Noul McLaren P1 GTR – fix 1.000 de cai-putere

McLaren P1 GTR

McLaren P1 a debutat acum doi ani, tot la Salonul Auto de la Geneva, iar acum, în 2015, McLaren P1 GTR vine să ne sucească privirile și să ne acopere desktop-urile cu wallpapere. Gândit ca un tribut pentru celebrul McLaren F1 GTR care a debutat acum 20 de ani în cursa de 24 de ore de la Le Mans, McLaren P1 GTR nu va circula niciodată pe drumurile publice. În schimb, McLaren P1 GTR se va alătura programului Driving Programme ce va debuta pe Circuit de Catalunya, în Spania, în acest an. Mașina va intra pe mâna câtorva oameni extrem de norocoși care se vor putea bucura pe deplin tot ce are mai bun de oferit McLaren P1 GTR.

McLaren P1 GTR & F1 GTR

Noul GTR are la bază incredibilul sistem de propulsie al modelului McLaren P1. Cu un V8 de 3,8 litri, twin-turbo și cu un motor electric pe post de asistent, McLaren P1 dezvoltă nu mai puțin de 903 de cai-putere și 900 Nm. Motorul cu aprindere internă este responsabil pentru 727 de cai-putere la 7.500 rpm și de 720 Nm la 4.000 de rpm. Motorul electric face diferența, iar puterea și cuplul său pot fi „chemate” prin apăsarea unui buton, principiul fiind similar cu cel al sistemului KERS în Formula 1.

McLaren P1 GTR & F1 GTR

McLaren P1 GTR este însă un cu totul alt soi de mașinărie. Ecartamentul față este cu 80 de milimetri mai lat decât cel al lui McLaren P1, iar garda la sol este cu 50 de milimetri mai joasă. Jantele, special create pentru circuit, au un singur prezon și sunt încălțate de slick-uri Pirelli. Partea din spate a noului McLaren P1 GTR este dominată de „aripa” uriașă. Aceasta, împreună cu elemntele aerodinamice ale părți fronate, asigură o forță de apăsarea cu 10% mai mare decât în cazul versiunii de stradă, ajungând acum la 660 de kilograme forță la 240 km/h.

McLaren P1 GTR & F1 GTR

McLaren P1, versiunea de stradă, accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde, de la 0 la 200 km/h în 6,8 secunde, de la 0 la 300 km/h în 16,5 secunde și are o viteză maximă, limitată electronic, la 350 km/h. McLaren P1 GTR, pe lângă kilogramele în minus, aerodinamică modificată și pneurile slick, are și mai multă putere, și mai mult cuplu. Mai exact, fix 1.000 de cai-putere. Puterea V8-ului a fost ridicată la 800 CP, iar motrul electric dezvoltă 200 CP. Prin urmarele, performanțele dinamice cu siguranță vor fi mai bune. Nu au fost comunicate datele exacte, tot ce știm însă e că toate componentele importante au fost modificate pentru a face față cu brio destinației finale a lui McLaren P1 GTR: circuitul.

McLaren P1 GTR & F1 GTR

După 20 de ani: McLaren P1 GTR calcă pe urmele lui McLaren F1 GTR

Cu numărul de șasiu #06R, McLaren F1 GTR a concurat, în 1995, la cursa de 24 de la Le Mans și a obținut la final ultima treaptă a podiumului condusă de Derek Bell, Justin Bell și Andy Wallace. În acel an, la cursa de 24 de ore de la Le Mans, modelul McLaren F1 GTR a ocupat prima și ultima treaptă a podiumului, dar și locurile patru și cinci. În total, în 1995 au fost construite 9 modele McLaren F1 GTR.

McLaren F1 GTR

Modelul de serie, McLaren F1 a fost lansat în 1993 și în 1998, pe 31 martie, a stabilit recordul de viteză pentru mașini de serie, atingând o viteză maximă de 381 km/h. Motorul lui McLaren F1 trebuia să fie inițial livrat de Honda, pe urmă de Isuzu, pentru ca în final, divizia BMW M să intervină și să furnizeze bijuteria ce avea să propulseze toate cele 106 unități McLaren F1 produse vreodată. Motorul, un V12 de 6,1 litri, dezvolta 627 de cai-putere la 7.400 de rotații pe minutși livra 651 Nm la 5.600 de rotații pe minut. Motorul, dezvoltat sub conducerea lui Paul Rosche, a fost cu 14% mai puternic ar fi trebuit.

McLaren P1 GTR & F1 GTR

În anul 2008, un McLaren F1, cu numărul șasiu 065, a fost vândut la o licitație în Londra pentru uimitoarea sumă de 2.530.000 de lire sterline. Mașina respectivă provenea din showroom-ul McLaren din Park Lane și avea doar 484 de kilometri la bord.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account