Punte peste timp: BMW M3 E30 Ronnie Fieg Edition și BMW M4 Design Study by Kith
BMW și Ronnie Fieg, fondatorul mărcii de îmbrăcăminte Kith, au personalizat exempare unicat ale modelelor BMW E30 M3 din 1989 și noului BMW M4 Competition Coupé. Nu vor fi de vânzare, ci reflectă pasiunea pe care Ronnie Fieg o are pentru marca bavareză. Totodată, această colaborare creează o punte între trecut și viitor, având în vedere că actualul M4 este un continuator al legendei pe care primul M3 (E30) a scris-o începând din 1986, primul său an de producție.
Ambele mașini sunt vopsite în Zinnoberrot (Cinnabar Red), o nuanță de roșu care nu mai există în catalogul de vopsele al BMW, dar care a fost oferită în anii ’80 pentru BMW M3 E30. Având în vedere aura specială pe care o oferă și noului BMW M4 Competition Coupé, ar prinde bine ca BMW să ia în calcul readucerea acestei nuanțe în producție.
“Totul a demarat cu modelul BMW E30 M3 al lui Ronnie Fieg, care a trimis vehiculul la BMW în Germania pentru a-l reconstrui de la zero folosind piese originale. Piesele originale necesare au fost obținute din diferite arhive BMW pentru a se asigura că fiecare element a fost 100% în concordanță cu specificațiile originale de proiectare din 1989. Scopul a fost în esență crearea unui vehicul nou. Dar acesta a fost doar începutul. Cu ideea de a privi BMW E30 M3 din perspectiva lui Kith, vehiculul a fost modificat cu componente foarte speciale și rafinat într-o capodoperă unică. Piesele exclusive Kith includ, de exemplu, elemente precum emblemele BMW de pe capotă, portbagaj, jante și volan, care sunt inscripțiionate cu numele Kith. În plus, există pe portbagaj insigna specială Kith motorsport și un interior foarte special din piele, cu monograme Kith în relief.” – se explică în comunicatul publicat de BMW și Ronnie Fieg.
La rândul său, BMW M4 Competition Coupé are pe portbagaj inscripția Kith. La interior, logo-ul M iluminat în scaunele frontale a fost înlocuit de inscripția Kith. Iar tapițeria poartă pe alocuri numele Kith reliefat în piele.
Pentru Ronnie Fieg această colaborare cu BMW are o rezonanță foarte personală. Este împlinirea unei pasiuni pe care o cultivă din copilărie pentru brand-ul bavarez, după cum explică chiar el:
“Unele dintre amintirile preferate de când creșteam erau vizitele la bunicul meu și plimbările cu modelele lui BMW din anii ’80. Îmi amintesc că avea un E21 320i și că modelul de care era cel mai mândru era un E30 M3. Momentele acelea din viața mea mi-au format cu adevărat pasiunea pentru BMW, astfel că munca alături de ei pentru acest proiect a închis cercul.”
În paralel cu pasiunea pentru BMW, Ronnie Fieg avea să dezvolte un fler pentru ce înseamnă moda și încălțămintea. S-a născut și a crescut în Queens, New York, unde și-a dezvoltat afinitatea pentru ceea ce înseamnă streetwear. Astfel, s-a implicat încă de la 12 ani în domeniul hainelor. Această pasiune l-a condus spre a fonda în 2011 brandul de lifestyle Kith, cu sediul în New York. În cariera sa și-a făcut remarcată viziunea prin colaborări majore cu brand-uri precum Nike, Tommy Hilfiger, Disney, Coca-Cola sau Versace.
BMW M3 E30 Ronnie Fieg Edition din 1989 și BMW M4 Design Study by Kith nu vor fi comercializate. Însă Kith anunță că vor urma și alte colaborări cu BMW pe parcursul lui 2020.
Sursa informațiilor și pozelor: BMW și Kith