Test BMW 116d EfficientDynamics Edition – Măsuri de austeritate

Top 5 modele BMW în 2015

BMW 116d EfficientDynamics crede că oferă mai multă plăcere de a conduce doar pentru că are o autonomie mai mare. Noi nu putem să-l contrazicem, dar un BMW M4 ar putea să-i demonteze teoria foarte ușor.

Am avut mașina asta la test pentru un comparativ cu un Golf GTE și un BMW i3. Evident, foarte tras de păr, dar noi am vrut să vedem care sunt pașii care se fac către hibridizare/electrificare, iar primul pas a fost „downsizeingul”. Omul are nevoie de un tampon, de o perioadă de acomodare, înainte de a se urca într-o mașină care nu face zgomot, se conduce singură sau zboară. Sper că sunteți de acord cu mine până aici.

BMW Seria 1 116d (5)

BMW 116d este un seria 1 cu un motor diesel de trei cilindri și 116 CP care-și propune să-ți ofere o alternativă mai ieftină, dar premium, în fața unor compacte semi-premium, gen Golf 7 sau Volvo V40. Asta pentru că are un preț de pornire de 28.000 de euro, adică cam cât ai plăti pe un VW Golf 7 2.0 TDI Edition 40. Noi am mai mers anul acesta cu un BMW Seria 1 2.0 diesel cu xDrive, cutie automată și toate jucăriile posibile, dar care costa 54.000 de euro cu TVA, ceea ce ni s-a părut absolut ridicol. Drept urmare, suntem de părere că unui BMW Seria 1 îi stă bine ori foarte sport (ceva pe benzină cu niște accesorii de la M Performance care să-l transforme în cel mai tare hot hatch din parcare), ori foarte discret, cum este acest 116 diesel EfficientDynamics. Mașina nu iese cu nimic în evidență, jantele pe 16 inch cu design special, încălțate cu anvelope cu balon de 45, nu te duc cu gândul la viraje luate cu piciorul în accelerație, dar ajută foarte mult la ținuta de drum, care este surprinzător de confortabilă. Toată mașina este foarte relaxată, nu-ți vine s-o iei de urechi și s-o abuzezi ca un adolescent care tocmai și-a luat carnetul, ci te obligă la o oarecare maturitate în condus.

BMW Seria 1 116d (1)

Cutia manuală a fost și ea o surpriză plăcută – nu mai condusesem un BMW nou cu o cutie manuală de câțiva ani. Uitasem că-i de fapt una foarte plăcută. Ok, nu are același feeling ca una de Mazda MX-5 sau de Toyota GT, dar e precisă, rapidă, opune o rezistență plăcută… își face treaba. Surprinzător este și motorul diesel de 1,5 litri cu trei cilindri, care nu-și dă de gol handicapul. E normal ca un motor cu trei cilindri să nu fie la fel de rafinat precum unul de patru cilindri, dar nu vei simți asta nici la start, nici în timpul mersului dacă nu ești un Gică-Contra. În plus, mașina asta a cosumat în regim aproape integral urban doar șase litri la sută și ajungem să credem că nu-i imposibil de obținut un 3,4% în regim mixt, cât este cifra oficială comunicată de BMW. Nu-i o mașină rapidă, accelerează de la 0 la 100 km/h într-o jumătate de oră, dar asta nu înseamnă că nu te vei simți ca într-un BMW imediat ce ai tras de volan într-o curbă mai strânsă. Din punct de vedere al șasiului și al direcției BMW 116d nu face compromisuri, dar de asta trebuie să vă convingeți singuri.

BMW Seria 1 116d (7)

Mergând în paralel și cu un Golf 7 este evidentă calitatea superioară a BMW-ului. Chiar dacă layout-ul din Golf este unul mai plăcut, inserțiile alea de aluminiu arată foarte bine, dar materialele mai bune tot în BMW le găsești, care este și mult mai silențios, amortizează mai bine, răspune mai prompt la comenzi. Nu te vei simți obosit într-un BMW Seria 1 la drum lung, probabil că nici într-un Golf, dar cu siguranță în BMW nu te vei plictisi – lucru pe care nu-l putem spune cu aceeași certitudine despre Golf.

BMW Seria 1 116d (2)

BMW 116d EfficientDynamics Edition are același preț cu un BMW 116 diesel normal. Ce are în plus? Păi…un 116d are un consum mixt de 4% și emisii de 104g/km în timp ce un EfficientDynamics consumă 3,4% și emite doar 89 grame de CO2 pe kilometru. Este mai frugal, dar și mai responsabil cu mediul înconjurător cum ar veni…Diferențele sunt mai mult unele care țin de aerodinamică – jantele din aliaj ușor au un design special și sunt optimizate pentru a reduce rezistența la înaintare, există un control electric al ventilației, dar și unele modificări aduse volantei.

BMW Seria 1 116d (3)

În concluzie BMW 116d EfficientDynamics este un Seria1 mai low cost, dacă putem spune asta despre o mașină care costă aproape 30.000 de euro.  Dar dacă este mai important pentru tine să mergi cât mai mult cu plin și nu cât mai tare pe viraje, atunci nu ai de ce să-ți faci mustrări de conștiință.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account