Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Stop joc!
Mercedes-AMG S 65 Cabriolet nu este doar o mașină care, în momentul de față, nu are niciun rival din partea concurenților din segemntul premium, dar este și prima decapotabilă de la Mercedes care vine sub capotă cu un V12 de 6,0 litri, biturbo. Pe lângă designul impresionat și interiorul extrem de atractiv, Mercedes-Benz Clasa S Cabriolet este genul de mașină care te trimite la colț exact atunci când vrea. Și va face asta până când cineva, fie BMW, fie Audi, va reuși să livreze pe piață un rival pentru această mașină care se cam joacă singură într-o clasă rezervată doar premianților. Sau celor care s-au descurcat cumva în viață.
Astăzi, cel mai apropiat rival cu orgini bavareze pentru Mercedes-Benz Clasa S Cabriolet este noul Rolls-Royce Dawn, iar acest lucru ne face din nou să ne întrebăm când, cum și dacă un nou BMW Seria 8 își va face apariția. Asta ca să nu mai vorbim despre un potențial BMW M8… Revenind însă la subiect, Mercedes-AMG S 65 Cabriolet este o altă declarație de forță din partea Mercedes. Cu o nouă linie de design care acum se regăsește pe mai toate modelele, începând de la Clasa C Coupe și până la Clasa S Coupe, aprigul rival al celor de la BMW se laudă și cu o gamă mai bogată de modele. Și este suficient să amintim doar despre Clasa G, AMG GT sau Clasa S Coupe sau Cabrio. Am putea adăuga pe listă și noul Mercedes-Benz GLS, dar știm deja că un BMW X7 este pe drum.
În aceste condiții, noul Mercedes-AMG S 65 Cabriolet este o nouă dovadă de „aroganță” motorizată care ne aruncă-n față un cabriolet de lux, rafinat și elegant, care vine să ne amenințe cu un V12, biturbo, de 6,0 litri. Puterea, de 630 CP este livrată între 4.800 și 5.400 de rotații pe minut, iar cuplul maxim de 1.000 Nm este disponibil între 2.300 și 4.300 de rotații pe minut. Transmisia automată cu șapte rapoarte, AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, torturează roțile din spate cu toată această putere, astfel că Mercedes-AMG S 65 Cabriolet accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde. Adică la fel de repede ca un BMW M4 Coupe echipat cu transmisia automată. Motorul este fără îndoială inima noului Mercedes-AMG S 65 Cabriolet, iar atenția acordată acestuia este pe măsură. Fiecare motor este construit manual, de un singur om, în fabrica din Mannehim, iar la sfârșit, o plăcuță cu numele și semnătura acestuia sunt anexate motorului.
Noul Mercedes-AMG S 65 AMG aduce multe lucrui noi, dar cele mai importante sunt legate de suspensie, frânare și echipament interior. Astfel, suspensia sport a noului Mercedes-AMG S 65 Cabriolet are la bază sistemul AIRMATIC și are două moduri de rulare, unul axat pe confort, iar altul pe sportivitate. Sistemul de direcție, electro-mecanic, are un raport unic de demultiplicare – 13.5:1 – și promite să ofere suficient feedback, dar și răspunsuri foarte rapide. Mai departe, noul Mercedes-AMG S 65 Cabriolet poate fi echipat opțional cu discuri de frână ceramice, ce au diamterul de 420 mm pe față și 360 mm pe spate. Jantele, într-un design cu 16 spițe, au dimensiunile 8.5 J x 20 pe față și 9.5 J x 20 pe puntea spate. Știm cu toții că un cabriolet nu prea acum să atingă același nivel al rigidității torsionale ca al coupe-ului similar, însă Mercedes spune că noul Mercedes-AMG S 65 Cabriolet poate face asta, prin utilizarea intensă a magneziului și a aluminiului.
În final, în interior, Mercedes-AMG S 65 Cabriolet își propune să cucerească clientela printr-un design care nu face altceva decât să exprime lux prin fiecare cusătură. Și pentru a se ridica la nivelul așteptărilor, noul Mercedes-AMG S 65 Cabriolet vine echipat în standard cu sistem Head-Up Display, dar și cu Touchpad. Comenzile pentru Mercedes-AMG S 65 Cabriolet vor debuta anul viitor, pe 4 aprilie, iar mașina va ajunge în showroom-uri în luna mai a anului viitor.
Sursă: Daimler Media
Citește și comparativul foto BMW Seria 7 vs Mercedes-Benz Clasa S: