rulării.

TEHNOLOGIILE AVANSATE ALE ANVELOPELOR NOKIAN SUNT TESTATE ÎN CONDIȚII METEO EXTREME

Pentru dezvoltarea mult apreciatelor anvelope de iarnă, NOKIAN se poate mândri că deține centrul de teste amplasat în cel mai nordic punct de pe Glob. Mai exact, este vorba despre centrul de teste de iarnă inaugurat în 1986 în Ivalo, o regiune de lângă un sătuc finlandez, aflat la nordul Cercului Arctic.

Acesta este cel mai mare centru din lume pentru testarea anvelopelor de iarnă, acoperind 700 de hectare. Și este supranumit pe bună dreptate „Iadul Alb”, din cauza faptului că temperaturile de îngheț durează chiar și 200 de zile din an.
În această regiune de la Cercul Arctic NOKIAN testează cauciucurile pe mai bine de 30 de circuite amenajate. Însă centrul include și o hală acoperită, care măsoară 700 de metri în lungime și a fost construită special pentru testarea anvelopelor pe gheață. Peste 20.000 de anvelope sunt testate de NOKIAN în fiecare sezon, fiecare parcurgând măcar 40.000 de kilometri.

Dar, în deosebi pentru anvelopele sale de vară, NOKIAN deține și un centru de teste în Spania, unde condițiile meteo permit testarea la temperaturi ridicate. Acestea sunt doar două dintre centrele unde NOKIAN probează tehnologiile sale avansate.

GAMA DE ANVELOPE NOKIAN OFERĂ PERFORMANȚE ÎNALTE ÎN ORICE SEZON, PENTRU ORICE TIP DE AUTOTURISM

Odată cu sosirea sezonului rece sunt ușor de găsit anvelopele de iarnă NOKIAN, mulțumită filtrelor configuratorului JANTA.RO, care afișează doar cauciucurile cu specificații potrivite pentru fiecare automobil selectat. Iar gama de anvelope NOKIAN are specificații compatibile pentru un spectru de bugete și mărci de automobile.
De exemplu, variațiile modelelor NOKIAN WR SNOWPROOF se potrivesc cu o multitudine de automobile, de la Dacia Duster, până la Peugeot 3008, SKODA Karoq, SKODA Octavia, Volkswagen Golf VIII, Volkswagen Passat, sau autoturisme premium precum Audi A3, Audi A4, BMW Seria 1, BMW Seria 3, BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E.
Anvelopele NOKIAN WR SNOWPROOF păstrează un nivel înalt de performanță pe zăpadă și gheață și datorită compoziției de materiale creată special pentru a menține proprietățile de aderență. Același rol de adaptare la diverse condiții de aderență îl au și numeroasele fante subțiri de siping crestate în blocurile benzii de rulare. Acestea sunt orientate în diverse direcții, tocmai pentru ca anvelopa să ofere tracțiune indiferent pentru o varietate de solicitări. Aceste caracteristici de compoziție și design sunt reunite în conceptul Alpine Sense Grip, pe care NOKIAN îl prezintă în clipul video de mai jos:

Pentru Volkswagen Golf VIII și Volkswagen Passat pot fi alese și anvelopele de iarnă NOKIAN WR D4. Iar versatile tot pentru sezonul de iarnă sunt și anvelopele NOKIAN WR SUV 4, cu specificații pentru modele precum Audi A8, BMW X3, Mercedes-Benz GLE, Mercedes-Benz GLS, Toyota RAV 4.
Toate acestea au un concept de design cu blocuri și fante dispuse în V, pentru a grăbi evacuarea apei, zăpezii și zloatei. Iar blocurile decupate în banda de rulare au un design de tip Snow Claw, care se comportă ca o gheară capabilă să agațe zăpada și gheața. Aceste modele de design se dovedesc foarte eficiente și pentru a evita deraparea pe zloată, care este deosebit de alunecoasă din cauza faptului că este formată din zăpadă topită parțial, murdărie și apă.
Pentru a descoperi întreaga gamă de anvelope NOKIAN potrivită pentru automobilul dumneavoastră, puteți accesa configuratorul JANTA.RO, care sortează cauciucurile în categorii de iarnă, vară sau all season.

CONFIGURATORUL JANTA.RO PERMITE GĂSIREA RAPIDĂ A ANVELOPELOR COMPATIBILE PENTRU ORICE SEZON SAU TIP DE AUTOMOBIL, ÎN FUNCȚIE DE BUGETUL CLIENȚILOR

JANTA.RO este cel mai complex configurator virtual de jante și anvelope din România. Portofoliul său include jante din aliaj ușor AEZ, DOTZ, DEZENT și ENZO, jante din oțel ALCAR STAHLRAD, jante hibride ALCAR HYBRIDRAD, precum și un spectru vast de anvelope, care include gamele celor mai respectați producători de la nivel mondial. Dintre aceștia fac parte PIRELLI, MICHELIN, GOODYEAR, NOKIAN, BRIDGESTONE, DUNLOP, CONTINENTAL, FALKEN, WESTLAKE, TRIANGLE, GOODRIDE, SUMITOMO, SAILUN, ROADX, NEXEN, KUMHO, JINYU, GITI, GT Radial, BARUM, BFGoodrich, HANKOOK, DEBICA, GENERAL TIRE, GRIPMAX, KLEBER, UNIROYAL, TOYO, YOKOHAMA și VREDESTEIN.

Așadar, JANTA.RO oferă produse pentru orice buget, adresate atât automobilelor din generația actuală, cât și celor produse în anii ’80, ’90 sau după 2000.
Cu doar câteva click-uri clienții găsesc produsele omologate și 100% compatibile cu specificațiile fiecărui automobil. Trebuie selectate marca, modelul, anul de producție și motorizarea, iar JANTA.RO afișează doar jantele și anvelopele care se potrivesc cu autoturismul specificat.
Anvelopele sunt sortate pe categorii de vară, iarnă sau all season. Iar pentru fiecare produs JANTA.RO prezintă noua etichetă care trebuie să însoțească obligatoriu toate anvelopele comercializate în Uniunea Europeană.
Pe această etichetă sunt înscrise clasele de performanță pentru eficiența energetică (adică rezistența la rulare, care influențează consumul de combustibil), aderența pe carosabil ud și nivelul zgomotului de rulare (exprimat în decibeli). Clasa A desemnează cel mai înalt nivel de performanță. Iar pentru fiecare model de anvelopă clasele de performanță diferă în funcție de automobilul pe care îl echipează. Astfel, eticheta UE este foarte utilă, deoarece informează posesorii de automobile despre standardele anvelopelor.

Totodată, eticheta UE include și diverse simboluri, la fel de importante pentru a alege cele mai bune anvelope pentru sezonul de iarnă. Pe lângă simbolul „M+S”, care atestă că anvelopa este concepută pentru aderență pe noroi și zăpadă, mai poate fi prezent și simbolul „3PMSF” (3 Peaks Mountain Snow Flake), care desemnează anvelopele de iarnă.

LIVRAREA ROȚILOR LA DOMICILIU SAU LA UN SERVICE PARTENER JANTA.RO, CARE OFERĂ MONTARE SPECIALIZATĂ

Nu de puține ori utilizatorii de automobile amână achiziționarea și montarea roților de iarnă din considerente de timp sau buget. Dar configuratorul JANTA.RO permite nu doar găsirea și comandarea facilă a anvelopelor și jantelor dorite, ci și servicii flexibile și eficiente pentru montarea roților.
JANTA.RO lucrează cu un stoc local de peste 100.000 de anvelope și 10.000 de jante, astfel că transportul către clienți se face rapid. Durează doar 1-2 zile, dacă produsele se află în stocul local, sau până la 7 zile lucrătoare, dacă acestea sosesc din stocul aflat în Germania. Iar clienții pot opta ca anvelopele și jantele să le fie livrate direct la domiciliu sau la o adresa indicată. În acest caz, JANTA.RO livrează setul de roți cu anvelopele deja montate pe jante. În plus, roțile sunt și echilibrate înainte de a fi livrate.

Totodată, pentru a scuti drumuri și costuri suplimentare, clienții pot alege din configuratorul virtual ca produsele să fie livrate la unul dintre cele 134 de service-uri partenere JANTA.RO de pe teritoriul României. În acest mod beneficiază de montare specializată, realizată în funcție de programul clienților. Aceștia selectează din configuratorul JANTA.RO două opțiuni pentru ziua și ora când preferă să facă vizita la service. Și, bineînțeles, pot alege service-ul cel mai apropiat din rețeaua afișată pe site-ul JANTA.RO.
Alegerea unui service specializat din rețeaua JANTA.RO este recomandată și fiindcă automobilele moderne sunt echipate cu diverse tipuri de senzori pentru măsurarea presiunii în anvelope. Iar calibrarea corectă a acestora se face cu o procedură specializată, de către tehnicieni instruiți. Siguranța rulării, performanțele dinamice ale mașinii, consumul de combustibil și nivelul de uzură al anvelopelor depind de funcționarea precisă a senzorilor pentru măsurarea presiunii.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account